چطور لغات را به خاطر بسپاریم

چطور لغات را به خاطر بسپاریم

هنگام یادگیری یک زبان خارجی، واژگان نقش بسیار پررنگی دارند. هر زبانی ، مثل انگلیسی ، دارای هزاران هزار لغت می باشد. حتی خیلی وقت ها حتی افراد انگلیسی زبان هم به تمام لغت های موجود در زبانشون مسلط نیستند.

این موضوع البته در مورد اکثر مردم از جمله ما فارسی زبان ها هم صدق می کنه. همیشه لغت های بسیار زیاد و جدیدی برای یاد گرفتن وجود داره. با توجه به موضوع این مقاله که به یادگیری فوق العاده لغات در زبان انگلیسی می پردازه روشهای یادگیری و به خاطر سپردن لغات در انگلیسی را بررسی می کنیم. و با مرور این روشها متوجه خواهید شد که خیلی از اون لغت ها رو از قبل می دونستید.

چطور دایره واژگان خودمون رو بهبود ببخشیم ؟

برای بهبود این مشکل یادگیری زبان انگلیسی ، راه های متفاوتی وجود داره. بازی ها و متدهای متنوعی برای بهبود دایره واژگان وجود داره. یک راه ساده اینست که: یک لیست بسازید !

از روزی ۵ لغت در روز شروع کنید و در هفته لیست خود را که در مجموع ۳۵ لغت شده را مرور کنید. یکی دیگر از مشکلات رایج در هنگام یادگیری لغت ، اینه که لغت های جدید رو به زودی فراموش می کنیم. این مشکل نیز با تکرار و مرور لغات در لیست که قبلا اشاره کردم مرتفع خواهد شد. هر هفته به این کار ادامه بدید و فقط روی ۳۵ لغت تمرکز کنید. در زمانی کوتاه تر از اونچه تصور می کردید ، نه تنها دایره لغتتون بالا میره ، بلکه لغت های جدیدی که یاد گرفتید هم در ذهنتون باقی خواهد ماند. چون این لیست هر هفته تغییر میکنه و لغتی که براتون سخت باشه ، ممکنه هر چند هفته یک بار یا برای هفته های متوالی داخل لیست بمونه ، که باعث میشه در طی زمان روی اون تیپ لغت ها به تسلط برسید.

راه دیگری که برای گسترش دامنه لغات خود از آن می توانید بهره ببرید اینست که با لیست ۱۰۰۰ کلمه پرکاربرد در زبان انگلیسی آشنا شوید و آنها را به تدریج حفظ کنید. در این لیست، کنار هر کلمه، علامتهای S1 و S2 وS3 و W1 و W2 و W3 را مشاهده می‌کنید. S اول کلمه Spoken و مربوط به میزان استفاده در زبان انگلیسی شفاهی است و W مربوط به کلمه Written و مربوط به میزان استفاده در زبان انگلیسی مکتوب است. بنابراین مثلاً S1 در کنار یک کلمه، یعنی این کلمه در هزار کلمه پرکاربرد زبان انگلیسی است و W2 در کنار یک کلمه، یعنی آن کلمه از نظر کاربرد مکتوب در زبان انگلیسی، رتبه‌ای بین هزار و دو هزار دارد. جالب است بدانید که یک سوم کل نوشته‌های انگلیسی جهان فقط با همان ۲۵ کلمه‌ی اول لیست اشغال شده است!اگر ۱۰۰ کلمه‌ی اول را بدانید نیمی از کل متون انگلیسی جهان را می‌فهمید! و ۳۰۰ کلمه‌ی اول ۶۵٪ از کل نوشته‌های مکتوب زبان انگلیسی را به خود اختصاص می‌دهند.

نکته مهمی که در حین یادگیری لغات باید به آن دقت کنید اینست که روی کلماتی که متناسب با شخصیت و زندگی و شغل شما هستند، تمرکز کنید . کلمات، زمانی به کار شما می‌آیند که با زندگی و شخصیت شما تناسب داشته باشند. به علاوه در برخورد با دیگران، شما معمولا از علایق، شخصیت و زندگی خودتان صحبت می‌کنید نه تحولات خاورمیانه! و مسایل پزشکی!

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *