رایتینگ آزمون PTE

مهارت نوشتاری در زبان انگلیسی، مانند یکی از عناصر چهارگانه ی جهان، بسیار مهم و حیاتی میباشد. غالبا اکثر ما می توانیم نظر خود را به صورت کتبی به خوبی و به تفصیل شرح دهیم و این در حالی است که بیان شفاهی آن برای ما مشکل است. پس داشتن مهارت بالای نوشتاری می تواند برای گرفتن نتایج مطلوب و قانع کننده بسیار موثر باشد. آزمون PTE نیز از آن دسته از آزمون های بین المللی میباشد که مهارت نوشتن نیز در آن لحاظ شده و بخش مهمی از آزمون را به خود اختصاص می دهد. بخش رایتینگ آزمون PTE نه تنها مهارت نوشتاری شما را مورد سنجش قرار میدهد، بلکه مهارت ریدینگ شما را نیز مورد ارزیابی قرار میدهد. این بخش شامل دو قسمت میباشد. قسمت اول(SWT) Summarize Written Text و قسمت دوم Write Essay (WE). مدت زمان هر یک از این قسمت ها به صورت مجزا بوده و پس از پایان زمان در نظر گرفته شده برای هر قسمت بلافاصله شما به سوال بعدی هدایت میشوید. در ادامه این مقاله به توضیح هر یک از این قسمت ها خواهیم پرداخت پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

(Summarize Written Text (SWT

(Summarize Written Text (SWT

در این قسمت شما میبایست در مدت زمان ده دقیقه متن داده شده را تنها در یک جمله به صورت خلاصه بنویسید. دقت داشته باشید که طول جمله شما بین ۵ تا ۷۵ کلمه باشد. در غیر این صورت نمره فرم این قسمت را از دست خواهید داد. صحیح نوشتن کلمات (spelling) تاثیر بسیار زیادی در کسب نمره از این قسمت دارد. کیفیت نگارش شما و انتخاب کلمات کلیدی مناسب پارامتر های موفقیت در این تسک میباشد.

مرتبط بخوانید: معرفی مهارت اسپیکینگ PTE

قسمت اول: گفتاری و نوشتاری PTE
بخش طبیعت فعالیت محدودیت زمانی
اول معرفی متقاضی یک دقیق
دوم روخوانی ۳۰ الی ۳۵ دقیقه
تکرار جمله
توصیف عکس
بازگویی سخنرانی
پاسخ کوتاه
سوم و چهارم خلاصه سازی متن نوشتاری ۲۰ دقیقه
پنجم خلاصه سازی متن نوشتاری یا نگارش مقاله Essay ۱۰ یا ۲۰ دقیقه
ششم نگارش مقاله Essay ۲۰ دقیقه

صفحه ی SWT: Summarize Written Text شامل پنج بخش میشود. بالایی ترین بخش توضیحات این فعالیت Instructions را نشان می دهد. بخش زیر آن، متن ریدینگ را آورده و زیر آن یک جعبه برای نگارش جملات خلاصه قرار دارد. در گوشه پایین سمت چپ نیز تعداد کلمات نگارش شده word count نیز نشان داده می شود.

قسمت خلاصه سازی متن نوشتاری رایتینگ پی تی ای شامل چهار نکته میباشد که در زیر توضیح داده شده است.

  1. بالای صفحه، توضیحات این فعالیت Instructions به نمایش درمی آید.
  2. به دنبالش، یک متن یا Reading Passage ظاهر می شود.
  3. یک جعبه برای نوشتن پایین تر قرار دارد. داخل این باکس، باید جملات خلاصه نوشته شود. با استفاده از موس، می توانید متن هایی را که نوشته اید انتخاب Select کرده و با استفاده از کلیدهای موجود، نوشته انتخاب شده خود را Cut ،Copy و Paste کنید.
  4. شمارنده بالا سمت راست مدت زمان ۱۰ دقیقه را به صورت شمارش معکوس می شمارد. وقتی نوشتنتان تمام شد، روی دکمه Next کلیک کرده و به بخش بعدی هدایت میشوید.

معیار ارزیابی خلاصه سازی متن نوشتاری رایتینگ پی تی ای

معیار ارزیابی در ازمون پی تی ای

بخش خلاصه سازی متن نوشتاری رایتینگ پی تی ای یا SWT: Summarize Written Text خلاصه سازی متن نوشتاری در آزمون PTE Academic طبق چهار معیار زیر مورد ارزیابی قرار گرفته می شود:

  1. معیار محتوا Content در خلاصه سازی متن نوشتاری رایتینگ پی تی ای
  2. معیار ساختار Form
  3. معیار دستور زبان Grammar
  4. معیار واژگان Vocabulary

(Write Essay (WE

(Write Essay (WE

در این بخش شما باید در مدت زمان ۲۰ دقیقه راجع به موضوع داده شده یک essay به طول ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلمه بنویسید. توجه داشته باشید که قبل از شروع نوشتن حتما از مفهوم موضوع داده شده اطلاع لازم و کافی را کسب کرده و درک درستی از پاسخ مورد انتظار سوال بدست آورید تا نگارش شما پاسخی به موضوع داده شده ارایه دهد. کیفیت نگارش و انتخاب کلمات مناسب و مرتبط با تاپیک از اهمیت زیادی برخوردار است. Off-topic بودن Essay نمره این قسمت را به طور کلی از بین میبرد. مهارت های شما در این قسمت مطابق با جدول زیر سنجیده خواهد شد.

صفحه ی Write Essay دارای چهار بخش میباشد. بالایی ترین بخش توضیحات این فعالیت Instructions را نشان می دهد. بخش زیر آن، صورت سوال (Prompt/Rubric) آورده شده (موضوعی که رابطه با آن باید نوشت) و زیر آن یک جعبه (Response Box) برای نگارش مقاله. در گوشه پایین سمت چپ نیز تعداد کلمات نگارش شده word count نیز نشان داده می شود. متقاضی PTE حتی قابلیت ویرایش اطلاعات را با دستورهای Cut، Copy و Paste را دارد.

مرتبط بخوانید: بهترین منابع آزمون PTE

رایتینگ آزمون PTE

از رایتینگ در نگارش مقاله Essay آزمون PTE Academic چه مواردی مورد ارزیابی قرار می گیرد؟

  • نگارش برای هدفی خاص (یادگیری، اطلاع رسانی، متقاعد کردن)
  • پشتیبانی از یک عقیده با جزئیات، توضیحات و مثال
  • سازماندهی منطقی جملات و پاراگراف ها
  • گسترش ایده های پیچیده در یک مقاله کامل
  • استفاده از کلمات مرتبط به متن
  • گرامر و مکانیک درست
  • املای درست
  • نوشتن تحت شرایط زمانی
امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *