اعتراض به نمره پی تی ای

آزمون PTE یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی در دنیا محسوب می‌شود که همچون «IELTS»و «TOEFL» دارای اعتبار جهانی است. بهتر است بدانید آزمون PTE در اکثر کشورها برای ادامه ‌تحصیل و مهاجرت قابل ‌قبول میباشد. بسیاری از افراد هستند که این آزمون را انتخاب میکنند؛ زیرا نتایج آن زودتر منتشر می ‌شود در نتیجه می توانید سریع‌ تر برای ویزا اقدام کنید و نکته قابل ‌توجه دیگر آن است که PTE کاملاً به ‌صورت کامپیوتری برگزار می ‌گردد. لازم به ذکر است که این آزمون با سیستم نمره دهی خودکار نمره دهی میشود. ما در این مقاله قصد داریم چگونگی نمره دهی آزمون PTE و نحوه اعتراض به نمره PTE را به شما بیاموزیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چگونگی نمره دهی آزمون PTE

چگونه نمره دهی آزمون پی تی ای

همانطور که در بالا گفته شد تمام بخش ها در آزمون  PTE با استفاده از سیستم نمره دهی خودکار امتیاز دهی میشود. نمرات برای برخی از بخشها صرفا براساس صحیح بودن کلی جواب امتیاز داده می شوند، در حالی که برای برخی دیگر از بخش ها، فقط یک پاسخ صحیح در نظر گرفته نمی شود یعنی جواب درست محدود به یک نوع جواب یا کلمه نمیباشد. بنابراین دو نوع امتیاز صحیح یا نادرست و محدوده خاصی از پاسخ ها وجود دارد. در سوال هایی که جواب آن ها فقط یک جواب صحیح میباشد (صحیح یا نادرست)،اگر پاسخ درست باشد، ۱ امتیاز به دست می آورید، اما اگر نادرست باشد، هیچ امتیازی به شما تعلق نمی گیرد. در سوالهایی که محدوده خاصی از پاسخ ها می تواند مد نظر باشند، حداکثر امتیاز و حداقل امتیاز مورد نظر برای هر بخشی دریافت می شود.

مقالات مرتبط: ساختار آزمون pTE چگونه است؟

اعتراض به نمره آزمون  PTE در کارنامه

نحوه اعتراض به پی تی ای

یکی از مزایای آزمون PTE این است که شما امکان اعتراض به نمره ثبت شده در کارنامه نهایی را دارید به این معنا که بعد از صادر شدن کارنامه اگر احساس کردید که نمره ثبت شده در آن با تصورات شما خیلی متفاوت است می‌توانید اعتراض کنید. این مورد از جنبه های مثبت این آزمون میباشد. البته که اعتراض به نمره ثبت شده در کارنامه آزمون  PTE دارای  قوانین و مقررات میباشد. در زیر مقررات اعتراض به نمره این آزمون را برای شما آورده ایم.

از آنجایی که آزمون PTE بر پایه کامپیوتر می‌باشد لذا احتمال رخ دادن هر گونه خطا و اشتباهی در آن تقریبا غیر ممکن میباشد. بنابراین خیلی کم پیش می‌آید که نمره نهایی بعد از اعتراض تغییر کند. پس قبل از هر چیزی خوب فکر کنید و بعد اقدام کنید. معمولا اگر هم خطایی رخ داده باشد مربوط به بخش ارزیابی مهارت صحبت کردن و مهارت نوشتن خواهد بود.

بعد از صادر شدن کارنامه فقط دو هفته مهلت خواهید داشت تا اعتراض خود را ثبت کنید. بعد از این مدت زمان قادر به ثبت هیچ‌گونه اعتراضی نخواهید بود.

گر قصد ثبت اعتراض دارید باید هزینه‌ای را بابت انجام این کار پرداخت کنید. در صورتی که اعتراض شما قابل قبول باشد این مبلغ برگردانده خواهد شد. در غیر این صورت هزینه پرداختی را از دست خواهید داد.

قبل از اعتراض به نمره PTE  از  درخواست خود اطمینان حاصل کنید زیرا ممکن است نمره شما کم تر از نمره قبلی شود و روند افزایشی نداشته باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *