برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی

همانطور که میدانید یادگیری زبان انگلیسی فرایندی زمان‌ بر میباشد و نیاز به تلاش زیادی دارد. علاوه ‌برآن، انجام تمرین‌های مختلف و به‌خاطرسپردن کلمات برای مدت طولانی خسته‌ کننده و حوصله ‌سر‌بر میباشد و این موضوع منجر به بی‌انگیزگی می‌شود. یکی از راه‌هایی که به‌ کمک آن می‌توان یادگیری زبان را کمی آسان‌ تر و مفرح ‌تر کرد، تهیه‌ ی برنامه‌ ای آموزشی میباشد. با ما همراه باشید تا شما را با روش برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی آشنا کنیم.

برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

روش های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. به طور مثال تماشای تلویزیون انگلیسی، گوش دادن به آهنگ های انگلیسی، صحبت کردن با افراد به زبان انگلیسی، خواندن روزنامه ها و مجله های انگلیسی، قرار گرفتن در مکان هایی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند، گوش دادن به رادیو و … از جمله های روش هایی هستند، که برای یادگیری زبان انگلیسی از آنها استفاده می شود.

همه این روش ها زمانی می توانند به شما در یادگیری کمک کنند، که بتوانید یک برنامه ریزی روزانه و مشخص برای خود ایجاد کنید. در برنامه ریزی روزانه باید برای فعالیت های خود مانند یادگیری واژگان جدید، قوانین گرامر، توانایی خواندن و درک مطالب، توانایی مهارت نوشتن و … اولویت بندی داشته باشید و مقداری از زمان خود را به یادگیری آنها اختصاص دهید. نکته ای که در برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی باید به آن توجه داشته باشید این است که زیاده روی نکنید، زیرا زیاده روی در هر کاری باعث خستگی و از بین رفتن انگیزه می شود.

با استفاده از مراحلی که در زیر برای شما توضیح داده میشود می توانید زبان انگلیسی خود را فقط با صرف ۴۵ دقیقه در روز یاد بگیرید، البته شما می توانید با توجه به شرایط کاری و دیگر فعالیت های روزانه خود این زمان را کاهش یا افزایش دهید.

برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی

  • ۷ دقیقه زمان برای تمرین واژگان جدید

در این مرحله می توانید یک برگه کاغذ خالی بردارید و کلماتی را که یاد گرفته اید، بر روی یک تکه کاغذ بنویسید. سعی کنید در هنگام نوشتن کلمات، مترادف های آنها را هم یاد بگیرید. علاوه بر این سعی کنید در طول روز از کلمات جدید استفاده کنید.

  • ۷ دقیقه زمان برای یادگیری واژگان جدید

با یادگیری واژگان جدید می توانید خواندن و مهارت درک مطالب انگلیسی را افزایش دهید. در یک برنامه ریزی روزانه باید زمانی را به یادگیری کلمات جدید اختصاص دهید. برای مثال در این برنامه ۴۵ دقیقه ای باید ۷ دقیقه از زمان خود را صرف این مهارت کنید. شما می توانید از منابع مختلف مانند خواندن کتاب های رمان، روزنامه ها، تماشای فیلم های انگلیسی و … کلمات جدید را یاد بگیرید.

  • ۵ دقیقه زمان برای یادگیری عبارات جدید

سعی کنید در هنگام یادگیری کلمات جدید، عباراتی را که کلمه جدید در آن قرار گرفته است را نیز یاد بگیرید. یادگیری عبارت علاوه بر یادگیری کلمات بیشتر، به شما کمک می کند بتوانید به راحتی از آنها در مکالمات روزانه خود استفاده کنید.

برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی

  • ۵ دقیقه زمان برای تمرین عبارات جدید

عبارت هایی را که یاد گرفته اید، برای تمرین انتخاب کنید و دوباره آنها را بخوانید. یاد بگیرید که چطور از آنها در سخنان روزمره خود استفاده کنید و جایگاه آنها را در زبان مادری خود تعیین نمایید.

  • ۵ دقیقه زمان برای یادگیری مهارت گرامر

در هر روز ۵ دقیقه از زمان خود را به یادگیری یک قاعده گرامر اختصاص دهید. از طریق وب سایت های مختلف و یا دیگر منابع می توانید قاعده های گرامر کوتاه را یاد بگیرید.

برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی

  • ۱۱ دقیقه زمان برای خواندن اخبار

یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک می کند، تا از اتفاق های مهم دنیا اطلاع داشته باشید. بنابراین لازم است که هر روز، زمانی را به خواندن اخبار اختصاص دهید. زیرا خواندن اخبار به زبان انگلیسی علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی، به شما کمک می کند در هنگام صحبت با دیگران به زبان انگلیسی حرفی برای گفتن داشته باشید و بتوانید در مکالمات آنها شرکت کنید.

  • ۵ دقیقه زمان برای بررسی آنچه یاد گرفته اید

در ۵ دقیقه آخر می توانید تمام آن چیزهایی را که یاد گرفته اید، به راحتی بررسی و مرور کنید. زیرا مغز انسان آخرین چیزهایی را که فرا گرفته است به راحتی به یاد می آورد. پس مطمئن باشید در این ۵ دقیقه همه چیزهایی را که آموخته اید، می توانید خیلی سریع مرور کنید.

نکات مهم برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی

  1. انجام دادن یک کار کوچک به نحو احسنت در شما این انگیزه را ایجاد خواهد کرد تا کارهای بزرگتری را انجام دهید. در ابتدا یادگیری ممکن است که کند پیش روید اما همیشه این نکته را در نظر بگیرید که هر چقدر که شما پایبند باشید انگیزه شما برای یادگیری بالاتر خواهد رفت.
  2. فعالیت هایی روزانه خود را با زبان انگلیسی انجام دهید. برای مثال اگر عادت دارید در طول روز یک کتاب بخوانید، به جای زبان مادری کتابی به زبان انگلیسی را انتخاب و آن را مطالعه کنید. یا اگر اخبار گوش می دهید سعی کنید اخبار زبان اصلی را گوش دهید. این کار باعث می شود شما به زبان انگلیسی عادت و در مکالمات روزمره خود آن را به کار ببرید.
  3. هدف های خود را در مورد یادگیری زبان انگلیسی بر روی یک کاغذ بنویسید. هنگامی که اهداف خود را در مورد آموزش زبان انگلیسی می نویسید باعث خواهد شد که به آموزش های خود پایبند باشید و هیچ گاه از آن دست نکشید.
  4. سعی کنید از زمان های مرده خود برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید. شما می توانید از این زمان ها برای یادگیری کلمات یا لغات جدید و گوش دادن پادکست های زبان خارجی استفاده کنید.

 

تدریس خصوصی آنلاین زبان میتواند یکی از سریع ترین راه های یادگیری و تقویت زبان انگلیسی شما باشد . این روش فقط با وجود اساتید خوب زبان انگلیسی امکان پذیر است . امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

9 thoughts on “برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *