ترس از مکالمه زبان انگلیسی

ترس از مکالمه زبان انگلیسی به طور معمول به این دلیل است که فکر می‌کنید که احتمالا مرتکب اشتباهی به زبان انگلیسی شوید. یا یک برخورد منفی را ببینید. افرادی که به این شکل دوچار ترس می شوند در هر شرایطی ذهن او از کار افتاده به این معنا که دیگر نمی‌تواند به چیز دیگری فکر کند. مکالمه یکی از مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی است. مهارتی که بسیاری از زبان آموزان را به چالش کشیده و اگر شما هم جزو افرادی هستید که از مکالمه با یک فرد انگلیسی زبان حراس دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را با چند راهکار برای رهایی از ترس هنگام مکالمه آشنا کنیم.

راه های کاهش استرس زبان انگلیسی

در زیر چند راهکار برای کاهش استرس به شما معرفی کرده تا به راحتی بتوانید شروع به مکالمه انگلیسی کنید.

  • قبل از شروع مکالمه برای مکالمات گوناگون آماده شوید.

به طور معمول مکالمات غیر قابل پیشبینی می باشند. اما همه ی ما در یک استایل خاص مکالمه انجام میدهیم. دقت کنید یک مکالمه در یک حالت خاص به کجا ها ختم خواهد شد. سپس به نسبت همان ها موقعیت ها را مورد مطالعه قرار دهید. برای مثال اگر که مکالمه درباره خانواده بوده، بنابراین خود را برای مکالمه درباره شغل خانواده، خصوصیاتشان، سنشان و اعضای بخصوص خانواده و… آماده کنید.

استرس در مکالمه

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی مکالمه زبان انگلیسی

  • داشتن اعتماد به نفس

ترس از سخنرانی در مقابل جمعیت یا یک گروه دارای دلایل مختلفی می باشد از مهمترین و رایج‌ترین آنها نداشتن اعتماد به نفس می باشد. توصیه ما به شما این است که هنگام سخنرانی به این فکر کنید که حاضرانی که در مقابل آنها صحبت می‌کنید هم مثل هم کلاسی‌هایتان می باشند که هر روز آنها را می‌بینید و با آنها فرق چندانی ندارند. همچنین باید بدانید که مخاطب سخنرانی شما برای شنیدن مطلب شما آمده است نه اینکه از مدل سخنرانی تان انتقاد کند.

  • با مکالمه دو نفره شروع کنید.

اگر که از مکالمه به زبان انگلیسی می‌ترسید و یا تازه‌کار هستید، صحبت کردن در یک جمع می‌تواند برایتان ترسناک‌تر باشد. زیرا تمرکز بر صحبت‌های تمامی افراد با لهجه‌ها و سرعت‌های مکالمه‌ای مختلف بسیار سخت بوده و ممکن است موضوع به ‌طورکلی از دستتان برود. کلاً مکالمه در جمع به هر زبانی که باشد سخت‌تر از مکالمه‌ی دونفره می باشد. وقتی مکالمه دونفره باشد شخص مقابل می‌تواند شرایط شما را بهتر درک کند و اگر که سطح شما پایین تر است آرام‌تر و ساده‌تر صحبت می کند.

  • ناراضی بودن از توانایی ها

یکی از ترس‌هایی که در میان افرادی که از آنها تقاضا می‌شود که در مقابل یک جمع سخنرانی کنند وجود دارد ایمان نداشتن به توانایی‌های خود است. اگر که فکر کنید که توانایی لازم برای انجام یک سخنرانی خوب را ندارید، همیشه از مکان‌هایی که شما را در این موقعیت قرار می‌دهد فرار خواهید کرد. به عنوان یک زبان‌آموز باید بدانید که موقعیت و توانایی‌های شما کم و بیش برابر و هم سطح با دیگر افراد حاضر در کلاس است. باور داشته باشید که از دانش کافی برخوردار هستید، به اندازه کافی آماده‌اید و Speaking را با موفقیت پشت سر خواهید گذاشت.

  • تمرین شنیداری

برای اینکه بتوانید جملات درست و با قائده تولید کنید، باید مغزتان داده های شفاهی دریافت کرده باشد. بسیاری از افراد هستند که بدون شرکت در کلاس زبان های خارجی، و فقط با تماشای فیلم و یا گوش دادن به موسیقی های آن زبان به تدریج زبان جدید را فرا می گیرند. برای اینکه بتوانید از این قابلیت ذهن بهره مند شوید کافیست در حین انجام کارهای روزانه و یا حتی طی مسیر به فایل های صوتی کتاب تان گوش فرا دهید. این کار علاوه بر اینکه باعث تقویت مهارت شنیداری تان شده، از حافظه شنیداری تان هم برای به خاطر سپاری اطلاعات بهره می جوید.

  • دایره لغات خود را افزایش دهید.

برای اینکه بتوانید منظور خود را برسانید و پیرامون موضوعات مختلف صحبت کنید، باید دایره لغات خود را افزایش دهید. این کار به شما کمک می کند با اعتماد به نفس بیشتری بتوانید نظرات خود را بیان کنید و در مواجهه با مطالب جدید قادر باشید گلیم خود را از آب بیرون بکشید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را راه حل های ترس از مکالمه زبان انگلیسی آشنا نماییم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *