بسیاری از مردم فکر می‌کنند یک فرمول جادویی برای آماده شدن در آزمون آیلتس وجود دارد یا اندازه و مقدار برای آمادگی تعریف شده است. اما قطعا به این شکل نیست و این تعریف از آمادگی برای آیلتس قابل قبول نیست. ما در این مقاله تمام اقدامات ضروری برای آمادگی آزمون آیلتس را برای شما بازگو میکنیم تا بتوانید در آزمون خود نمره ی قابل قبولی کسب کنید. پس بهتر است با ما همراه باشید.

برای موفقیت در آزمون آیلتس شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی IELTS کمک زیادی به یادگیری زبان آموزان می تواند بکند.

 

  • سطح خود را بیابید!

هنگامی که به این نتیجه رسیدید که آزمون آیلتس برای شما آزمونی مناسب، اولین قدمی که باید بردارید این است که سطح کنونی خود را بدانید و بر اساس آن برنامه‌ ریزی را انجام دهید. می‌توانید یک جدول زمانی مناسب از برخی از اهداف واقع بینانه ایجاد کنید. قبل از ارزیابی از سطح خود، هرگز تاریخ آزمون ‌تان را تنظیم نکنید. چرا که به احتمال زیاد از انتخاب آن پشیمان خواهید شد. از روش های زیرا میتوانید از سطح کنونی خود آگاهی پیدا کنید.

  1. با استفاده از تمرین‌ها و امتحانات مشابه‌ای که وجود دارد می‌توانید سطح خود را محک بزنید. نمونه سوالات زیادی در این زمینه وجود دارد که می‌توانید از آنها برای آمادگی آزمون خود کمک بگیرید. ماک ها نیز در این زمینه کمک بسیار زیادی به شما می‌کنند.
  2. با یک متخصص صحبت کنید. ما قبل از شروع کار با یک زبان‌آموز موارد زیادی را در نظر می‌گیریم. به نمرات قبلی آن (اگر وجود داشته باشد) نگاهی می‌اندازیم. بررسی می‌کنیم چقدر از زبان انگلیسی در زندگی روزمره استفاده می‌کند و با دقت به هر چهار مهارت (شنیدن، صحبت کردن، نوشتن و خواندن) او را ارزیابی می‌کنیم. در نهایت با استفاده از مشاور تحصیلی برای او برنامه مناسبی با در نظر گرفتن زمان و سطح کنونی تنظیم میکنیم و او را پشتیبانی می‌کنیم.

اگر که در مورد سطح زبان انگلیسی خود مطمئن نیستید و یا نمی‌دانید چقدر زمان نیاز دارید و چگونه باید برنامه ریزی کنید، میتوانید در اینترویو رایگان ما شرکت کنید.

 

اگر که در مورد سطح زبان انگلیسی خود مطمئن نیستید و یا نمی‌دانید چقدر زمان نیاز دارید و چگونه باید برنامه ریزی کنید، میتوانید در اینترویو رایگان ما شرکت کنید.

 

  • بر روی ضعف‌هایتان تمرکز کنید.

هنگامی که از سطح خود آگاهی پیدا کردید، از تمرینهای بی هدف و بیهوده دست بردارید. اگر چه تمرین سوالات آزمون مفید هستند، اما در واقع هیچ مهارت جدیدی را به شما آموزش نمی‌دهند. بهتر است به طور کامل بر روی مهارت‌هایی که ضعف دارید تمرکز کنید.

چند نکته قابل توجه:

  1. اگر در بخش Speaking آزمون آیلتس دچار مشکل هستید، بهتر است با یک دوست یا همکلاسی هر هفته حداقل یک بار به زبان انگلیسی صحبت کنید. بگذارید آن‌ها در نقد و گرفتن ایرادات شما صادق باشند و آزادانه رفتار کنند. بدین ترتیب مشکلاتی از قبیل ساختار، دستور زبان، تلفظ و … را می‌توانید بیابید و آنها را برطرف کنید. همچنین می‌توانید در مورد موضوعی صحبت کنید و صدای خود را ضبط کنید. بعد دوباره به صدای ضبط شده خود گوش دهید.
  2. اگر شما در بخش رایتینگ ضعف دارید، مقالاتی با موضوعات مختلف بنویسید و بر مکانیسم زبان مانند دستور زبان و واژگان تمرکز کنید. اما اگر به صورت تخصصی در کلاس‌هایی در این زمینه شرکت کنید، می‌توانید نوشته‌هایتان را ارزیابی و از نظر سبک نوشتاری و محتوا آنها را مورد بررسی قرار دهید.

آمادگی برای آیلتس

 

  1. اگر که ضعف شما در بخش Reading میباشد، هر روز مقالات زیادی را مطالعه کنید نکات کلیدی مهم را پیدا کنید و یک خلاصه کوتاه از مقاله‌ای که خوانده‌اید را یادداشت کنید. تمرکز خود را بر روی مهمترین بخش‌های مقاله بگذارید. قبل از شروع به خواندن مقاله، آن را اسکن کنید و کلمات مهم آن را بیابید.
  2. اگر بخش listening برای شما چالش برانگیز است،‌ شروع به گوش دادن پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی کنید. خودتان را با لهجه‌های مختلف آشنا کنید، واژگانی که برایتان تازه است، یادداشت کنید و با دقت به سخنرانی‌ها گوش دهید. نکات کلیدی که سخنران می‌گوید را بنویسید و سعی کنید در نهایت آنها را خلاصه کنید. اگر مجبور هستید به عقب برگردید و دوباره گوش کنید، نگران نباشید! این بخشی از فرآیند یادگیری میباشد.

 

مرتبط بخوانید : معرفی بهترین منایع آیلتس برای کسب نمره

 

  • تمرین کردن را دوباره آغاز کنید.

بعد از اینکه بر ضعف‌هایتان غلبه کردید، تمرین کردن را دوباره آغاز کنید. در این مرحله باید بیشتر تمرکز خود را بر درک فرمت آزمون بگذارید. مجددا با استفاده از بانک سوالات امتحانی، شروع به تمرین کنید تا به خوبی ساختار و الگوی آزمون آیلتس را درک کنید. در این مرحله آزمون های ماک کمک بزرگی به شما خواهند کرد.

 

  • دریافت و بررسی بازخورد متخصصین

زمانی که احساس آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس کردید، قبل از ثبت نام آزمون حتما با یک متخصص در این زمینه صبحت کنید و راهنمایی بخواهید. این شخص باید از اساتید متبحر در این زمینه باشد گروه آموزشی آیلتسر میتواند در زمینه آموزش تکنیک های آیلتس و مشاوره و راهنمایی تخصصی شما را کمک کنند. اساسا شما به شخصی نیاز دارید که سطح مهارت شما را درک کند و بتواند در دستیابی به هدفتان استراتژی مناسبی ارائه دهد. این کار باعث می‌شود نسب به آزمون دانش و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید و نمره خوبی در اولین تلاشتان بدست آورید.

 

آمادگی برای آیلتس

 

استراتژی های لازم برای آمادگی آزمون آیلتس

  • کتاب های آیلتس Cambridge IELTS 3 to 15

این کتاب ها می توانند با نمونه آزمون های زیادی که دارند برای شما بسیار مفید باشند. همچنین شما عزیزان میتوانید از منابع مفید برای آمادگی در آزمون آیلتس استفاده کنید که در مقالات گذشته به طور کامل در این رابطه توضیح داده شده است.

  • فیلم های آموزش آیلتس

امروزه با یک جستجو در وب سایت YouTube می توانید بسیاری از فیلم ها را در اختیار داشته باشید که در آنها مدرسین بسیاری در حال آموزش آزمون آیلتس هستند. در این فیلم ها معمولا نکات مفید زیادی نیز به زبان آموز ارائه میشود و کاملا رایگان میباشند.

  • قالب های آماده را ببینید و بخوانید.

اگر می خواهید نمره بالا کسب کنید می توانید به بسیاری از قالب های آماده در Writing و یا فیلم های Speaking سری بزنید. در این نمونه های آماده شما می توانید ببینید که افراد با نمره بالا چگونه توانسته اند یک نمره خوب کسب کنند و چه مواردی را رعایت کرده اند.

 

 

آماده‌ شدن برای بخش Writing آزمون آیلتس

  1. ساختار مقاله را یاد بگیرید.
  2. ابتدا سؤال دوم را پاسخ‌ دهید.
  3. زمان زیادی را روی سؤال اول صرف نکنید.
  4. تمرین کنید.
  5. بهتر است به کلاس بروید یا معلم داشته باشید.
  6. دامنه‌ی لغات وسیعی داشته باشید.
  7. غیررسمی ننویسید.
  8. نکات مربوط به پاراگراف‌‌نویسی را رعایت کنید.
  9. متن سؤال را خوب بخوانید و چارچوب پاسخ‌تان را تعیین کنید.
  10. به تعداد کلمات پاسخ‌تان توجه کنید.
  11. از کلمات متنوع استفاده کنید.

 

آماده‌ شدن برای Speaking آزمون آیلتس

  1. همراهی برای تمرین‌ کردن پیدا کنید.
  2. با یک انگلیسی‌زبان کار کنید.
  3. نقاط ضعف خود را برطرف کنید.
  4. پاسخ کوتاه ندهید.
  5. یادداشت بردارید.
  6. جذاب صحبت کنید.
  7. زمان ‌تان را مدیریت کنید.
  8. از عبارت‌های وقت‌گیر استفاده کنید.
  9. مطمئن شوید که سؤال را خوب متوجه شده‌اید.
  10. آرامش خود را حفظ کنید.
  11. با ساختار و مدت زمان بخش Speaking کاملا آشنا باشید.
  12. از موضوع اصلی سؤال دور نشوید.
  13. با اشتیاق صحبت کنید.

 

 

برای موفقیت در آزمون آیلتس، ارتقای مهارت‌ زبان انگلیسی فقط نیمی از راه است. آشنایی با این ساختار، نوع سؤالات، معیارهای نمره‌دهی و سؤالات احتمالی، می‌تواند نقش بسیار مهمی در موفقیت شما در این آزمون ایفا کند. حضور در کلاس های مختلف می‌توانند به شما در این راه کمک کنند. ولی علاوه ‌بر آنها حل کردن نمونه‌ سؤال، یکی از راه‌هایی است که اعتماد ‌به‌ نفس و نهایتا موفقیت شما را تضمین می‌کند.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *