انواع خداحافظی در زبان انگلیسی

همان‌طور که میدانید در زبان فارسی هنگام خداحافظی از عباراتی مانند «می‌بینمت» یا «بدرود» استفاده می‌کنیم،به همین صورت در زبان انگلیسی به جز کلمه Goodbye برای بیان خداحافظی عبارات های دیگری نیز وجود دارد. خداحافظی به سبک های مختلفی می باشد به طور مثال می تواند از صمیم قلب و پر از اندوه باشد، یا در میان دوستان و به صورت غیر رسمی، یا در میان همکاران و به صورت رسمی باشد. بنابراین در زبان انگلیسی برای خداحافظی کردن عبارات و اصطلاحات مختلفی بسته به میزان صمیمیت افراد وجود دارد که بیانگر غنی و متنوع بودن زبان انگلیسی است. اگر که دوست ندارید خود را محدود به گفتگوهای کلیشه ای و ساده کنید و می خواهید تا احساستان را نسبت به مخاطب به درستی و ظرافت خاصی بیان کنید باید تمام روش های خداحافظی و موقعیت های مناسب استفاده از آنها را بیاموزید. ما در این مطلب انواع خداحافظی به زبان انگلیسی را به شما عزیزان می آموزیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انواع خداحافظی رسمی به زبان انگلیسی

  • خدانگهدار Goodbye

معنای Goodbye را همه ما میدانیم این عبارت بسیار رسمی بوده و در مکالمات روزمره مورد استفاده قرار نمیگیرد.

  • فعلا خدانگهدار Goodbye for now

این عبارت انگلیسی به معنای فعلا خدانگهدار می باشد. از این عبارت میتوانید در ارتباط با هر کسی استفاده کنید زیرا عبارت مودبانه و رسمی می باشد.

  • روز خوبی داشته باشید Have a good day/have a nice day

یکی از جهانی ترین و محترمانه ترین روش ها برای خداحافظی با شخص دیگر استفاده از عبارت Have a good day/have a nice day می باشد. این عبارت کاربرد بسیاری در آمریکا دارد. از این عبارت می توانید هنگام خداحافظی با یک همکار، با یک کارمند یا مشتری استفاده کنید.

همچنین بخوانید: برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

  • مراقبت خودتان باشید Take care

این عبارت در بین دوستان هم میتوان استفاده کرد اما اغلب بین غریبه ها شنیده می شود. این نوع از خداحافظی نشان میدهد شما نسبت به شخصی احساسات مثبتی دارید.

  • از آشنایی با شما خوشحال شدم Nice knowing you

این عبارت یک عبارت مودبانه ای است که کاربر آن زمانی است که فردی را برای اولین بار دیده اید.

انواع خداحافظی غیر رسمی به زبان انگلیسی

زمانی که شما سعی می‌کنید عبارت صمیمانه تری به‌کار ببرید از عبارات غیررسمی می‌توانید استفاده کنید.

  • Bye

از بهترین و ساده ترین روش های خداحافظی خلاصه کردن کلمه Goodbye است. فراموش نکنید که نوع ادای این کلمه تعیین کننده احساستان به طرف مقابل است. می‌توانید با کوبیدن در و گفتن خداحافظ با صدای بلند حس نفرت را منتقل کنید و یا با پایین آوردن صدا و گفتن این کلمه به دوستتان اینگونه القا کنید که حس خوبی نسبت به او دارید.

  • See you later/ See you/ Later

از جالب ترین ویژگی های زبان انگلیسی کاربرد کلمات به کوتاه‌ترین شکل ممکن است. تمام این کلمات برای خداحافظی کردن به صورت غیر رسمی بوده که بین خانواده و دوستان صمیمی بیشتر رد و بدل می‌شود. حتی می‌توانید از این عبارات برای کسانی استفاده کنید که به تازگی با آنها آشنا شده‌اید و دوست دارید دوباره باهم ملاقات داشته باشید.

  • It was nice to see you again/It was nice to see you/Nice to see you

عبارات بالا در مواردی کاربرد دارد که افراد با اینکه یک دیگر را می‌شناسند اما صمیمی نیستند. هیچ‌ وقت برای خداحافظی با دوستانی که هر روز هم را می‌بینید از این عبارت استفاده نکنید.

انواع خداحافظی عامیانه به زبان انگلیسی

  • Catch you later/check you later/smell you later

این عبارات نسخه های خودمانی تری از “بعداً شما را می بینیم” هستند. عبارت smell you later بیشتر توسط بچه ها مورد استفاده قرار میگیرد، اما گاهی هم ممکن است آن را وقتی بزرگترها به عنوان شوخی به دوست خود میگویند بشنوید.

  • Peace out

این عبارت به این معنی است که شما امیدوارید دوستتان سالم و سلامت باشد.

مرتبط بخوانید: پرکاربرد ترین کلمات مخفف انگلیسی

  • Take it easy

عبارت بالا به معنای ریلکس و آرام بودن است، بنابراین چیزی که با این خداحافظی می گویید این است که برای طرف مقابل خود آرزوی سلامتی داشته و امیدوارید تا زمانی که دوباره او را ببینید اوقات خوب و راحتی را سپری کند. این عبارت قرابت معنایی زیادی با Take Care دارد اما عامیانه ‌تر از آن می باشد.

  • Later!

از خودمانی ترین نوع خداحافظی در زبان انگلییسی کلمه Later است و اکثرا بین مردان رواج دارد و همراه کلماتی نظیر man، bro، dude و یا dear  می آید.

  • Have a good one

این عبارت صمیمت بالا به مخاطب القا می کند اما بعضی انگلیسی زبانان هستند که همان عبارت have good day را به این عبارت ترجیح می دهند.

در آخر امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسه باشیم انواع روش های خداحافظی را به خوبی به شما آموزش دهیم.

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *