کسب درامد از زبان انگلیسی

معمولا اکثر افراد بر این باور هستند که کسانی که دارای مهارت زیادی در زبان انگلیسی هستند فقط می‌توانند از طریق ترجمه و تدریس برای خود کسب درآمد کنند. اما اینگونه نیست. کسب درآمد از طریق یادگیری زبان انگلیسی از جمله مهم‌ ترین مسائلی میباشد که زبان آموزان زیادی را برای آموزش به خود جذب می‌کند. . در این مطلب قصد داریم روش های کسب درآمد از طریق زبان انگلیسی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا اگر مهارت خوبی در زبان انگلیسی دارید بتوانید از راه‌های مختلف، متنوع و جذابی کسب درآمد کنید و فرصت‌های شغلی متفاوت و جذابی را تجربه کنید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

راه های کسب درآمد از زبان انگلیسی

روش های کسب درامد از زبان

  1. پادکست تولید کنید.

یکی از روش‌های کسب درآمد و پول در آوردن از طریق زبان انگلیسی تولید پادکست میباشد. با استفاده از پادکست می‌توانید مطالب مورد نظرتان را به مخاطبان خود آموزش دهید. افرادی هستند که با استفاده از گوش دادن می‌توانند مطالب و نکات را به خوبی بیاموزند بنابراین با تولید پادکست درباره نکات انگلیسی می‌توانید به این افراد کمک کنید تا زبان انگلیسی خود را تقویت کرده و از این طریق برای خود منبع درآمدی نیز کسب کنید. برای تولید پادکست میتوانید صدای خود را از Voice Recorder های گوشی‌های همراه‌ تان ضبط کنید و اگر دوست دارید کیفیت صدای ضبط شده خود را افزایش دهید می‌توانید نرم‌افزارهای Easy Voice Recorder برای سیستم عامل‌های اندروید و Voice Recorder Free برای سیستم عامل‌های IOS مورد استفاده قرار دهید.

همچنین بخوانید: برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

  1. ترجمه زیر نویس انواع فیلم های زبان اصلی

کسب درامد از طریق مترجمی

از دیگر روش ها برای کسب درآمد از طریق زبان انگلیسی، زیر نویس و ترجمه انواع فیلم ها و ویدئوهای آموزشی و غیر آموزشی میباشد. ترجمه فیلم یکی از تخصصی ترین مهارت هایی است که مترجم های زیادی را به خود جذب کرده است.

ترجمه ویدئو، پادکست و انواع فیلم های آموزشی و فیلم و سریال های خارجی نیازمند این است که مترجم مهارت درک مطلب و مهارت شنیداری خوبی را داشته باشد. درآمد زایی از طریق ترجمه و زیر نویس فیلم های متفاوت برای مترجم هایی که قصد دارند از مهارت خود درآمد بالایی کسب کنند بسیار پیشنهاد می شود.

  1. مترجمی همزمان

اگر که دنبال کننده خبرهای سیاسی می باشید حتماً متوجه اهمیت و حساسیت بالای شغل ترجمه همزمان شده‌اید.  از پردرآمدترین راه های کسب درآمد از طریق یادگیری زبان انگلیسی، انتخاب شغل مترجمی همزمان است. این شغل حساس و بسیار جذاب به‌عنوان سخت‌ترین و حساس‌ترین کار در حوزه زبان انگلیسی شناخته ‌شده است زیرا فردی که دراین شغل مشغول میباشد باید علاوه بر hard skill های موردنظر برای ترجمه soft skill های متعددی ازجمله سرعت عمل بالا، مدیریت زمان، غلبه بر استرس، مسئولیت‌پذیری، رازداری و قدرت تصمیم‌ گیری بالایی را داشته باشد. این شغل به نسبت ترجمه متنی و آموزش زبان انگلیسی از متقاضیان کمتری برخوردار است زیرا سختی کار بالایی دارد.

  1. کلاس آنلاین و وبینار برگزار کنید.

یکی از راه های درآمد زایی از طریق زبان انگلیسی برگزاری کلاس آنلاین و وبینار میباشد. در وبینار میتوانید درباره مباحث و موضوعاتی که تسلط کافی دارید، کلاس آنلاین یا وبینار برگزار کنید.

  1. تورلیدری یا راهنمای سفر شوید.

کسب درامد از طریق تور لیدر بودن

از جذاب ‌ترین و هیجان‌انگیزترین راه‌های کسب درآمد زبان انگلیسی تور لیدری یا همان راهنمای سفر برای مسافران می باشد.  با توجه به جاذبه‌های گردشگری زیادی که در ایران وجود دارد و همین طور حضور تعداد زیادی از توریست‌ها برای بازدید از اماکن گردشگری برای افرادی که مهارت خوبی در زبان انگلیسی دارند فرصت خوبی فراهم شده است تا به عنوان راهنمای گردشگران خارجی فعالیت کنند و آن‌ها را با جاذبه‌های گردشگری کشورمان آشنا کنند.

بیشتر بخوانید: پرکاربردترین زبان ها در دنیا را بشناسید

  1. کتاب ترجمه کنید.

افرادی که در رشته هایی از جمله مترجمی زبان انگلیسی و یا ادبیات انگلیسی مشغول به تحصیل میباشند، ترجمه و تالیف کتاب های خارجی زبانی از دغدغه های آنها به شمار می آید که تا کنون به زبان فارسی ترجمه نشده است. این دسته از افراد می توانند از ترجمه کتاب به عنوان تجربه ای ارزشمند و حرفه ای در حوزه فعالیت های حرفه ای خود استفاده کنند اما واقعیت این است که ترجمه کتاب نمی تواند به عنوان یک شغل ثابت و همیشگی برای افراد جویای کار راه مناسبی باشد.

  1. استفاده از شبکه‌های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب درامد

شما به عنوان فردی که دارای مهارت خوبی در زبان انگلیسی می باشد ‌می‌توانید ویدیوهای ۲ الی ۵ دقیقه‌ای تولید کنید و نکات گرامری جذاب و کاربردی را آموزش دهید و آن‌ها را در شبکه‌هایی اجتماعی مانند یوتیوب، آپارات و اینستاگرام قرار دهید تا علاقه ‌مندان بتوانند از دانش شما استفاده کنند و از این طریق مخاطبان زیادی نیز پیدا کنید بنابراین با تولید محتواهای آموزشی جذاب در قالب عکس، فیلم و ویدیو و اشتراک گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید درآمد خوبی را کسب کنید.

  1. تدریس در موسسات آموزش زبان

می‌ توانید با مراجعه به موسسات آموزشی و ارائه تخصص خودتان به آنها، در وقت‌های معینی مثل آخر هفته‌ها یا تابستان‌ها که آنها هم به مدرسین بیشتری احتیاج پیدا می ‌کنند، برای تدریس زبان اعلام آمادگی کنید. این کار سنتی‌ ترین راهی است که می‌توانید انجام دهید، اما خیلی‌ها عاشق تدریس و ارتباط رو در رو با شاگردان خودشان میباشند.

  1. ایجاد بازی یا اپلیکیشن زبان

اگر ایده ای برای یادگیری زبان از طریق اپلیکیشن یا بازی دارید، می توانید با کمک یک برنامه نویس یا طراح اپلیکیشن، آن را اجرا کرده و در آمد خوبی را از آن کسب کنید. فروش برنامه در فروشگاه هایی مثل گوگل پلی یا اپ استور، پرداخت های درون برنامه ، تبلیغات و… به شما کمک کرده تا از طریق ایده خود درآمد کسب کنید.

دیگر مشاغل

  1. مترجمِ بازی‌های رایانه‌ای
  2. کارشناس برند
  3. مهماندار هواپیما
  4. تحلیل ‌گر یا نماینده‌ی امور بانکی
  5. خبرنگار خارجی…

 

 

 

 

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *