نمره تافل برای مهاجرت به استرالیا

کشور استرالیا با داشتن دانشگاه های معتبر در سطح بین المللی  از کشور های شناخته شده در زمینه اپلای تحصیلی میباشد. مدرک زبان یکی از موارد امتیاز آور برای مهاجرت به کشور استرالیا بخصوص از طریق ویزای کار و یا ویزای تحصیلی میباشد. برای متقاضیان مهاجرت آزمون های مختلفی مانند آیلتس، تافل، pte و … برگزار می شود که کسب مدرک این آزمون ها با نمرات بالا، تاثیر مثبتی در پذیرش ویزا متقاضی دارد. اگر که  آزمون تافل را برای مهاجرت به استرالیا انتخاب کرده اید باید از نمره تافل برای مهاجرت به استرالیا و چگونگی دریافت مدرک تافل اطلاعات کاملی داشته باشید. دقت کنید که با توجه به ویزای مورد نظرتان امتیاز دریافتی از آزمون آیلتس متفاوت میباشد.

آزمون تافل برای مهاجرت به استرالیا 

چه نمره ای از تافل برای مهاجرت به استرالیا لازم است

تافل آزموني براي سنجش ميزان توانايي افراد در زمينه برقراري ارتباط به زبان انگليسي در سطح دانشگاه‌ ها، موسسات آموزشي و يا محل کار میباشد. TOEFL برگرفته از عبارت Test of English as a Foreign Language است. اين آزمون توسط موسسه اي تي اس (ETS) دانشگاه پرينستون در سه نوع کاغذي، کامپيوتري و اينترنتي در بيش از ۶ هزار موسسه در ۱۳۰ کشور جهان برگزار مي‌شود. آزمون تافل بر خلاف آيلتس که در دو نوع دانشگاهي (Academic) و کلي (General) براي متقاضيان ارائه مي شود، تنها با يک قالب به نام آکادميک يا دانشگاهي (Academic) برگزار مي شود.

بهتر است بخوانید:مراحل ثبت نام آزمون تافل

تا سال ۱۹۹۸ آزمون تافل به‌صورت کاغذی (PBT) برگزار می‌شد. روش برگزاری Paper Based TOEFL مشابه با کنکور بود. از سال ۱۹۹۸ موسسه ETS نوع کامپیوتری تافل را ارائه نمود که CBT نام گرفت. البته عمر این نوع آزمون کوتاه بود و در سال ۲۰۰۶ این آزمون با نوع اینترنتی آن یعنی internet Based TOEFL یا iBT جایگزین شد.

در ادامه درباره نمره آزمون تافل برای مهاجرت به استرالیا و انواع آزمون تافل صحبت مکنیم.

آزمون تافل کاغذی _ TOEFL PBT

آزمون کاغذی تافل

متقاضیانی که در آزمون کاغذی تافل شرکت میکنند باید به سوالات موجود در دفترچه ای که دریافت میکنند پاسخ دهند. در این نوع از آزمون سه مهارت متقاضی را که شامل دستور زبان (Structure and Language)، مهارت شنیداری (Listening Comprehension) و مهارت خواندن (Reading Comprehension) میشود را، مورد ارزیابی قرار میدهد. مهارت درک مطلب، مهارت شنیداری و مهارت نوشتار از سه بخش این آزمون میباشند. که برای هر بخش حدود ۴۰ تا ۶۰ دقیقه زمان داده می شود. علاوه بر سه مهارت ذکر شده، یک قسمت برای مهارت نوشتن هم وجود دارد که در یک فرصت ۳۰ دقیقه‌ای بایستی داوطلب بتواند در مورد موضوع مشخصی بنویسد.

در آخر نمرات هر بخش آزمون بعد از تغيير مقياس، با هم جمع شده و نمره کل داوطلب اعلام مي شود. معمولا نمره تافل عددي در محدوده ۳۱۰ تا ۶۷۷ است.نمره تافل برای مهاجرت به استرالیا در دانشگاه های آن باید بالاتر از ۵۵۰ باشد.

آزمون تافل کامپيوتري _ TOEFL CBT

آزمون کامپیوتری تافل

یکی دیگر از انواع آزمون تافل آزمون کامپيوتري میباشد این آزمون با آزمون کاغذی تفاوت بسیاری دارد. برای مثال در بخش شنيداري، پس از نمايش متن، سوالات بر روي مانيتور ظاهر شده و داوطلب بين ۱۰ تا ۳۰ ثانيه براي پاسخگويي به هر سوال زمان در اختیار دارد. در آزمون تافل کامپیوتری سوالات به صورت تطبیقی میباشد بدين معنا که در صورت اشتباه بودن جواب، سوال بعدي آسانتر و با امتياز کمتر خواهد بود. بيشترين نمره اي که مي توان از آزمون کامپيوتري تافل کسب کرد، نمره ۳۰۰ میباشد. اين آزمون نيز شامل ۴ بخش شنيداري، دستور زبان، درک مطلب و نوشتاري است.

بخش شنيداري آزمون تافل کامپيوتري را مکالمات کوتاه تشکیل داده است که البته که از تافل کتبي طولاني تر میباشد. البته در قسمت دوم این بخش نیز مکالمه‌ها و سخنراني هاي طولاني تري میشود. در اين دو بخش داوطلب براي شنيدن از گوشي (head phone) استفاده مي‌کند. در آزمـون کامپيوتري تافل، علاوه بر صـدايي که داوطلب مي‌شنود، تصويــري هم نمـايش داده مي شود. که در بين آنها ممکن است چند پاسخ صحيح آورده شده باشد و بايد همه گزينه هاي صحيح را انتخاب کنيد. بخش ساختار آزمون تافل کامپيوتري، بسیار مشابه آزمون تافل کتبي میباشد و تنها تفاوت آن ها در اين است‌ که داوطلب به ‌جاي علامت زدن روي کاغذ، روي گزينه صحيح کليک مي کند. بخش نوشتاري ۳۰ دقيقه فرصت دارد تا متن مورد نظر خود را در کامپيوتر تايپ کند. نمره بخش نگارش آزمون کامپيوتري آزمون تافل به صورت مجزا محاسبه مي شود.

آزمون اينترنتي تافل _ TOEFL iBT

آزمون اینترنتی تافل

آزمون تافل اينترنتي (iBT) بخش جديدي با عنوان «بخش گفتاري» (يا Speaking) دارد و در مقابل، بخش ساختار (Structure) که در آزمونهاي کتبي و کامپيوتري وجود داشت، حذف شده است. گرامر بطور غيرمستقيم در بخشهاي ديگر اين آزمون مورد سنجش قرار مي‌گيرد. سخنراني‌ها و گفتگوها در بخش شنيداري (Listening) طولاني ‌تر شده‌اند و خلاصه نويسي (note taking) نيز ديگر مجاز مي ‌باشد. در بخش درک مطلب (Reading)، نوع سؤالات متنوع ‌تر شده و بعنوان مثال از شرکت کنندگان خواسته مي ‌شود اطلاعات را طبقه ‌بندي کنند و يا جدولي را پر کنند. تايپ کردن هم در بخش نوشتاري ديگر الزامي میباشد.

بخش های آزمون تافل iBT

تافل iBT، از چهار بخش Reading، Listening، Speaking و Writing تشکیل ‌شده است که هر یک ۳۰ نمره دارد و درنتیجه، این آزمون از ۱۲۰ نمره میباشد. مدت ‌زمان این آزمون حدود ۴ ساعت است. این نوع از آزمون تافل با بخش Reading آغاز می‌شود که این بخش حاوی ۳۶ الی ۵۶ سؤال است که در حدود ۶۰ الی ۸۰ دقیقه فرصت دارید تا به سؤالات آن پاسخ دهید. بخش Listening آزمون تافل اینترنتی شامل ۳۴ الی ۵۱ سؤال است که مدت پاسخگویی به آن‌ها ۶۰ الی ۹۰ دقیقه است. در این بخش شما شنونده مکالمات بلندِ درسی و مکالمات کوتاه در محیط دانشگاه هستید. در زمان پخش متون، لازم است از نکات مهم و جزئیات آن، یادداشت ‌برداری (Note Taking) کنید. بخش Speaking آزمون تافل به شش قسمت تقسیم می‌شود که در مدت ۲۰ دقیقه به سؤالاتی که از طریق هدست برای شما پخش می‌شود، پاسخ می‌دهید. و بخش Writing  که بخش آخر این نوع از آزمون میباشد آزمون تافل دوقسمتی بوده و ۵۰ دقیقه برای این بخش، زمان اختصاص داده می‌شود. قسمت اول که به آن تکلیف تلفیقی (Integrated) گفته می‌شود، متنی کوتاه را می‌خوانید و سپس به یک سخنرانی در همین زمینه گوش‌داده و بر اساس متن و سخنرانی، به سؤالات مطرح ‌شده در مدت ۲۰ دقیقه پاسخ می‌دهید. در قسمت دوم که به آن تکلیف مستقل (independent) می‌گویند، یک سؤال کلی که درواقع موضوعی برای نوشتن یک انشاء یا Essay است، ارائه می‌شود که حدود ۳۰ دقیقه فرصت دارید تا متنی در مورد آن بنویسید.

حداقل نمره مورد نیاز تافل برای مهاجرت به استرالیا

نوع مهارت نمره موردنیاز ده امتیاز بیست امتیاز
Listenning نمره ۱۲ نمره ۲۴  نمره ۲۸
Reading نمره ۱۳ نمره ۲۴ نمره ۲۹
Writing نمره ۲۱ نمره ۲۷ نمره ۳۰
Speaking نمره ۱۸ نمره ۲۳ نمره ۲۶
حداقل مجموع نمرات نمره ۶۰ نمره ۹۴ نمره ۱۱۰

اگر شما عزیزان قصد شرکت در این آزمون را دارید با شرکت در کلاس های تدریس خصوصی تافل براحتی میتوانید به نمره دلخواهتان دست یابید.جهت مشاوره و تعیین سطح رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن تماس: ۰۹۳۵۲۱۲۰۰۳۱ و ۲۶۴۲۲۲۸۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *