حقایق جالب زبان انگلیسی

زبان انگلیسی از جمله زبان هایی است که به طور بسیار وسیعی در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول تمامی افراد یک رابطه عشق و نفرت با زبان انگلیسی دارند. انگلیسی، یک زبان زیبا، پیچیده، جذاب و گاهی اوقات ناراحت‌کننده می باشد اما فراموش نکنید که همین ویژگی های این زبان است که باعث جذابیت آن می شود. یادگیری زبان انگلیسی یک تجربه ارزشمند بوده، زیرا همیشه چیزی جذاب و جدید در مورد این زبان برای یادگیری وجود دارد. در این مطلب لیستی از واقعیت ها و حقایق جالب زبان انگلیسی را برای شما جمع آوری کرده ایم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

حقایق جالب زبان انگلیسی

  • شکسپیر بیش از ۱۰۰۰ کلمه به زبان انگلیسی اضافه کرده است.

تمامی مردم جهان شکسپیر را می شناسند. شکسپیر کستردگی زیادی در زبان انگلیسی ایجاد کرده است. او بیش از ۱۰۰۰ کلمه را اختراع کرده و در نوشته های خود بکار برده است. امروزه انگلیسی زبانان بومی از این لغات در گفتگوهای روزانه‌شان استفاده می‌کنند. برخی از این کلمات عبارت اند از:

Addiction ç اعتیاد

Bedazzled ç مات و مبهوت

Cold-blooded ç خونسرد

Swagger ç مغرور

Break the ice ç آب شدن یخ

حقایق جالب زبان انگلیسی

  • ریشه کلمات انگلیسی زبان فرانسوی یا انگلیسی قدیمی می باشد

پس از تسخیر انگلستان توسط نورمان ها در سال ۱۰۶۶ میلادی، زبان فرانسوی به زبان اصلی اشراف‌زادگان در بریتانیا تبدیل شد. همچنین در آن زمان طبقات پایین جامعه از طریق زبان انگلیسی کهن که لغاتش به آلمانی نزدیک بود، صحبت می‌کردند و نهایتا ازدواج بین این دو قوم موجب ترکیب دو زبان شد و زبان انگلیسی میانه که شباهت بسیاری به زبان انگلیسی امروزی دارد، پدیدار گشت. لغاتی که از زبان فرانسوی سرچشمه میگیرد غالباً رسمی و پیچیده می باشند، در حالیکه لغات استخراج شده از زبان انگلیسی کهن، غیررسمی‌تر به نظر می‌رسند. به عنوان مثال Commence کلمه‌ای است که فرانسوی‌ها زیاد از آن استفاده می‌کنند و commencer در این زبان به معنای شروع کردن می باشد. ریشه کلمه begin، کلمه آلمانی beginnan  که حالا کاربردی ندارد به معنای شروع کردن می باشد.

همچنین بخوانید: پرکاربردترین زبان ها در دنیا را بشناسید

  • در گذشته انگلیسی دارای جنسیت گرامری بوده.

زبان انگلیسی در گذشته دارای تفکیک جنسیت بوده است همانند زبان فرانسه و بسیاری زبان دیگر اما این تفکیک به طور کلی از این زبان حذف شده است. کتابی به نام Gender Shifts IN The History Of English به طور کلی توضیح داده است که چگونه زبان انگلیسی با گذشت زمان سیستم گرامر جنسیتی خود را از دست داده است.

  • تغییر حروف انگلیسی از ۲۹ حرف به ۲۶ حرف!

در طول زمان حروف انگلیسی به طور معمول کاهش پیدا کرده است، از دلایل کاهش این حروف در کنار هم قرار دادن دو حرف و ایجاد یک صدا و حرف جدید بوده است.

  • ایالات متحده زبان رسمی ندارد.

برخی از ایالت‌های آمریکا، زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی خود اعلام کرده‌اند، اما ایالات متحده در سطح فدرال دارای یک زبان رسمی نمی باشد. رایج‌ترین زبانی که در ایالات متحده مورد استفاده قرار می‌گیرد انگلیسی می باشد، اما تنها زبان موجود نیست. مردمی که در آمریکا زندگی می‌کنند، ریشه‌های گوناگونی دارند و به زبان‌های بسیار متنوعی صحبت می‌کنند.

  • ویلیام کاکستون یکی از افرادی بوده که نقش مهمی در پیچیدگی املای انگلیسی داشت.

در قرون وسطی، کاتبان تلاش می کردند تا جایی که امکان داشت کلمات را به همان صورتی که تلفظ می‌شوند، بنویسند؛ اما به دلیل تنوع گویشی گسترده، این موضوع منجر به ایجاد ناسازگاری زیادی می‌شد. سپس بعد از گذشت آن دوره ویلیام کاکستون انگلیسی اولین چاپخانه را تأسیس نمود. کارگرانی را که او استخدام کرده بود کلمات را طبق روشی که به آن عادت کرده بودند، می‌نوشتند.

  • زبان رسمی مسافرت های هوایی انگلیسی

زبان رسمی مسافرت های هوایی انگلیسی می باشد. مهم نیست که شما در چه منطقه ای از جهان پرواز می کنید، خلبان و برج مراقبت باید با زبان انگلیسی با هم حرف بزنند.

  • اضافه شدن کلمات جدید در هر ۲ ساعت

نویسندگان دیکشنری آکسفورد تخمین زده اند که هر ساله حدود ۴۰۰۰ لغت جدید به دیکشنری افزوده می شود. به این معنا که هر دو ساعت یک کلمه جدید اضافه می شود.

  • وجود حدود ۱/۵ میلیارد انگلیسی ‌زبان در دنیا

۲۰ درصد از جمعیت جهان از طریق زبان انگلیسی با یکدگر صحبت می‌کنند که حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون نفر از آنان افراد غیربومی می باشند.

  • طولانی‌ترین واژه در زبان انگلیسی

Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanokoniosis این واژه یک اصطلاح پزشکی بوده که به بیماری ریه به علت تنفس خاک، شن یا خاکستر مربوط می‌شود.

  • کوتاه‌ترین جمله کامل زبان انگلیسی

جمله غیرمبهم، جمله‌ای است که هیچ چیزی در آن حذف نشده باشد. جمله I am از سه حرف تشکیل شده است و کوتاه ترین جمله کامل در زبان انگلیسی می باشد.

  • رایج‌‌ترین اسم استفاده شده در زبان انگلیسی

فرهنگ لغات انگلیسی آکسفورد، واژهtime  زمان را به عنوان فراوان‌ترین اسم استفاده شده در زبان انگلیسی شناسایی کرده است.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده و تواسنته باشیم شما را با نکات و حقایق جالب زبان انگلیسی آشنا نماییم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *