نحوه ثبت نام در آزمون PTE

برای اقدام به هر گونه مهاجرت ( اقامتی، شغلی و یا تحصیلی ) فرد متقاضی باید در آزمون های خاص زبان شرکت نماید، آزمون های IELTS، TOEFL  و PTE پی تی ای از این دست آزمون های چند سطحی هستند. بر خلاف آزمون های IELTS و TOEFL-iBT که امکان برگزاری در ایران را دارند، آزمون PTE در داخل کشور برگزار نمیشود. از این رو ، برای شرکت در این آزمون می بایست به کشورهای دیگر سفر کنید. در حال حاضر این آزمون در کشور های آذربایجان، عراق، ترکیه و امارات متحده عربی برگزار می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم نحوه ثبت نام در آزمون PTE را به شما آموزش دهیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آزمون PTE چیست ؟

آزمون PTE

آزمون (PTE  (The Pearson Test of English Academic یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر بر اساس زبان انگلیسی است و شرکت کنند گان در این آزمون افراد غیر انگلیسی زبانی هستند که قصد تحصیل و یا اقامت در کشورهای انگلیسی زبان را دارند. این آزمون مشابه سایر آزمون های زبان همانند آیلتس و تافل، چند مهارت را می سنجد. آزمون پی تی ای شامل چهار مهارت اصلی خواندن، نوشتن، گوش دادن و سخن گفتن می باشد. آزمون PTE در یک جلسه انجام می شود و ۳ ساعت طول می کشد و آزمون دهنده در یک محیط آرام در مقابل یک کامپیوتر نشسته و به سوالات آزمون پاسخ می دهد. یکی از مزیت های این آزمون این است که شما نتایج را حدودا تا ۵ روز بعد از آزمون دریافت می کنید.

بهتر است بخوانید: بهترین منابع آزمون PTE

نحوه ثبت نام در آزمون pte و پرداخت هزینه

شما می توانید در سایت آزمون PTE در بخش مربوط به کشورهای برگزار کننده آزمون PTE ، کشور خود را انتخاب نمایید.

همانطور که در بالا گفته شد در حال حاضر کشور هایی که امکان برگزاری این آزمون را دارند و مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته اند عبارتند از : آذربایجان، عراق، ترکیه و امارات متحده عربی اولین مرحله برای ثبت نام آزمون PTE، پرداخت هزینه آزمون PTE، ورود به سایت pearsonpte و عضویت در سایت بخش به آزمون میباشد.

نحوه ثبت نام در آزمون PTE

بعد از عضو شدن در سایت لازم است که اطلاعات خود را به طور کامل و دقیق وارد نمایید.

نحوه ثبت نام در آزمون PTE

سپس در مرحله بعد کشور مورد نظر برای آزمون و حوزه آزمون را انتخاب کنید.

مراحل تصویری ثبت نام در آزمون PTE

 

مرحله ی بعدی انتخاب روز و زمان آزمون است.

آموزش ثبت نام در آزمون PTE

بعد از پر کردن فرم های مربوطه شما به مرحله ی پرداخت هزینه در سایت منتقل خواهید شد ؛ در این مرحله نیاز است که مستر کارت و ویزا کارت داشته باشید. در این راستا می توانید یکی از کارت های ارزی ارائه شده در تهران کردیت کارت را تهیه و پرداخت خود را با آن انجام دهید.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *