جلسه اسپیکینگ آزمون آیلتس

آزمون اسپیکینگ آیلتس به منظور ارزیابی مهارت شما در معرفی خودتان و صحبت پیرامون تحصیلات و شغل شما انجام می‌گیرد. در بخش آزمون اسپیکینگ ۳ نوع سوال متفاوت با هدف اینکه توانایی گفتگوی شما در انواع متفاوت موضوع‌ها سنجیده شود از شما پرسش می‌شود و مهارت های زبانی شما در موقعیت های رسمی و غیر رسمی به چالش کشیده خواهد شد. در قسمت نمره دهی آزمون اسپیکینگ آیلتس عوامل و عواطف انسانی نیز تاثیر گذار هستند. همه افراد دارای شخصیتی منحصر به فرد خود هستند همچنین ممتحن های آزمون از این قاعده مستثنا نیستند. البته از دید حرفه ای عوامل شخصی را نباید در نمره دهی لحاظ کرد. در این مطلب ما میخواهیم به شما آموزش دهیم که در جلسه اسپیکینگ آزمون آیلتس چگونه رفتار کنید که کمک کننده شما باشد. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

هنگام وارد شدن

هنگام وارد شدن در اتاق آزمون با لبخند وارد شوید زیرا ظاهر شما در حافظه ممتحن ثبت خواهد شد. فراموش نکنید که در آن روز شیک ترین لباس خود را بپوشید و هنگام ورود از عباراتی مانند صبح بخیر و یا ظهر بخیر استفاده کنید زیرا بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

بعد از نشستن

به طور معمول جو اتاق آزمون و وجود ممتحنی با لهجه نا آشنا شما را دچار استرس خواهد کرد البته که استرس چیز بدی نمی باشد. پیشنهاد می شود ظاهر خود ر مقداری مضطرب نشان دهید زیرا ممتحن دست دوستی به سمت شما خواهد آورد و شما را کمک می کند تا آرام شوید.

البته در آزمون خود به در و دیوار و … خیره نشوید و سعی داشته باشید که ارتباط چشمی برقرار کنید.

بعد از اتمام آزمون

هنگام اتمام آزمون نمره خود را از ممتحن نپرسید با رفتاری سرشار از متانت نشان دهید که نیاز به نمره خوبی دارید. سعی کنید با لبخند بر لب از او تشکر کنید و حتما در ثانیه های آخر ارتباط چشمی مداوم و البته نه آزار دهنده با او داشته باشید.

همچنین بخوانید: همه چیز درباره آزمون اسپیکینگ آیلتس

مدیریت استرس در آزمون اسپیکینگ

در زیر نکاتی را برای شما آورده ایم که با در نظر گرفتن آن ها بتوانید استرس خود را مدیریت کنید.

  • هنگام نزدیک شدن به آزمون برنامه خود را تغییر ندهید.
  • ۱۲ ساعت قبل از آزمون فعالیتی مرتبط با ازمون را انجام ندهید. در این ۱۲ ساعت باقی مانده به آزمون به طور کلی ازمون را فراموش کنید.
  • در محل آزمون زودتر حاضر شوید دیر رسیدن در آزمون شما را دچار استرس بسیار زیادی میکند.
  • کمی در بیرون مرکز بایستید و از متقاضیانی که بیرون می آیند بپرسید چه سوالاتی از آن ها پرسیده شد. احتمال تکراری بودن سوالات بسیار زیاد است.

جلسه اسپیکینگ آزمون آیلتس

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم به شما بگوییم که در جلسه اسپیکینگ آزمون آیلتس چگونه رفتار نمایید. همچنین شما می توانید برای تقویت هر یک از مهارت های آزمون آیلتس خود در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس موسسه آیلتسر شرکت نمایید.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *