نحوه دریافت و ارسال کارنامه آیلتس

در این مقاله می خواهیم به نحوه دریافت و ارسال کارنامه آیلتس بپردازیم. در روز آزمون شفاهی داوطلب یک بارنامه دریافت خواهد کرد که می بایست آدرس دقیق خود را بر روی آن نوشته و هزینه پست را پرداخت نماید تا کارنامه به آدرس مذکور ارسال شود. کارنامه ها در اولین روز کاری بعد از اعلام نتایج بر روی سایت، تحویل پست داده می شود و غالبا دو روز کاری زمان می برد که بدست داوطلب برسد. این کارنامه یک مدرک معتبر می باشد و داوطلب باید در نگهداری آن کوشا باشد ، زیرا تحت هیچ شرایطی نسخه دوم برای ایشان صادر نخواهد شد.

داوطلب می تواند در مدت دو سال اعتبار کارنامه (TRF) از مرکز آزمون درخواست نماید تا کارنامه (بصورت الکترونیکی یا به وسیله پست) به سازمان مد نظر ایشان ارسال گردد. در صورت نیاز به ارسال کارنامه به مراکز مورد تایید از طریق پست، داوطلبان می توانند تا پنج نسخه از کارنامه خود را، فقط تا یک ماه از صدور اولیه آن برای ارسال به سازمان دریافت کننده به صورت رایگان درخواست نموده و در این بازه زمانی، تنها احتیاج به پرداخت هزینه پست می باشد و پس از گذشت یک ماه و یا درخواست بیش از پنج نسخه از کارنامه، داوطلب موظف به پرداخت مبلغ ۵۰۰,۰۰۰ ریال بابت صدور و چاپ هر کارنامه علاوه بر هزینه پست می باشد.

 

نحوه دریافت و ارسال کارنامه آیلتس

 

امکان ارسال کارنامه اضافی به آدرس اشخاص و يا مراکز غيرمعتبر وجود ندارد و متقاضياني که قصد دارند کارنامه خود را براي اينگونه مراکز ارسال کنند، مي توانند از نسخه مخصوص به خود کپي تهيه کرده و نسخه کپي را ارسال کنند توجه داشته باشید در صورت ارائه نسخه اصلي، نسخه جديدي جهت ارائه به داوطلب صادر نمي شود، زیرا امکان صدور نسخه المثني از کارنامه براي ارائه به داوطلب وجود ندارد.

 

نحوه دریافت و ارسال کارنامه آیلتس

 

امکان ارسال کارنامه اضافی به آدرس اشخاص و يا مراکز غيرمعتبر وجود ندارد و متقاضياني که قصد دارند کارنامه خود را براي اينگونه مراکز ارسال کنند، مي توانند از نسخه مخصوص به خود کپي تهيه کرده و نسخه کپي را ارسال کنند توجه داشته باشید در صورت ارائه نسخه اصلي، نسخه جديدي جهت ارائه به داوطلب صادر نمي شود، زیرا امکان صدور نسخه المثني از کارنامه براي ارائه به داوطلب وجود ندارد.

تجدید نظر روی نتایج

آخرین مهلت ارائه اعتراض به نمرات ۹۰ روز از زمان آزمون کتبی می باشد .برای اعتراض به نتیجه قسمت خدمات آزمون آیلتس مراجعه و گزینه سامانه تجدید نظر روی نتایج را انتخاب نمایید ، فرم مربوطه را تکمیل و ارسال نمایید  .

 

 

ایمیلی حاوی لینک پرداخت به آدرس ایمیل مندرج در سایت بین المللی آیلتس ارسال شده که می توانید پرداخت را انجام دهید. هزینه اعتراض به نمرات، ۱۲،۰۶۰،۰۰۰ ریال ، ۱۷۶  دلاراسترالیا می باشد.
جهت ثبت اعتراض به نمرات ، چنانچه کارنامه خود را دریافت نموده اید ، لازم است اصل کارنامه را به دفتر مرکزی موسسه ای که آزمون داده اید عودت دهید.

بررسی اعتراض ها توسط IDP  انجام میشود و بین ۲ تا ۲۱ روز از وصول اعتراض به زمان میبرد. طول مدت بررسی اعتراض به عوامل مختلفی از جمله تعداد موارد اعتراض بستگی دارد. در صورت عدم اعلان نمره تا ۲۸ روز پس از زمان اعتراض با سنتر تماس حاصل نمایید.

 

مرتبط بخوانید : مصاحیه آزمون آیلتس چگونه است ؟

 

درصورت وارد بودن اعتراض و احراز بروز خطا در نمره دهی که منجر به افزایش نمره متقاضی شود، کل وجه هزینه اعتراض به متقاضی برمیگردد. توجه داشته باشید که درفاصله زمانی درخواست اعتراض تا دریافت نتیجه ، امکان صدور و ارسال کارنامه قبلی وجود ندارد.

توجه: اطلاعات شخصی بر روی کارنامه دقیقا با اطلاعات پروفایل شما یکی می باشد و هیچگونه اصلاح بعد از اعلام نتایج، به صورت آنلاین و صدور کارنامه انجام پذیر نمی باشد. اگر داوطلب پس از صدور کارنامه گذرنامه جدید دریافت کند، مسئولیت هرگونه مغایرت در شماره گذرنامه بر عهده خود داوطلب می باشد.

 

 

ارسال کارنامه آیلتس توسط پست

چنانچه سازمان مورد نظر شما عضو سیستم دریافت الکترونیک نباشد، داوطلب می بایست فرم درخواست ارسال کارنامه اضافی را تکمیل نموده و آن را به آدرس TRF@Add-Ielts.ir ارسال نماید تا مورد بررسی قرار گیرد. در صورت درستی اطلاعات و تأیید آن توسط مرکز، هزینه ارسال کارنامه از داوطلب دریافت و طی حداکثر هفت روز کاری کارنامه ارسال می گردد.

 

ارسال کارنامه آیلتس به صورت الکترونیک

سازمان های دریافت کننده  (ROs)  که هزینه عضویت در سیستم دریافت الکترونیک نتیجه آزمون آیلتس را پرداخت کرده اند می توانند به نتیجه داوطلب به صورت الکترونیک دسترسی یابند و از دریافت نسخه چاپی خودداری کنند. این سازمانها اصطلاحا (STED ROs)  نامیده شده و اسامی این سازمانهای طرف قرارداد با کمبریج بصورت ماهیانه بروز شده و به اطلاع مراکز برگزاری آزمون می رسد.

امکان تغییر ماهیانه لیست سازمان های مذکور وجود دارد و دسترسی آن برای داوطلبان امکان پذیر نمی باشد  لازم به ذکر است که این خدمات برای سازمانهایی مانند اداره های کاریابی، آژانسهای مسافرتی و یا مهاجرتی قابل استفاده نمی باشد.

صدور مجدد کارنامه جهت ارسال مستقیم آن برای مراکز مورد تایید IELTS، با درخواست کتبی متقاضیان امکان پذیر است. جهت بررسی این موضوع که  آیا سازمان دریافت کننده عضو سیستم دریافت الکترونیک نتیجه آزمون آیلتس می باشد یا خیر، داوطلب باید نام، دپارتمان، آدرس و تمامی جزئیات تماس سازمان مورد نظر خود را در فرم درخواست ارسال نسخه اضافه کارنامه تکمیل و آن را به پست الکترونیک TRF@Add-Ielts.ir ارسال نماید. اگر که مرکز معرفی شده توسط متقاضی برای ارسال کارنامه، در لیست تایید شده مراکز پذیرنده نسخه الکترونیکی کارنامه وجود داشته باشد، ارسال الکترونیکی کارنامه به صورت رایگان توسط موسسه صورت می پذیرد.

 

 

 

 

امتیاز دهی از راست به چپ است

One thought on “نحوه دریافت و ارسال کارنامه آیلتس”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *