آزمون IELTS Indicator

با توجه به تعلیق آزمون آیلتس از زمان شیوع ویروس کرونا برگزارکنندگان آزمون آیلتس IDP Education Australia, British Council, and Cambridge English Language Assessment تصمیم گرفتند تا این آزمون را به صورت آنلاین و با نام آزمون IELTS Indicator برگزار کنند این مجموعه از تاریخ از ۲۲ ماه اپریل ۲۰۲۰، تصمیم به برگزاری این آزمون را گرفتند. در این مطلب به بررسی کامل این آزمون خواهیم پرداخت تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.همچنین شما می توانید جهت تقویت مهارت های خود برای آزمون آیلتس در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس نیز شرکت نمایید از مزایا این کلاس ها برگزاری آن ها حتی به صورت آنلاین است که در این شرایط بسیار مفید است.

آزمون آیلتس IELTS Indicator چیست؟

آزمون آیلتس IELTS Indicator چیست؟

آزمون آیلتس IELTS Indicator یک تست آنلاین است که شما می توانید در آن بدون نیاز به حضور در مرکز آزمون آیلتس و از خانه یا محل کارتان به راحتی و با امنیت بالا شرکت کنید. آیلتس ایندیکیتور همانند آیلتس اصلی یا Official IELTS توسط دانشگاه کمبریج، بریتیش کانسیل و IDP استرالیا برگزار می شود. در این تست هر چهار مهارت لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ را مورد رازیابی قرار می دهد. شما در پایان می توانید کارنامه خود را ظرف مدت ۷ روز کاری دریافت نمایید و نمره هر مهارت و نمره کل خود را در این کارنامه ببنید.

ساختار آزمون IELTS Indicator

ساختار آزمون IELTS Indicator

ساختار این آزمون دقیقا مشابه آزمون آیلتس می باشد.  به این صورت که ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی در این آزمون مورد سنجش قرار می گیرد. در این نوع از آزمون آیلتس نیز شما برای هر مهارت دارای محدودیت زمانی خواهید بود. زمان بندی این آزمون به شکل زیر می باشد:

آزمون Listening:

۳۰ دقیقه – ۴۰ سوال

آزمون Reading:

۶۰ دقیقه  – ۴۰ سوال

آزمون Writing:

۶۰ دقیقه – ۲ تسک

آزمون Speaking:

بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه – برگزاری به صورت ویدئوکال و در تاریخی متفاوت از سایر مهارت ها

شرایط لازم هنگام برگزاری آزمون IELTS Indicator

شرایط لازم هنگام برگزاری آزمون IELTS Indicator

فراموش نکنید که قبل از شروع آزمون باید شرایط و وسایل مورد نیاز را فراهم کنید. عدم وجود هریک از این شرایط ممکن است موجب شود آزمون خود را از دست داده یا نتوانید عملکرد خوبی در آزمون داشته باشید. به موارد زیر دقت کنید:

  •  فضایی آرام و راحت در منزل در طول مدت آزمون
  • یک لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی (توجه داشته باشید که آزمون آیلتس اندیکاتور از طریق گوشی موبایل انجام پذیر نیست.)
  • کامپیوتری با سیستم مورد نیاز
  • اتصال اینترنتی قوی و مطمئن
  • امکان بارگیری و نصب مرورگر امتحان  (Safe Exam Browser :SEB)
  • هدفون سیمی یا بی‌سیم و اسپیکر خوب برای بخش  Listeningدقت داشته باشید که حتما صدای آن را پیش از امتحان چک کنید.
  • وب‌کم و میکروفون برای بخش  Speaking
  • دانلود و نصب اپلیکیشن Zoom بر روی کامپیوترتان
  • امکان توقف آزمون و استراحت درطول آزمون آیلتس Indicator وجود نخواهد داشت.

IELTS INDICATOR مورد قبول کدام دانشگاه ها می باشد؟

IELTS INDICATOR مورد قبول کدام دانشگاه ها می باشد؟

با توجه به این که آزمون آیلتس اندیکیتور به تازگی راه اندازی شده است، تعداد دانشگاه هایی که نتیجه این آزمون را قبول دارند بسیار محدود است. بنابراین ضروری است که پیش از اجرای آزمون، این دانشگاه ها را بشناسید. در حال حاضر تنها نام سه دانشگاه Coventry University، Cranfield University و Aberystwyth University به عنوان دانشگاه‌هایی که این آزمون را به جای آزمون آیلتس حضوری می‌پذیرند، اعلام شده ‌است.

همچنین بخوانید: مدارک لازم ثبت نام آزمون آیلتس چیست؟

IELTS Indicator در چه کشورهایی برگزار می شود؟

در حال حاضر IELTS Indicator در کشورهای آرژانتین، آذربایجان، بحرین، بنگلادش، برزیل، کانادا، شیلی، کلمبیا، اکوادور، مصر، هنگ کنگ، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، اردن، قزاقستان، کویت، لبنان، مالزی، موریس ، مکزیک، نپال، نیوزلند، نیجریه، عمان، پاکستان، گینه نو، پرو، فیلیپین، لهستان، قطر، عربستان سعودی، سنگاپور، اسپانیا، سریلانکا، سوئیس، تایلند، ترکیه، اوکراین، امارات متحده عربی، ازبکستان برگزار می گردد.

نحوه رزرو و ثبت‌نام آزمون IELTS indicator

ثبت نام در این آزمون از طریق لینک https://www.ieltsindicator.com/book امکان پذیر می باشد و با مراجعه به این لینک می توانید در این آزمون ثبت نام نمایید.

آزمون Speaking آنلاین آیلتس  چگونه برگزار می گردد؟

این قسمت از آزمون از طریق کامپیوتر شخصیتا که دارای میکروفن است و از طریق یک ممتحن که با شما ارتباط تصویری برقرار میکند، در بخش Speaking آزمون شرکت می کنید. بنابراین قبل از شروع آزمون ابتدا میکروفن، سیستم و میزان صدا را چک نمایید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *