افزایش دایره لغات انگلیسی

از چالش های زبان آموزان در زبان انگلیسی افزایش دایره لغات انگلیسی می باشد. هیچ فرد غیر انگلیسی زبانی وجود ندارد تا تمام لغات انگیسی را بداند. به این دلیل است که بهبود دایره واژگان انگلیسی چالشی پیوسته و بسیار مهم برای افزایش مهارت شما در یک زبان خارجی می باشد.

فراموش نکنید که هدف از یادگیری لغات انگلیسی استفاده از آنها در مهارت های اسپیکینگ و رایتینگ می باشد. تقویت دایره واژگان آنقدر هم که به نظر می رسد دشوار نمی باشد. کافی ست تعدادی نکته را در نظر داشته باشید و آن ها را رعایت کنید.

روش های افزایش لغات انگلیسی

در زیر روش هایی برای افزایش لغات انگلیسی در اختیار شما قرار می دهیم.

همچنین بخوانید: ۸ روش برای یادگیری لغات انگلیسی

  • لغات را در متن بیاموزید.

هیچ وقت سراغ فهرستی از کلمات جداگانه که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند نروید. یادگیری لغات انگلیسی از متن در هر سه جنبۀ فراگیری لغت یعنی یادگیری، به خاطر آوردن و نگهداری در حافظه مفید می باشد. هنگام خواندن لغات جدید در داستان، موزیک، یا حتی زندگی روزمره اگر با الهام از زمینه اصلی باشد مفهوم روشن و واضح تری را به شما رسانده است. همچنین با استفاده از این روش می توانید لغت جدید و زیادی را به حافظه بسپارید.

یادگیری لغات انگلیسی

  • از دفترچه لغت استفاده کنید.

یک دفترچه برای یادداشت لغات جدید و همچنین ضبط لغات قبلی تهیه کنید زیرا این کار در افزایش دایره لغات انگلیسی به شما کمک فراوانی خواهد کرد. با استفاده از این کار هر زمانی که بخواهید می توانید به آن مراجعه کنید و لغات جدیدی را که آموخته اید مرور کنید و لغاتی که فراموش کرده اید را بیشتر تمرین نمایید.

  • یک فرهنگ لغت انگلیسی در اختیار داشته باشید.

از منابع اصلی که شما باید در اختیار داشته باشید داشتن یک فرهنگ لغت می باشد زیرا داشتن یک فرهنگ لغت انگلیسی به شما کمک کرده تا حد بسیار زیادی دامنه لغات شما افزایش پیدا کند.  فرهنگ لغت انگلیسی میتواند منبع خوبی برای درک ارتباط بین کلمات باشد، زیرا مترادف‌ها و متضادهای کلمات را به شما آموزش می دهد.

  • برای لغات جدید یک مثال واقعی داشته باشید.

هنگامی که لغتی را با یک ارتباط شخصی بیاموزید فراموش کردن آن دیگر کار سختی می باشد. ترکیب کردن لغات جدید با تجربه‌های شخصی کمک کرده آنها را بهتر به حافظه بسپارید. می‌توانید لغات جدید را به همراه مکان‌هایی که رفته‌اید، افرادی که می‌شناسید و حتی خاطره‌انگیزترین اتفاقات زندگی‌تان حفظ نمایید.

تحقیقات نشان داده است زمانی که در مورد موضوعی لغات و جملات جدیدی را مطالعه می کنید فعالیت مغزی بیشتر شده و هنگامی که موضوع آن برای شما اطلاعات شخصی و احساسی داشته باشد. این روش به افزایش دامنه لغات شما کمک بسیاری می‌کند.

  • کتاب‌های آموزش واژگان را مطالعه کنید.

منابع بسیار زیادی برای افزایش لغات انگلیسی وجود دارد. این کتاب‌ها علاوه بر آموزش واژگان رایج، چگونگی استفاده از کلمات در گفتار و یا نوشتار را نیز با استفاده از مثال‌ها و تمرین‌های متعدد به شما نشان خواهد داد. از بهترین منابع در این زمینه Oxford Word Skills می باشد. این کتاب دارای سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته می باشد.

  • در هر روز یک لغت تمرین کنید.

یکی از اشتباهاتی که زبان آموزان دارند این است که می خواهند تمام واژگان را به صورت ناگهانی بیاموزند. یادگیری، زمانی اثر بخش می شود که با هدف باشد. همچنین به خاطر بسپارید برای اینکه در ذهن شما لغات ماندگار شود، باید کلمه را از لحاظ معنی، تلفظ، دستور زبان بیاموزید. فراموش نکنید برای یادگیری لغات انگلیسی باید یک برنامه کلی برای یادگیری لغات خود طراحی کنید.

مرتبط بخوانید: بهترین روش ها برای تلفظ لغات انگلیسی

  • از بازی‌های لغات استفاده کنید.

يادگيري از طريق تفريح و بازي بسیار موثر می باشد مخصوصا اگر براي يادگيري لغت باشد. بازی‌های کلمه‌ای به شما این فرصت را داده که در حین یادگیری لغات جدید و کاربردشان از یادگیری خود لذت ببرید. حل کردن جدول کلمات یا بازی‌هایی نظیر scrabble یا boggle برای گسترش دایره لغت انگلیسی بسیار مفید می باشند.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با روش های افزایش دایره لغات انگلیسی آشنا نماییم.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *