آموزش تلفظ صحیح لغات انگلیسی

یکی از عواملی که در بالا رفتن اعتماد به نفس زبان آموزان موثر است، دانستن تلفظ صحیح لغات انگلیسی و داشتن لهجه ای مناسب و استاندارد میباشد.گاهی ممکن است تلفظ اشتباه یک کلمه انگلیسی به ویژه در سنین بالاتر باعث خجالت شده و حتی در مواردی می‌تواند مانع از ایجاد ارتباط موثر شود.از طرفی دیگر چون کشور ما انگلیسی زبان نیست و در زندگی روزمره خود با کلمات انگلیسی در تماس نیستیم مدتی بیشتر زمان میبرد که بتوان به تلفظ صحیح عادت کرد.به تازگی محققان دریافتند که بعد از سن سیزده سالگی تلفظ صحیح لغات دشوار تر میشود، ما در ادامه چند راه حل برای شما آورده ایم که به شما برای داشتن تلفظ بهتر کمک کند.

راهکارهای تقویت تلفظ صحیح لغات انگلیسی

  • تلفظ آمریکایی یا انگلیسی

تلفظ صحیح لغات انگلیسی یا آمریکایی

در قدم اول بین دو تلفظ آمریکایی و انگلیسی یکی از آنها را انتخاب کنید زیرا تلفظ لغات در لهجه امریکایی و انگلیسی با هم دارای تفاوت هایی هستند. به این نکته توجه داشته باشید که هدف شما تلفظ صحیح میباشد، نه داشتن لهجۀ امریکایی یا انگلیسی.

  • آرام حرف بزنید

تلفظ لغات انگلیسی

بسیاری از زبان آموزان بر این تصورند که هرچه تند تر صحبت کنند در بیان کلمات هم روان تر هستند، اما این تصور بسیار اشتباه است زیرا سریع حرف زدن باعث میشود متوجه اشکال خود در تلفظ کلمات نشوید و این کار برای شما عادت میشود.آهسته صحبت کردن به شما این امکان را میدهد که بر روی تلفظ کلمات فکر کنید و کمتر دچار دوگانگی میشوید.

  • زبان و دهان خود را تمرین دهید

تمرین زبان و دهن برای تلفظ صحیح لغات انگلیسی

توانایی تلفظ صحیح صدا‌های مختلف، یک قابلیت و توانایی فیزیکی میباشد. برای این کار شما باید عضلات دهان، لب‌ها و زبانتان را تمرین دهید تا بتوانند صدا‌های جدیدی را تولید کنند. میتوانید هر روز بر روی صدای خاصی تمرکز کنید و جلوی آینه به تمرین و تکرار آن صدا در ابتدا به تنهایی، سپس در عبارت های مختلف و در پایان در جمله ها و پاراگراف بپردازید.برای تولید صدا‌های جدید ابتدا حرکت و جاگیری زبان و دهان را بررسی کنید. به عنوان مثال، برای تولید صدای [th]، نوک زبان را بین دندان‌های جلو قرار دهید به طوری که نوک زبان از میان دندان‌ها بگذرد و سپس بدمید. این کار را جلوی آینه تمرین کنید و به حرکت دهان خود توجه کنید. همچنین هنگام صحبت از دهان خود فیلم بگیرید، و سپس فیلم گرفته شده را بررسی کنید.

  • کتاب را با صدای بلند بخوانید

کتاب برای تقویت تلفظ زبان

هنگامی که در حال روخوانی متنی هستید، به طور ناخودآگاه با سرعت یکنواخت پیش می‌روید. در این هنگام اگر به مشکلی برخورد کنید، مثل لغتی سخت یا جمله‌ای طولانی، دیگر با سرعت قبل ادامه نمیدهید و دچار تغییر میشود.بنابراین اگر با صدای بلند روخوانی کنید، به خوبی می‌توانید این تغییرات را حس کنید و متوجه تغییر سرعت خود شوید. این تکنیک به شما کمک می‌کند که علاوه بر اینکه با سرعتی یکپارچه و قابل فهم سخن بگویید همچنین باعث می‌شود مکث‌ها و استرس‌های کلمات را نیز با دقت و به درستی ادا کنید.

  • به stress کلمات توجه کنید

stress کلمات انگلیسی

آهنگ و زمان‌بندی کلام در کلمات و جملات انگلیسی به وسیله  stress مشخص می‌شود. در کلمات چند سیلابی، یک بخش stress وجود دارد و به نوعی دیگر محکم ‌تر و کشیده‌ تر بیان می‌شوند. توجه و دقت به stress کلمات دارای اهمیت ویژه بسیاری است چرا که می ‌تواند معنی کلمات را تغییر دهد یا اینکه تمرکز جمله را عوض کند. به طور مثال، معنی کلمه  content با دو stress متفاوت را در دیکشنری چک کنید.

  • فیلم و سریال ببینید و پادکست گوش دهید

فیلم برای تقویت زبان و تلفظ صحیح لغات انگلیسی

یکی دیگر از مشکلاتی که برای یادگیری زبان انگلیسی در کشور غیر انگلیسی زبان وجود دارد، عدم ارتباط با سخنگویان native است که موجب می‌شود زبان آموزان نتوانند لحن انگلیسی طبیعی را در مکالمات روزمره خود بشنوند و گوش آن ها با این کلمات آشنا شود. برای جبران لازم است که زبان آموز خود را در مجاورت زبان انگلیسی واقعی قرار دهد.بنابراین مشاهده فیلم، سریال، پادکست و سایر برنامه‌های صوتی و تصویری که در آنها از زبان انگلیسی native و واقعی استفاده می‌شود برای جبران این کاستی لازم و ضروری هستند.

شاید برایتان جالب باشد: اشتباهات رایج یادگیری زبان با فیلم

  • از دیکشنری مناسب استفاده کنید

دیکشنری زبان انگلیسی

یکی از اصل های مهم برای یادگیری زبان انگلیسی داشتن یک دیکشنری خوب و معتبر است. با استفاده از دیکشنری خود، ابتدا phonetics را یاد بگیرید و تمرین کنید و سپس به سراغ تلفظ لغات را در دیکشنری بروید و چک کنید.همچنین استفاده از دیکشنری های گویا می توانند در مدل سازی تلفظ لغات سخت بسیار موثر باشند.

  • موسیقی انگلیسی گوش کنید

موسیقی برای یادگیری زبان انگلیسیآهنگ ها و اشعار مشهور انگلیسی را بیابید و با آنها همخوانی کنید همچنین میتوانید به سراغ آهنگ های مورد علاقه خود بروید، آواز خواندن در ضمن آرامش‌ بخش بودن، به شما در یادگیری ریتم، stress  و intonation کمک بسیاری می‌کند.

بهتر است بخوانید: معرفی بهترین آهنگ های انگلیسی برای یادگیری زبان

همچنین شما میتوانید برای تقویت مکالمه خود در کلاس های تدریس خصوصی مکالمه ما نیز شرکت کنید.

جهت مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن تماس: ۰۹۳۵۲۱۲۰۰۳۱ و ۰۲۱-۲۶۴۲۲۲۸۷

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *