یادگیری-لغات-انگلیسی

یکی از معیارهای اندازه گیری میزان دانش شما از یک زبان تعداد تقریبی کلماتی است که شما از آن زبان بدانید. فراموش نکنید حفظ کردن تعداد زیادی از لغات، بدون آنکه بتوانید از آن‌ها به درستی استفاده کنید، تاثیر چندانی در مکالمهٔ انگلیسی شما ندارد بنابراین باید با شناخت راه ‌های یادگیری لغات انگلیسی ، لغات را به حافظهٔ بلند مدت بسپارید و بیاموزید و از لغات، در جایگاه درستی در جملات، استفاده کنید. در این مطلب ما ۷ راه برای یاد گرفتن لغات انگلیسی را به شما می آموزیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

۱-لیست تهیه کنید

تهیه لیست برای یادگیری لغات انگلیسی

نشستن و دنبال معانی لغات گشتن در دیکشنری را فراموش کنید زیرا بهترین راه یادگیری لغات جدید نیست، بلکه این در واقع بهترین راه پیدا کردن لغات جدید است. لغات جدید را معمولا از طریق چت کردن با افراد انگلیسی زبان در فضای مجازی، یا از طریق دیدن فیلم و سریال، خواندن کتاب های انگلیسی و … می توانید بیابید. فراموش نکنید که لغات جدید همیشه در اطراف ما هستند بنابراین سعی کنید هر بار که لغت جدیدی را می بینید آن را یادداشت کنید و لیستی از لغات جدید را برای خود تهیه کنید. هنگام تهیه کردن لیست در نظر داشته باشید که بین لغات فضای خالی بگذارید زیرا دفعات بعدی، توضیحات تکمیلی (مثل جمله نمونه ای که لغت در آن است، یا هر نکته ای) آن را بتوانید یادداشت کنید. این لیست را به گونه ای تهیه کنید ه فابل حمل باشد و همه جا در دسترس باشد.

همچنین خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم روش های حفظ لغات زبان انگلیسی در کمترین زمان

۲-لغات را در متن یاد بگیرید

حفظ لغات انگلیسی

یادگیری لغات به تنهایی، هیچ تأثیر مثبتی در مهارت مکالمه شما ندارد. همانطور که می‌دانید هر لغت در زبان انگلیسی، معانی مختلف و گاهی هم، متناقض دارد. حتی حفظ معانی مختلف یک لغت نمی‌تواند در زبان‌آموز مهارت ترجمه و مکالمه را پرورش دهد و به یادگیری موثر لغات انگلیسی بپردازد. بنابراین باید لغات را در جملات مختلف بیاموزید. از این طریق، معانی مختلف هر لغت با توجه به کاربردهایش به خاطر سپرده می‌شود.

۳-کدینگ لغات را بیاموزید

از بهترین راه‌های یادگیری موثر لغات انگلیسی کدینگ لغات می باشد. حال میپرسید این روش چگونه است؟

وقتی ما یک لغتی را می خوانیم آن لغت در حافظه کوتاه مدت ما به صورت معلق می ماند و با گذشت چند روز آن لغت را فراموش می کنیم. برای مثال ما لغت MARVEL را می‌خوانیم این لغت به صورت معلق در حافظه کوتاه مدت ما می ماند در اینگونه مواقع ما باید یک مسیر بین حافظه کوتاه مدت و بلند مدت بسازیم. حال باید یک مسیر آشنا برای انتقال آن لغت به حافظه بلند مدتمان برگزینیم. بنابراین کدینگ به معنای ساختن و یا انتخاب کردن یک مسیر آشنا برای انتقال مفاهیم از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت میباشد.

مرتبط بخوانید: آموزش زبان انگلیسی با تصویر سازی ذهنی لغات

۴-تلفظ انگلیسی کلمات را بیاموزید

هنگامی که صحبت از ساخت جملات است زبان آموزان گمان می کنند گرامر مهم تر است! اما اگر که می خواهید  در مکالمه با یک فرد انگلیسی زبان درست “فهمیده” شوید، تلفظ صحیح از گرامر هم مهم تر می باشد. حال اگر به دنبال روش هایی برای تقویت تلفظتان هستید بهترین روش برای یاد گرفتن تلفظ صحیح، گوش دادن به پادکست ها و دیالوگ های فیلم ها و تکرار آن ها است هنگام خواندن یک متن انگلیسی به پادکست آن گوش دهید تا تلفظ کلمات را بیاموزید.

۵-گاهی استراژی یادگیری لغات خود را تغییر دهید

استراژی یادگیری لغات

اگر که استراتژی شما برای مرور کلمات همیشه یکی باشدبرای مثال خواندن یک کتاب داستان به همراه پادکست بعد از مدتی مغز شما به این نوع تکرار عادت کرده و دیگر نمیتوانید این کلمات را در موقعیت های دیگر به خاطر بیاورید. برای به چالش کشیدن مغزتان بهترین راه این است که کلماتی که در یک زمینه مشخص یاد گرفته اید را در موقعیت های دیگر استفاده نماید، برای مثال از کلمه ای که در کلاس شنیدید یا در یک مقاله خوانده اید در چت و کارهای روزانه خود استفاده کنید یا برعکس (تا وقتی که این کلمات خیلی old-fashioned یا slang نباشند معمولا مشکلی پیش نمی آید!)

۶-از یادیار ها استفاده کنید

یکی از راه های یادگیری لغات سخت و فرار در زبان انگلیسی استفاده از روش یادیارها می باشد. در این روش شما به هر واژه یک معادل فارسی خنده دار یا به یاد ماندنی می دهید که بعدا به راحتی می توانید آن را بیاموزید. برای مثال فرض کنید می خواهیم کلمه pious به معنای وارسته، با ایمان را یاد بگیرید. می توانید این کلمه را با “پایه” در فارسی ربط دهیم. مثلا بگوییم علی پایه است.

۷-با یک دوست تمرین کنید

تمرین با یک دوست

تمرین کردن با یک دوست که سطح زبان او بهتر از شما باشد خوب است، اما اگر چنین دوستی ندارید، یادتان باشد کاملا مستقل از دوستتان پیش بروید و برنامه خودتان را داشته باشید. متاسفانه خیلی اوقات پیش می آید که وقتی با دوستمان زبان میخوانیم، از نرسیدن به اهدافمان عذاب وجدان کمتری میگیریم!

بیشتر بخوانید: چطور لغات را به خاطر بسپاریم

۸-صبور باشید

در آخر ترفندی که باعث میشود شما به هدفتان برسید صبر و پشتکار شما است. پشتکار در استفاده از این ترفند ها، باعث میشود شما بدون هدر دادن انرژی و به درست ترین روش دایره لغات  خود را گسترده کنید. وهمانطور که میدانید هنوز راه “یک شبه ره صد ساله رفتن” کشف نشده، بنابراین صبور باشید و برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *