ما امروز در اینجا به برسی کامل آزمون ماک تافل میپردازیم که شرکت در این آزمون قبل از ثبت نام آزمون آزمایشی بسیار توصیه میشود. برای موفقیت در آزمون تافل و گرفتن نمره ۱۰۰ از این آزمون شرکت در کلاس های خصوصی آیلستر به شما پیشنهاد میشود.

قبل از این که شما را با آزمون ماک تافل آشنا کنیم مقدمه ای از ساختار آزمون تافل را در اختیار شما قرار میدهیم با ما همراه باشید.

آزمون ماک تافل

 

مقدمه از ساختار آزمون تافل

آزمون تافل TOEFL که مخفف Test of English as a Foreign Language است یکی از آزمون‌های معتبر جهان میباشد که تقریبا در تمامی کشورهای دنیا به رسمیت شناخته شده است و در صورت کسب نمره‌ی قابل قبول این آزمون متقاضیان می‌توانند از آن در جهت اهداف خود نظیر مهاجرت شغلی و یا تحصیلی استفاده کنند. همچنین نمره آزمون تافل تقریبا در بیش از نه هزار دانشگاه در سطح جهان اعتبار داشته و همین ویژگی تافل را به یکی از معتبرترین آزمون‌ها بدل کرده است.

TOEFL از چهار بخش تشکیل شده است که به ترتیب عبارت است از:

 Reading– Listening – Speaking – Writing

۱. بخش ریدینگ تافل

در بخش Reading یا همان مهارت خواندن شما با تقریبا ده سبکِ سوالی روبرو خواهید بود که در صورت شناخت کافی از انواع سوالات این بخش می‌­توانید با آمادگی بیشتری برای کسب نمره­‌ی مورد نظر اقدام نمایید. در این بخش شما به عنوان شرکت­‌کننده در این آزمون بین ۶۰ تا ۸۰ دقیقه فرصت خواهید داشت که در این زمان باید پس از مطالعه سه یا چهار متن به سوالاتی پاسخ دهید، تعداد این سوالات از ۳۶ تا ۵۴ سوال متغیر است و بسته به محتوایِ متن­‌ها کم یا زیاد می ‌شود.

 

۲. بخش لیسنینگ تافل

بخش Listening همان بخش شنیداری آزمون تافل است که زمانی معادل ۶۰ تا ۹۰ دقیقه از امتحان شما را شامل می­‌شود.در این زمان شما شنونده‌ی ۶- ۹ فایل صوتی خواهید بود و با توجه به شنیده­‌های خود پاسخگوی ۳۴ تا ۵۱ سوال هستید. اکثر زبان آموزان این تصور را دارند که امتحان تافل امتحانی با لهجه آمریکایی میباشد اما در مواردی مشاهده شده است که در بخش شنیداری آزمون شنونده‌ی سایر لهجه‌ها هم بوده‌ایم پس پیشنهاد میشود در تمرینات خود تنها تمرکز خود را روی یک لهجه نگذارید.

 

۳. بخش اسپیکینگ تافل

بخش مکالمه­‌ی آزمون تافل تنها ۲۰ دقیقه از زمان کلی آزمون شما را خواهد گرفت، در این بخش شرکت‌کنندگان در آزمون باید به شش سوال پاسخ دهند که دو سوال اول سوال­‌های مستقل (Independent) و چهار سوال بعدی سوال­‌های تلفیقی (Integrated) هستند، سوالات تلفیقی چهار سوالی هستند که شرکت‌کننده با توجه به دو بخش پیشین یعنی Listening و Reading به آنها پاسخ خواهد داد.

 

۴. بخش رایتینگ تافل

شرکت کنندگان در این بخش با دو سوال روبرو هستند که دسته‌بندی آنها همانند سوالات بخش اسپیکینگ است، یعنی دو نوع Independent و Integrated یا همان مستقل و تلفیقی. برای سوال اول معمولا شما با سوال تلفیقی روبرو خواهید شد که این سوال سه مهارت لیسینینگ، ریدینگ و رایتینگ شما را مورد سنجش قرار می‌ دهد.

شما متنی چهار پاراگرافی را مطالعه خواهید کرد و پس از آن شنونده­‌ی صحبت‌های یک استاد درباره‌ی همان متن خواهید بود و پس از آن باید در بیست دقیقه بنویسید که نظر استاد درباره ‌ی متن چیست و دلایل استاد برای تصدیق و یا رد متن چه بوده است. سوال دوم شما در بخش رایتینگ سوالِ مستقل است، در این بخش از شما خواسته می‌ شود با توجه به موضوع درخواستی انشایی درباره ‌ی آن بنویسید.

بخش رایتینگ مستقل آزمون تافل ۲۰ دقیقه از امتحان شما را شامل می‌شود، طبق نتایج بدست آمده از تجربیات شرکت‌­کنندگان در این بخش پاسخ قابل قبول، پاسخی است که جواب سوالات را در ۳۰۰ کلمه جمع بندی کند.

 

مرتبط بخوانید : آزمون آزمایشی تافل

 

ماک تافل

بخشی از آماده‌سازی هر زبان آزمون براي موفقيت در تافل، انجام آزمون آزمایشی اصلی تافل است. آزمون آزمایشی اصلی تافل شما را با انواع سوالاتی که در آزمون تافل خواهید دید، آشنا کرده و همچنین قوانین پاسخ دهي و محدودیت‌های زمانی برای هر نوع سوال را درک خواهيد کرد.

آزمون ماک تافل iBT از مطرح ترین آزمون هایی است که برای آمادگی شرکت در آزمون تافل برگزار می شود. در این آزمون بسیاری از شرایطی که در آزمون اصلی تافل رعایت می شود را برخوردار است. در آزمون ماک تافل شما به واسطه نرم افزار TOEFL iBT Mock Test در آزمون شرکت می کنید که دقیقا همان رابط کاربری مورد استفاده در آزمون تافل میباشد. رعایت جزئیات دیگری مانند اصول زمانبندی با استاندارد ETS، استفاده از هدفون و تمرین بالا بردن سرعت تایپ در این آزمون آزمایشی باعث می شود تا با شرایط روز آزمون آشنایی پیدا کنید.

ETS شرکتی که آزمون تافل را برگزار مي کند، مجموعه‌ای از تست‌های آزمايشي را با امکان تصحیح در همان روز به فروش می‌رساند. این‌ها آزمون ها نزدیک‌ترین چیزی هستند که می‌توانید بدون ثبت نام در آزمون تافل آن ها را انجام دهيد. اگر تنها یک‌ بار می ‌توانید بسته آزمون آزمایشی اصلی تافل رسمی را بخرید، آن را در پایان دوره آماده‌سازی براي تافل انجام دهید، درست قبل از ثبت نام در آزمون! به این ترتیب، یک تجربه تقریبا قابل ‌اعتماد درست قبل از آزمون واقعی خواهيد داشت و نیز یک امتیاز دقیق که به شما می‌ گوید می‌توانید چه امتيازي را از آزمون اصلي انتظار داشته باشید. اگر امتیاز شما در این آزمون آزمایشی اصلی تافل رسمی به اندازه کافی بالا نیست، هیچ دليلي برای ثبت نام آزمون تافل وجود ندارد.

آزمون ماک تافل در طی یک روز و در ساعت مشخصی برگزار می شود. نمرات مربوط به مهارت های Listening , Reading در همان روز به شما اعلام می شود اما برای دریافت نمره مهارت speaking که باید مورد برسی سه استاد قرار گیرد و مهارت Writing که با استفاده از سیستم TOEFL Criterion Service و استاندارد های ارائه شده ETS تصحیح می شود زمانی بین ۴۸ الی ۷۲ ساعت کاری لازم است تا نمره شما اعلام شود.

 

چگونه خود را برای تافل آماده کنیم؟

همه کتاب‌های آماده‌سازی تافل شامل برخي از سوالات آزمون عملی هستند و برخی کتاب تست نيز در بازار موجود هستند. شما باید این تست‌ها را خودتان اصلاح کنید، اما با دیدن سوال و پاسخ، درک بهتری از نحوه کار سوالات پیدا میکنید. اگرچه کتاب‌های تست تافل شامل سوالات بخش نوشتاري و گفتاري هستند اما شما احتمالا قادر نخواهید بود که به طور دقیق نوشتن یا صحبت کردن خود را تصيحيح کرده و نمره دهید. بنابراین این کتاب ها برای درک نوع سوالات آزمون تافل بهترین هستند اما نمي توانند به شما امتيازي را ارائه دهند تا بتوانيد سطح آمادگي خود را ارزيابي کنيد.

همچنین توصیه میشود که وقت خود را صرف انجام آزمون هاي آزمايشي آنلاین از منابع غیررسمی نکنيد. اکثر آن‌ها شما را برای آزمون تافل آماده نمی‌کنند و امتیازی که به شما می‌دهند به هیچ وجه مربوط به این نیست که امتياز آزمون اصلي تافل شما چه خواهد بود.

وب سايت efset.org با بالاترین استانداردهای دانشگاهی داراي آزمون هاي آزمايشي تافل است. این یک تست رايگان و ۲ ساعته است که به شما امتیاز دقیقی برای بخش هاي reading و listening می‌دهد. اين تست شامل بخش هاي speaking و writing نمیباشد، اما یک تست بسیار خوب برای ردیابی پیشرفت شما در طول زمان در دو بخش ذکر شده است. از آنجا که رايگان است و امتیاز شما را ذخیره می‌کند، می‌توانید آن را به طور منظم در طول دوره آماده‌سازی براي تافل به عنوان یک ابزار ارزیابی انتخاب کنید.

آزمون ماک تافل

 

آزمون آزمایشی اصلی تافل درست مانند آزمون اصلی تافل چهار بخش خواندن Reading، گوش کردن Listening، صحبت کردن Speaking و نوشتن Writing دارد. این بسته‌های آزمایشی به دو صورت کلی آزمونی Test Mode و تمرینی Practice Mode قابل‌استفاده است. در حالت آزمونی، شرایط دقیقا مثل آزمون اصلی میباشد و داوطلب امکان متوقف کردن زمان و یا دوباره گوش کردن متن‌ها و سؤالات را ندارد. در این حالت آزمون حدود ۴ ساعت زمان میبرد و بین بخش شنیدن و صحبت کردن استراحت کوتاهی وجود دارد.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *