افزایش تمرکز برای یادگیری زبان

تمرکز برای درک صحیح هر مطلبی نیاز میباشد. برای یادگیری زبان انگلیسی که به نوعی زبان دوم تلقی می‌ شود به تمرکز بالایی نیاز است و بدون تمرکز، یادگیری زبان انگلیسی امکان‌پذیر نمیباشد. زبان آموزان بسیاری هستند که علی رغم داشتن برنامه ریزی مناسب و شرکت در کلاس های آمادگی آزمون های زبان انگلیسی حتی در سطوح پیشرفته همانند آزمون تافل و آیلتس، هنگام مطالعه و یادگیری دچار حواس پرتی می شوند. در این مطلب تکنیک های افزایش تمرکز برای یادگیری زبان انگلیسی را در اختیار شما زبان آموزان عزیز قرار میدهیم. با انجام این تکنیک ها حتی برای مطالعه حوصله سربرترین درس ها هم می‌توانید با رعایت نکاتی به افزایش تمرکز دست پیدا کنید. بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تکنیک های افزایش تمرکز برای یادگیری

در اینجا روش هایی ساده اما موثر برای یادگیری زبان انگلیسی را در اختیار شما قرار میدهیم. توجه داشته باشید که این روش ها در همان اول راه برای شما معجزه نمیکند، تداوم استفاده از این روش ها در یادگیری شما تاثیر فراوانی خواهد داشت.

۱-داشتن خواب کافی

خواب کافی برای افزایش تمرکز برای یادگیری زبان

نداشتن خواب کافی و حس خواب آلودگی نشان دهنده این است که ذهن شما به اندازه کافی استراحت نکرده و در نتیجه عملکرد ذهن شما کند تر از روزهای دیگر خواهد بود. بنابراین تمرین کنید که زمان خواب تنظیم شده ای داشته باشید چرا که خلاقیت، عملکرد شناختی، توانایی حل مسئله و حافظه همگی بستگی به داشتن خواب کافی دارند.

۲-کنترل ذهن

کنترل ذهن برای افزایش تمرکز یادگیری زبان

یک ذهن مشغول و بهم ریخته هرگز نمیتواند رو مضوعات مهمی همچون یادگیری زبان دوم تمرکز کند و این موضوع باعث شده هنگام مطالعه در چنین شرایطی وقت ما بسیار هدر رود. بنابراین باید خودمان را در شرایط آرامش قرار داده و همواره در طول روز از طبیعت استفاده کنیم.

۳-تعیین یک برنامه روزمره

تعیین یک برنامه روزانه برای یادگیری زبان

جدولی برای مطالعه تهیه کرده و آن را بسیار دقیق اجرا کنید. با انجام این کار مطالعه برای شما یک عادت میشود و باعث شده جزء برنامه های زندگی تان شود و ناخود آگاه آن را بسیار منظم انجام دهید. در زمان برنامه ریزی توجه داشته باشید که در چه زمانی از روز قدرت یادگیری بیشتری را دارا می باشید و چه زمانی را ترجیح میدهید استراحت کنید.

بهتر است بخوانید: شما میتوانید برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی از جعبه لایتنر استفاده کنید.

۴-شنونده فعال خوبی باشید

شنونده فعال جهت یادگیری زبان

زمانی که مشغول گوش دادن به یک سخنرانی و یا یک فایل صوتی میباشد تلاش کرده تا بتوانید با مطلب ارتباط برقرار کنید. در ذهنتان از فرد گوینده سوال بپرسید و او را به چالش بکشید. خود را با سخنان گوینده درگیر کنید. در رابطه با موضوع فکر کرده و افکار و تحلیل های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

۵-گوش دادن به موزیک مینیمال

موزیک برای یادگیری زبان

موسیقی مینیمال ملایم در زمان مطالعه زبان انگلیسی بسیار بر قشر یادگیری مغز تأثیر گذار میباشد و باعث خلاقیت و نوآوری در این زمینه می‌شود. حین یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید از این روش استفاده کرده تا مغز تمرکز بیشتری پیدا کند. از موزیکی استفاده کنید که نسبتا برای شما ناآشنا باشد، وگرنه بخشی از توجه شما به سمت موسیقی رفته و تمرکز شما را پایین خواهد آورد.

بهتر است بخوانید: معرفی بهترین آهنگ های انگلیسی برای یادگیری زبان

۶-استراحت در حین مطالعه

استراحت در حین یادگیری

خستگی در هنگام مطالعه گاهی مانع یادگیری میشود. در چنین حالتی ادامه دادن هیچ فایده‌ای برای شما نداشته و فقط شما را ناامید تر خواهد کرد. در این حالت بهترین کار قطع مطالعه و ایجاد یک زنگ تفریح برای خود میباشد.

۷-مدیتیشن

مدیتیشن برای افزایش تمرکز

یکی از روش‌های افزایش تمرکز مدیتیشن بوده که با نفس‌های عمیق و تمرکز بر روی نقطه‌ای یا خیره شدن در حالت چشمان بسته می‌باشد. مدیتیشن از جملهٔ راه‌هایی است که پیشنهاد مشیود اگر تصمیم به افزایش تمرکز برای یادگیری زبان انگلیسی دارید حتما آن را نه تنها به قصد یادگیری بلکه به عنوان بخشی از زندگی روزمره خود انجام دهید.

دلایل عدم تمرکز در یادگیری زبان انگلیسی

دلایل عدم تمرکز

حال قصد داریم چند مورد از دلایلی که امکان دارد یادگیری زبان انگلیسی را با مشکل مواجه سازد بیان کنیم.

  • استرس امتحان و مدرک

داشتن استرس برای آزمون های حیاتی تا حد اندازه مفید میباشد و به عنوان نیروی محرکه ای برای مطالعه و یادگیری بهتر میباشد. اما استرس بیش از حد قطعا مخرب بوده و مانع یادگیری و به خاطر سپردن نکات مهم درسی می شود.

  • محیط، زمان، شیوه و نوع مطالعه

بخش زیادی از عدم تمرکز به شرایط مطالعه شما بستگی دارد. بدیهی است که درس خواندن در محیط های پر سر و صدا، موقع خواب یا هنگامی که باید به کارهای دیگر خود برسید، فایده چندانی نداشته و فقط افکار شما را مغشوش تر خواهد کرد.

  • عدم رشد قشر یادگیری مغز

مغز انسان همانند ماهیچه‎‌ای میباشد که می‌تواند با تمرین و ورزش تقویت شود. با یادگیری هر موضوع تازه ای در واقع یک بخش از مغز را به حرکت و ورزش در می آوریم. در واقع مغز ما همانند یک باشگاه بدنسازی عمل کرده و هر چقدر که بتوانید از مغز خود کار بکشیم مغزمان قوی ‌تر شده و راحت‌ تر می‌تواند روی موضوعات تمرکز کند.

امیدواریم این تکنیک ها به افزایش تمرکزتان در یادگیری زبان انگلیسی کمک کند و به نتیجه دلخواهتان دست یابید.

شما عزیزان میتوانید جهت یادگیری مکالمه زبان در کلاس های تدریس خصوصی مکالمه ما شرکت کنید که توسط بهترین اساتید برگزار میشود جهت مشاوره و تعیین سطح رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن تماس: ۰۲۱-۲۶۴۲۲۲۸۷ و ۰۹۳۵۲۱۲۰۰۳۱

امتیاز دهی از راست به چپ است

One thought on “۷ تکنیک افزایش تمرکز برای یادگیری زبان انگلیسی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *