آیلتس در ایران یا خارج

آزمون آیلتس، دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد همچنین مراکز برگزار کننده زیادی در ایران وجود دارد اما با این حال بسیاری از متقاضیان این آزمون ترجیح می دهند در خارج از این کشور در آزمون آیلتس شرکت کنند. در این مطلب قصد داریم به شما توضیح دهیم که شرکت در آزمون آیلتس در ایران بهتر است یا خارح از کشور. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا بتوانید برای شرکت در آزمون آیلتس بهترین تصمیم را انتخاب کنید.

برگزار کنندگان آیلتس

تصحیح و برگزاری آزمون آیلتس در ایران و خارج از ایران تفاوتی با یکدیگر ندارند. برگزار کنندگان آزمون آیلتس در سراسر دنیا به صورت یکسان هستند که عبارتند از: دپارتمان ESOL دانشگاه کمبریج، موسسه آموزشی idp استرالیا و British Council یا کنسول گری بریتانیا.

برگزار کننده آژمون آیلتس

نحوه نمره دهی آزمون آیلتس

در آزمون آیلتس برگه های پاسخ نامه بخش های مهارت های ریدینگ و لیسنینگ توسط نرم افزار تصحیح می شوند. بنابراین تفاوتی ندارد شما در ایران آزمون دهید یا در آلمان زیرا نمره شما یکسان می باشد و این نمره را بر اساس عملکرد خود دریافت خواهید کرد.

در قسمت اسپیکینگ آزمون آیلتس، ممتحن ایرانی نیز همانند تمامی ممتحنین بین المللی، طبق معیارهای تعریف شده برای اسپیکینگ، ارزیابی را انجام می دهد. در طول برگزاری آزمون اسپیکینگ این مدت صدای مصاحبه شما و ممتحن نیر ضبط شده تا در صورت نیاز و اعتراض متقاضی، صدای ضبط شده را مورد بررسی قرار دهند.

در قسمت مهارت رایتینگ نیز سربرگه آن را جدا کرده و کدگزاری می کنند و در نهایت به مرکز idp Australia ارسال می گردد تا توسط ممتحنین رسمی تصحیح و ارزیابی شود.

نمره دهی در آزمون آیلتس

بیشتر بخوانید: خرید مدرک آیلتس تضمینی!

دریافت نمره پایین تر در خارج از کشور

پیشنهاد می شود به جای اینکه فکر خود را درگیر مسائل حاشیه ای کنید، تمامی تمرکز خود را بر روی میزان آمادگی و تسلط خود بگذارید. افراد بسیاری هستند که برای کسب نمر بالاتر  اقدام به امتحان دادن در خارج کشور کرده اما در کمال تعجب خودشان نمره پایین تری را دریافت می کنند.

دلیل این اتفاق شرایط و هزینه های بالاتر می باشد. در این مواقع افراد هزینه های بالاتری مانند رفت و آمد، بلیط، هواپیما، اتوبوس، تور و هتل، زبان جدید، مردم جدید، و هزار مسئله دیگر فشارهای زیادی روی ذهنشان گذاشته و قطعا عملکردشان ضعیف تر خواهد شد.

دریافت نمره آیلتس

در نتیجه استاندارد های آزمون آیلتس خارج از کشور و ایران کاملا یکسان بوده و ارزش نمره شما در همه جای دنیا به یک اندازه می باشد. در واقع شرکت در آزمون آیلتس در انگلیس و یا ترکیه و یا ایران هیچ تغییری در ارزش مدرک شما ایجاد نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین آزمون پیشنهادی بعنوان جایگزین آیلتس

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *