کلمات مشابه آزمون آیلتس

در زبان انگلیسی کلماتی بسیاری هستند که  از نظر نوشتاری و گفتاری شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. همین موضوع گاهی باعث شده که متقاضیان آزمون آیلتس کلماتی را به جای کلمات دیگر در مکالمه یا رایتینگ آیلتس خود به اشتباه بکار ببرند. برای اینکه بتوانید مانع این اشتباه در آزمون خود شوید باید قبل از شرکت در آزمون آیلتس این کلمات را شناسایی کرده و به خاطر بسپارید. ما در این مطلب تعدادی از کلمات مشابه و دردسرساز در آزمون آیلتس را به شما عزیزان معرفی میکنیم بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید؛ همچنین شما میتوانید برای کسب نمره بهتر در آزمون در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس شرکت کنید.

۲۲ کلمه مشابه در آزمون آیلتس

کلمات مشابه و لغات سخت

کلمات مشابه در آزمون باعث گیج شدن متقاضیان آزمون آیلتس شده و در اکثر مواقع شما را به اشتباه می اندازد بنابراین تلاش کرده تا این کلمات را به خوبی به ذهن بسپارید. به جدول زیر دقت کنید لیست تعدادی از کلمات مشابه در آزمون آیلتس را جمع آوری کرده ایم.

انگلیسی ترجمه انگلیسی ترجمه
۱.      Desert بیابان dessert دسر
۲.      except به جز Accept پذیرفتن
۳.      Die مردن Dye رنگ کردن
۴.      Affect تاثیر گذاشتن Effect اثر
۵.      Allowed اجازه گرفته Aloud با صدای بلند
۶.      Alta محراب Alter تغییر کردن، دادن
۷.      Bare برهنه Bear تحمل کردن
۸.      Coarse نامطبوع Course دوره
۹.      currant کشمش Council شورا
۱۰.  Counsel مشورت Conceal پنهان
۱۱.  Dual دوگانه Duel جنگ تن به تن
۱۲.  Flaunt خودنمایی Flout تمسخر
۱۳.  formally به طور رسمی formerly سابق
۱۴.  Loose شل Lose از دست دادن
۱۵.  Lightening درخشیدن Lightning آذرخش-برق زدن
۱۶.  quiet آرام Quite کامل
۱۷.  Sail بادبان Sale فروش
۱۸.  Sew دوختن Sow بذرپاشی
۱۹.  Pain درد Pane جام
۲۰.  Personal شخصی Personnel کارکنان
۲۱.  Weather شرایط جوی-آب و هوا Whether آیا / چه
۲۲.  Waist کمر Waste اتلاف

نکات مهم برای موفقیت در آزمون آیلتس

نکات مهم آزمون آیلتس

  • رایتینگ تمرین کنید.

بخش نوشتن (Writing) آزمون آیلتس شامل دو بخش میباشد. توجه داشته باشید که برای موفقیت در این آزمون تایم تعیین کنید تا در هنگام آزمون دچار کمبود وقت نشوید. سعی کنید بیشتر از حداقل تعداد کلمات مورد نیاز چیزی ننویسید. در تسک دو رایتینگ خود قبل از نوشتن متن اصلی، برای تک تک پاراگراف‌های خود برنامه ریزی کرده و تمام قسمت های را به دقت مطالعه کنید قبل از شرکت در آزمون اشتباهات رایج خود را شناسایی کرده و سعی کنید آنها را رفع کنید.

  • دایره واژگان (Vocabulary) خود را گسترش دهید.

یکی از بهترین راه‌ها برای گسترش دایره واژگان انگلیسی، مطالعه کردن است. منظور از مطالعه خواندن کتاب‌های درسی نیست، بلکه هر نوع متن به زبان انگلیسی و از هر جنس و محتوا، می‌تواند برای شما مفید باشد. هر چه بیشتر خود را در معرض کلمات جدید قرار دهید، Vocabulary شما هم بهتر خواهد شد. یاد گرفتن کلمات جدید، یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش تسلط در صحبت و موفقیت در آزمون آیلتس میباشد.

  • متن بخوانید!

مطالعه

در حین خواندن، معنی کلمات را حدس بزنید و پیش بروید. متن‌ها را به صورت هدفمند بخوانید. از دیکشنری‌های استاندارد انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید و معنی‌ها و کاربرد واژگان را به انگلیسی بیاموزید. توجه داشته باشید که در حین خواندن، دیکشنری را کنار گذاشته و متن را تمام کنید و سوالات را جواب دهید. وقتی کار تمام شد، هر قدر دلتان خواست می‌توانید معنی کلمات جدید را چک کنید!

بیشتر بخوانید: معرفی پنج کتاب داستان برتر انگلیسی برای تقویت زبان

  • لیسنینگ خود را تقویت کنید.

یکی از بهترین راه‌های بهبود این مهارت، گوش کردن به اخبار به زبان انگلیسی است.  برای موفقیت در آزمون IELTS، بخش Listening اهمیت فراوانی داشته و خوشبختانه گرفتن نمره خوب در این بخش کار سختی هم نمیباشد اما باید توجه به نکاتی داشته باشید:

در زمان آزمون، هر یک از فایل‌های صوتی تنها یک بار پخش خواهند شد. پس در هنگام تمرین در منزل، هیچ وقت دکمه Pause را نزنید!

در هنگام تمرین بعد از چک کردن جواب‌ها، دوباره به فایل گوش داده تا متوجه اشتباهات خود شوید.

در هنگام آزمون، حواستان جمع باشد که سوال چیست و قرار است دقیقا به چه چیزی پاسخ دهید.

کلام آخر

امیدواریم این مطلب بتوانند به شما در موفقیت در آزمون آیلتس کمک کنند. فراموش نکنید تلاش و پشتکار شما می‌تواند تضمین کند نمره خوبی در آزمون آیلتس دریافت میکنید.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *