ساعت مطالعه برای آیلتس

سوالی که برای متقاضیان آیلتس در ابتدا مسیر به وجود می آید این است که چند ساعت مطالعه برای گرفتن آیلتس نیاز است تا بتوان برای آزمون آیلتس آماده شد؟ پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد اما ما تلاش کرده ایم که در ادامه به صورت مختصر و مفید به بررسی پاسخ شما بپردازیم.همچنین شما میتوانید جهت آمادگی بیشتر در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس شرکت نمایید.

زمان لازم برای کسب نمرات مختلف آیلتس

طبق چارچوب مشترک اروپا برای زبانها (CEFR) به این صورت است که یک زبان آموز اگر قصد داشته باشد که از یک سطح به سطح دیگری برسد با توجه به تلاشی که انجم می دهد تقریبا ۲۰۰ ساعت زمان لازم است.

در نمودار زیر تمام آزمون های انگلیسی در چارچوب CEFR نشان داده شده اند:

نمودار آیلتس

برای مثال زبان آموزی که B2 first را گذرانده است در چارچوب CEFR در سطح B2 قرار می گیرد و حدودا به ۲۰۰ ساعت درس و مطالعه نیاز دارد تا برای سطح C1 آماده شود.

فراموش نکنید این ارقام فقط به عنوان یک راهنما بوده زیرا بر اساس نیاز شما ممکن است این نیاز بیشتر و یا کمتر شود.

عوامل موجود بر روی یادگیری زبان انگلیسی

عواملی وجود دارد که بر روی مدت زمان لازم برای مطالعه جهت  افزایش سطح زبان انگلیسی تاثیر گذار می باشد که در زیر برای شما آورده ایم:

  • زمینه یادگیری زبان دوم شما
  • میزان و شدت مطالعه شما
  • سن شما
  • مقدار مطالعه شما
  • میزان قرا گرفتن شما در فضاهای انگلیسی خارج از زمان درس

سطح زبان متقاضی برای آمادگی آیلتس

ساعت مطالعه برای آیلتس

افرادی که دارای سطح بالاتری هستند، به مدت زمان کمتری برای آمادگی آزمون آیلتس نیاز دارند. برای اطلاع از سطح زبان انگلیسی خود می‌توانید در آزمون تعیین سطح موسسه ما شرکت کنید و یا در آزمون‌های آزمایشی آیلتس (آزمون ماک) شرکت کنید. افرادی که سطح زبانشان بالاست برای مثال ممکن است در مدت یک ماه آماده امتحان و در نهایت مدرک آیلتس شوند و صرفا باید روی مهارت‌هایشان تمرکز کنند و به تمرین سوالهای آزمون آیلتس بپردازند.

یک برنامه خوب برای آیلتس

برنامه مطالعه آیلتس

داشتن یک برنامه مطالعاتی روزانه که هر چهار مهارت را پوشش دهد در آزمون آیلتس بسیار مهم است. مشخص کنید که چقدر در روز یا در هفته می توانید مطالعه کنید. مطالعه کوتاه روزانه به مراتب از مطالعه برای مثال ۶ ساعت در آخر هفته موثرتر می باشد. فراموش نکنید رمز موفقیت در تداوم و تکرار است. تلاش کرده حدود ۵ یا ۶ روز در هفته مطالعه کنید و زمانی را انتخاب کنید که بتوانید به خوبی تمرکز داشته باشید. یک آزمون کامل را در یک روز انجام ندهید زیرا زمان زیادی برده و در این صورت برای یادگیری زمان نخواهید داشت. سعی کنید یک یا دو بخش گوش دادن و یک بخش خواندن انجام دهید. زمان خواندن خود را در نظر بگیرید اما آن را کامل کنید.

مرتبط بخوانید: برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

پاسخ های خود را ارزیابی کنید و برای اینکه متوجه اشتباهات خود شوید مجددا به بخش های گوش دادن و خواندن برگردید.

کلماتی که نمی دانید را یادداشت کرده ترجمه آنها را پیدا کرده و سعی کنید در طول هفته آینده آنها را بیاموزید املای آنها را نیز تمرین کنید. برای موضوعات مختلف لیست واژگان ایجاد کنید شما با این موضوعات و کلمات بارها و بارها روبرو خواهید شد. ترجیحا یک روز در هفته را  برای تمرین بر نقطه ضعفها و نقاطی که فکر میکنید در طول هفته نیاز به تمرین بیشتر دارد خالی بگذارید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *