کلاس تدریس خصوصی آیلتس

آیلتس مخفف عبارت International English Language Testing System به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است که جهت سنجش میزان آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل، فراگیری مهارتهای تخصصـی و یا کار و اقامت در کشـورهای انگلیسی زبان طراحی شده است. آزمون آیلتس پراستفاده ترین آزمون مهارت سنجی زبان انگلیسی است که در سال پیش دو میلیون شرکت کننده داشته است.ایـن آزمون مشترکاً توسط دانشگاه کمبریج، کنسول بریتانیا (British Council) و مرکز آیلتس استرالیا در بیش از ۵۰۰ مرکز در ۱۲۰ کشور جهان برگزار می‌شود و سالانه چیزی حدود یک و نیم میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند. مجموعه آموزشی آیلتسر با برگزاری کلاس تدریس خصوصی آیلتس سعی در این دارد که شما عزیزان را برای کسب بهترین نمره در آزمون آیلتس یاری کند. اما آزمون آیلتس چیست و چگونه برگزار میشود؟ در ادامه با ما همراه باشید تا معرفی انواع مختلف آزمون آیلتس بپردازیم.

آزمون آیلتس در دو نوع مختلف برگزار میشود که شامل آزمون آکادمیک و جنرال میشود. افرادی که قصد تکمیل تحصیلات خود در دانشگاههای انگلیسی زبان را دارند (کارشناسی به بالا) باید از نوع آکادمیک این آزمون، و افرادی که به منظور گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت فنی و حرفه‌ای، اخذ دیپلم، کار و یا اقامت قصد سفر به کشورهای انگلیسی زبان همچون انگلیس، ایرلند، استرالیا و نیوزیلند را دارند، می‌توانند در نوع جنرال این آزمون شرکت کنند.

آشنایی با بخشهای مختلف آزمون آیلتس

در آزمون آیلتس کلیه مهارت‌های اصلی آموزش زبان، یعنی مهارت‌های شنیدن، صحبت کردن (مصاحبه)، خواندن و نوشتن (Listening, Speaking, Reading, Writing) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. اگر چه دو بخش شنیدن و صحبت کردن در هر دو نوع آکادمیک و جنرال کاملاً یکسان است، ولی دو بخش دیگر (خواندن و نوشتن) به صورت جداگانه و متفاوت برگزار می‌شود.

جدول زیر مدت زمان تخصیص یافته به بخش‌های مختلف این آزمون را نشان می‌دهد:

Time to Answer each question Number of questions Total amount of time allotted Sub-test
۴۵ seconds ۴۰ ۳۰ minutes Listening
~ ۴۵ seconds ۴۰ ۶۰ minutes Reading
۳۰ minutes ۲ ۶۰ minutes Writing
 –  – ۱۱-۱۴ minutes Speaking
Total test time: ~ 2 hours 45 minutes

 

 

نمره قبولی در آزمون آیلتس

در آزمون آیلتس هیچ حد نصابی برای قبولی وجود ندارد، بلکه مؤسسات و دانشگاههای مختلف حد نصاب مورد قبول خود را دارند.* بطور کلی ۹ نمره یا band در نظر گرفته شده است که در آن نمره ۹ عالی، نمره ۷ خوب، نمره ۵ متوسط و نمره ۳ به پایین ضعیف محسوب می‌شود. در زیر band های مختلف این آزمون بیان شده است:

 ۴  Limited user

۳  Extremely limited user

۲  Intermittent user

۱  Non user

۰  Did not attempt the test

 

 ۹  Expert user

۸  Very good user

۷  Good user

۶  Competent user

۵  Modest user

 

*بیشتر دانشگاهها حداقل نمره کلی ۶.۵ را می خواهند به شرطی که نمره هر بخش از ۶ کمتر نباشد (البته این قاعده کلی است و هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد).

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *