شرایط آزمون تافل

افراد بسیاری هستند که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند. شرکت کردن در این آزمون و دریافت مدرک بین المللی تافل امتیاز بزرگی است برای کسانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند. شرکت کردن در آزمون تافل و دریافت نمره بالا برای افراد فرصت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند. اگر که قصد دارید در این آزمون شرکت کنید و اطلاعات کافی از شرایط این آزمون را ندارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا شما را با شرایط آزمون تافل آشنا نماییم.

آزمون تافل  (Test of English as a Foreign Language) آزمونی استاندرد بوده که میزان دانش و مهارت افراد در زمینه زبان انگلیسی را مورد ارزیابی قرار می دهد. این آزمون در سطح دانشگاهی بوده و توسط موسسه ETS بصورت اینترنتی برگزار می گردد. آزمون تافل از معتبرترین آزمون هایی بوده که مورد قبول اکثر دانشگاهها و موسسات آموزشی و شرکتهای متقاضی نیروی کار و … در کشورهای ایالات متحده، کانادا و کشورهای اروپایی و … می باشد.

شرکت در آزمون تافل پیشنیاز و محدودیت سنی ندارد و داوطلب به تعداد نامحدود می تواند در آزمون تافل شرکت کند.

اعتبار آزمون تافل

آزمون تافل به‌صورت رسمی دارای دو سال اعتبار می باشد. به این معنا که به طور کلی به مدت ۲ سال میتوانید کارنامه تافل خود را به مراکز و موسسات ارائه کنید. گاهی داوطلب از نمره خود راضی نبوده و قصد دارد تا دوباره در آزمون شرکت کند. استاندارد زمانی برای شرکت مجدد در آزمون ۱۲ روز می باشد و پس از گذشت این زمان داوطلب دوباره می‌تواند در آزمون شرکت کند.

شرایط آزمون تافل

بیشتر بخوانید: انواع آزمون تافل

نحوه‌ برگزاری آزمون TOEFL

آزمون تافل در ایران به صورت اینترنتی برگزار می شود. زمان تقریبی این آزمون سه ساعت و نیم بوده و پس از گذشت دو ساعت از آزمون و اتمام بخش Listening شرکت‌کنندگان در آزمون یک فرصت ده دقیقه‌ای برای استراحت خواهند داشت. فراموش نکنید که تمام مراحل آزمون به‌صورت اینترنتی برگزار می گردد. همچنین ارزیابی تمامی مهارت‌ها در آزمون تافل در یک روز صورت می‌گیرد.

سيستم امتيازدهي در آزمون تافل

در جدول زیر سیستم امتیاز دهی آزمون تافل نشان داده شده است.

۰-۳۰ Listening
۰-۳۰ Reading
۰-۳۰ Speaking
۰-۳۰ Writing
۰-۱۲۰ Total score:

ساختار و بخش‌های مختلف آزمون تافل

نام بخش ترتیب آزمون مدت زمان آزمون تعداد سوالات نمره جزئیات
Reading ۱ ۶۰ الی ۸۰ دقیقه ۳۰ الی ۴۰سوال ۰ الی ۳۰ ۳ الی ۴ متن با موضوع مجزا
Listening ۲ ۶۰ الی ۹۰ دقیقه ۲۸ الی ۳۹ سوال ۰ الی ۳۰ ۳ الی ۴ سخنرانی و ۲ الی ۳ گفتگو
Break ۳ ۱۰ دقیقه اجباری
Speaking ۴ ۲۰ دقیقه ۴ tasks ۰ الی ۳۰ شامل موضوعات familiar topics, campus situations, academic course content
Writing ۵ ۵۰ دقیقه ۲ tasks ۰ الی ۳۰ مقایسه یک passage و یک lecture و نوشتن نظرات
TOTAL ۲۵۰ دقیقه ۰ الی ۱۲۰

منابع آزمون تافل

موارد زیر جزء مهم ترین منابع آزمون تافل می باشد:

  • کتاب Barron’s

کتاب Barron’s به طور تقریبی ۵۰۰ واژه ضروری را در بر دارد. این کتاب برای هر زبان آموز که قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی را دارد مناسب می باشد. در این کتاب راه و روش‌هایی که برای حفظ کردن و به خاطر سپردن هرچه بهتر کلمات و استفاده از دیکشنری توضیح داده شده است،

که به شما کمک می‌کند تا کلمات را بهتر به خاطر بسپارید.

  • Official TOEFL iBT Tests

Official TOEFL iBT Tests  شامل سوالات ۵ آزمون آخر تافل است. تمام سوال‌ها به‌صورت مفصل جواب داده شده که برای آشنایی و آمادگی برای تافل مناسب است.

  • کتاب Longman TOEFL iBT

اگر شخص تمايل به حضور در كلاس‌هاي تافل نداشته باشد، اين كتاب بهترين مرجع براي آغاز آموزش شيوه پاسخ به پرسش‌ها در آزمون مي‌باشد.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با شرایط آزمون تافل آشنا نماییم؛ اگر شما قصد شرکت در این آزمون را دارید با شرکت در کلاس های تدریس خصوصی تافل می توانید با آمادگی بیشتری در این آزمون شرکت نمایید.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *