پارافریز کردن در زبان انگلیسی

پارافریز کردن یک مهارت ضروری در آزمون آیلتس میباشد. پارافریز کردن به معنای بازنویسی جمله یا عبارتی با همان معنی اما با استفاده از کلمات متفاوت میباشد. یکی از نکات آموزش های رایتینگ writing برای IELTS و همچنین مقاله نویسی، بازنویسی متن انگلیسی و یا Paraphrasing میباشد. در این مطلب قصد داریم پارافریز کردن در زبان انگلیسی را به شما عزیزان آموزش دهیم تا در آزمون آیلتس موفق شوید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

Paraphrase یا پارافریز چیست؟

Paraphrase یا پارافریز چیست؟

پارافریز‌کردن یکی از مهم ‌ترین توانایی‌ها و مهارت‌ها در دنیای نویسندگی میباشد. این اصطلاح به معنای تغییر واژه‌ها و عبارات یک متن است. پارافریز کردن در زبان انگلیسی (Paraphrase) به معنای بازنویسی مقاله یا متن، تشریح و تفسیر آن متن اما به زبانی دیگر و با همان مفهوم قبلی می باشد. به عبارت دیگر، بیان دوباره یک متن را پارافریز می گویند. پارافریز کردن به این معناست که ایده ها و تفکرات دیگران را با کلمات و زبان خودتان بیان کنید.

بیشتر بخوانید: تکنیک اسکنینگ و اسکیمینگ چیست ؟

بازنویسی و پارافریز دارای چه اهمیتی میباشد؟

بازنویسی متن

پارافریز را روشی می باشد برای ارجاع به یک منبع بدون اینکه مستقیما به آن اشاره شود. مطلبی به درستی تفسیر شود بسیار حائز اهمیت میباشد زیرا که تفسیر غلط و ضعیف ممکن است منجر به اتهاماتی از جمله سرقت ادبی یا کپی ‌برداری از منبعی به شمار رود که از سوی شما از آن نامی برده نشده است. در پارافریز کردن یک مقاله نویسنده این اجازه را دارد که با بیان خلاقانه خود اظهارات فردی دیگر و استفاده از معنا و مفهوم کار او به هدف و مقصود نهایی، مقاله خود را برساند.

متدهای ساده برای پارافریز مقالات انگلیسی

پارافریز کردن مقالات انگلیسی

برای اینکه مقالات انگلیسی را پارافریز کنید باید از افرادی کمک بخواهید که هم تسلط و هم تخصص کافی در حوزه تخصصی مرتبط با مقاله نویسی داشته باشند و هم اینکه به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند. توجه داشته باشید که تسلط به زبان انگلیسی و تخصص در حوزه مرتبط با مقاله هر دو برای انجام پارافریز مقالات بسیار ضروری می‌ باشد. ما در اینجا پارافریز مقالات تخصصی را در سه مرحله به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید با بهترین سطح کیفی پارافریز مقلات انگلیسی را انجام دهید.

متد اول: استفاده از کلمات متفاوت با معنی مشابه

زبان آموزان بسیاری هستند که سعی دارند از این روش استفاده کنند اما نمیتوانند زیرا این روش، روش ساده ای نمی باشد. دلیل اینکه زبان آموزان نمیتوانند از این روش استفاده کنند این است که، با وجود اینکه زبان انگلیسی مترادف‌های بسیاری دارد اما معمولا این کلمات نمی‌توانند به جای یکدیگر استفاده شوند. بنابراین اگر بیش از حد از کلمات مترادف استفاده شود، جمله از فرم اصلی خود خارج شده و در این حالت جمله غیرقابل فهم می‌شود و  از نمره شما کسر خواهد شد. بنابراین برای پارافریز کردن، تنها از لغاتی استفاده کنید که ۱۰۰% مطمئن هستند مترادف دقیق کلمه مورد نظر میباشد و اگر مطمئن نیستید، از آن استفاده نکنید زیرا نمره از دست خواهید داد. حال به مثال زیر دقت کنید:

Global warming is mostly caused by emissions from internal combustion engines.

Climate change is mainly caused by the release of fumes from motor vehicles.

متد دوم: تغییر ترتیب کلمات

پارافیز کردن در آزمون های زبان

تغییر ترتیب لغات در عبارت یا جمله معمولا ساده تر از پیدا کردن مترادف میباشد و احتمال خطا در آن کاهش پیدا میکند. با این وجود، بعضی مواقع تعیین اینکه کدام لغات را تغییر دهیم ساده نیست. همچنین زمانی که ترتیب لغات را تغییر می دهید، ممکن است نیاز باشد که ساختار برخی لغات را نیز تغییر دهید. یا اینکه لازم باشد لغات دیگری را نیزبه جمله اضافه کنید تا جمله از لحاظ گرامری مورد تایید باشد. اگر که مطمئن نیستید که جمله پارافریز شده از نظر گرامری درست است یا نه، جمله را تغییر ندهید. دو روش برای تغییر ترتیب کلمات وجود دارد که در ادامه به شما آموزش داده میشود.

  1. اگر جمله‌ی اصلی بیشتر از دو جمله واژه (Clause) دارد، ترتیب Clause ها را تغییر دهید.

If they have some help, most people can paraphrase effectively, However, practice is important because paraphrasing is difficult.

Most people can paraphrase effectively, if they have some help, paraphrasing is difficult however, so practice is important.

  1. اگر که جمله‌ ی اصلی دارای صفت و اسم میباشد صفت را به Relative Clause تغییر دهید.

Writing essay is a challenging task.

Writing essay is a task which is challenging.

بیشتر بخوانید: چگونه به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنیم؟

متد سوم: استفاده از گرامر و ساختار متفاوت

تغییر گرامر جمله به نظر سخت می آید، اما در واقع تغییر گرامر ساده تر از تغییر لغات میباشد. اگر که از طریق تغییر گرامر، جمله را پارافریز کنید و اشتباه هم کنید، باز هم جمله ی شما قابل فهم میباشد. اما اگر برای تغییر جمله، لغت را تغییر دهید و اشتباه کنید، خواننده متن شما متوجه نشده و در این صورت از شما نمره کسر میشود. در ادامه دو پیشنهاد برای تغییر گرامر جمله بدون انجام اشتباه آورده شده است:

  1. بعضی از نقش های کلمات جمله ی اصلی را تغییر دهید.

The most effective way to build your English skills is to study regularly.

The most effective way of building your English skills is to do studying regularly.

  1. اگر که جمله شما مجهول است آن را به معلوم تبدیل کنید و برعکس.

To improve your English, you should learn new vocabulary.

To improve your English, new vocabulary should be learned.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *