آمادگی برای آیلتس بدون کلاس

بدون شک برای موفقیت در آزمون آیلتس و کسب امتیاز مورد نظرتان، نیاز به کسب آمادگی دارید. آمادگی برای آیلتس بدون کلاس، یکی از گزینه‌هایی می باشد که ممکن است به هر دلیلی از جمله بالا بودن هزینه‌های ثبت نام در کلاس های آیلتس، نداشتن وقت برای شرکت در کلاس ها و … انتخاب نمود. اما آیا این روش امکان پذیر است؟ مطمئنا انجام این روش امکان پذیر است البته بسیار دشوار بوده اما می توان آن را انجام داد. با ما همراه باشید در این مطلب استراتژی لازم برای موفقیت در این روش را به شما آموزش می دهیم.

استراتژی لازم برای آمادگی آزمون آیلتس بدون کلاس

  • انتخاب منابع مناسب

منابع مناسب برای آزمون آیلتس

از مهم ترین گام ها در کسب آمادگی آزمون آیلتس بدون کلاس انتخاب منابع مناسب و درست است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید انتخاب منابع Self Study می‌باشد. یعنی منابعی که برای کسب آمادگی بدون کلاس و به صورت خودخوان طراحی شده اند. انتشارات کمبریج یکی از انتشاراتی است که انواع منابع مناسب برای آزمون آیلتس را منتشر کرده است. برای مثال کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS یکی از منابع اصلی آزمون آیلتس از این انتشارات است که مطالعه آن به زبان‌آموزانی که قصد آمادگی آیلتس بدون کلاس را دارند توصیه می شود. این کتاب ضمن تقویت تمامی مهارت‌های مورد نیاز برای آزمون آیلتس در بخش های جداگانه، دارای تمرین های متعدد نیز می‌باشد. البته در نظر داشته باشد که این کتاب برای شروع و برای کسانی که سطح زبان خوبی ندارند، توصیه نمی شود.

نکته قابل توجه دیگر این است که حتما منابع متناسب با سطح زبان خود را تهیه نمایید. از بهترین کتاب‌هایی که برای آزمون آیلتس معرفی می‌شود، کتاب Complete IELTS بوده که دارای سه سطح B1، B2 و C1 می‌باشد. موردی که بسیار حائز اهمیت است اینکه شما سطح خود را شناخته و منابع مناسب خود را انتخاب و مطالعه کنید.

  • دیدن فیلم های آموزشی.

مشاهده فیلم های آموزشی

در حال حاضر دسترسی آسان به فضای اینترنت این امکان را به هر کسی داده که درباره سوالات خود و آموزش هایی که نیاز دارد در فضای اینترنت جستجو کند. وب سایت YouTube یکی از بهترین منابعی است که می توانید از طریق آن به آموزش های بهترین اساتید آیلتس به صورت رایگان دسترسی پیدا کنید و از طریق یادگیری نکات مهمی که آموزش می دهند مهارت های خود را تقویت کنید.

  • قالب های آماده آزمون را ببینید.

قالب های آماده آزمون آیلتس

برای کسب نمره خوب در آزمون آیلتس یکی از بهترین راه ها مطالعه آزمون هایی است که در دوره های گذشته برگزار شده اند. شرکت در آزمون آزمایشی با سوالاتی که در دوره های قبل مطرح شده اند و آنالیز آنها پس از آزمون تاثیر شگفت انگیزی رو پیشرفت شما در مسیر آمادگی برای آزمون آیلتس بدون شرکت در کلاس های گروهی و خصوصی خواهد داشت. در کنار برگزاری تست های آموزشی مطالعه و بررسی قالب های آماده در Writing و یا فیلم های Speaking افرادی که توانسته اند نمره بالایی در آزمون آیلتس کسب کنند را به شما توصیه می شود.

حتما بخوانید: آزمون ماک چیست؟(دانلود رایگان یک نمونه نست آیلتس)

  • سایت های آنلاین آیلتس

سایت هایی همانند ielts-blog.com و یا ielts-exam.net از نمونه سایت هایی هستند که اگر به آنها سر بزنید شاید دیگر اصلا نیاز به مدرس نداشته باشید. این سایت ها گنجینه ای هستند که اگر درست استفاده شوند شما معمولا از کلاس بی نیاز خواهید شد.

  • به رادیوی انگلیسی گوش کنید.

گوش دادن به رادیو برای آمادگی در آزمون آیلتس

تا آنجایی که می توانید به رادیوی انگلیسی گوش دهید. BBC Radio4  یک کانال عالی برای تقویت زبان است و بیشتر اوقات صحبت میکند تا اینکه موسیقی پخش کند. بی بی سی پادکست ها (فایل های صوتی) بسیار باکیفیتی را در زمینه آموزش زبان انگلیسی تهیه کرده که میتوانید از آن برای تقویت مهارت شنیداری خود و همچینین از ویدیوهای دارای متن آن استفاده نمایید. حتما روزانه حداقل ۱-۴ فایل آن را تمرین کنید.

در انتها خواندن این مقاله را نیز به شما پیشنهاد میکنیم: بهترین منابع لیسنینگ آزمون آیلتس

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *