مفعول در انگلیسی

مفعول در انگلیسی گرامر ضمیر و یا یک اسمی است کهبه کامل شدن معنی فعل و حروف اضافه کمک میکند. علاوه بر این، تقریبا بیشتر کلماتی که به عنوان اسم استفاده میشوند میتوانند مفعول هم باشند بطور مثال می‌توان عبارات اسمی، GERUNDS و infinitives نام برد.

مفعول فعل

یکی از انواع مفعول در انگلیسی فعل است، مفعول فعل میتواند درباره شخص و یا شیئی که تحت عمل فعل قرار میگیرد اطلاعات در اختیار ما قرار دهد. مفعول فعل میتواند به عنوان یک مغعول مستقیم بکار رود و تحت تاثیر فعل باشد و یا غیر مستقیم باشد و با توجه به مفعول مستقیم جمله تحت تاثیر فعل باشد.همچنین به این نکته توجه داشته باشید که فقط افعال گذرا به مفعول، با مفعول مستقیم در جمله نیز ظاهر می‌شوند.

مفعول مستقیم

مفعول مستقیم در زبان انگلیسی

مفعول مستقیم مستقیما تحت تاثیر عمل فعل قرار می‌گیرد.به مثال های زیر دقت کنید:

“The dog chased its tail.” (The object its tail is receiving the action of the verb chase.)

“Mary reads a new book every week.” (The object a new book is receiving the action of the verb read.)

“I asked Jonathan on a date.” (The object Jonathan is receiving the action of the verb asked.)

ما می‌توانیم با پرسیدن سوالاتی چون «چه کسی را؟» یا «چه چیزی را؟» مفعول مستقیم جمله را بیابیم. بخشی از جمله که به این سوال جواب می‌دهد، مفعول جمله میباشد.

بیشتر بخوانید: نکاتی درباره آموزش گرامر زبان انگلیسی

مفعول غیر مستقیم

مفعول غیر مستقیم در زبان انگلیسی

یک مفعول غیر مستقیم، شخص یا چیزی است که از طریق مفعول مستقیم جمله، تاثیر می‌پذیرد. He، she یا it همچنان تحت تاثیر عمل فعل قرار می‌گیرند، اما این عمل غیر مستقیم اتفاق میفتد. مفعول غیر مستقیم دقیقا بین فعل و مفعول مستقیم آن قرار می‌گیرد. برای درک بهتر این قسمت مثال های زیر را مطالعه کنید.

“Please pass me the salt.” (The pronoun me is receiving the direct object the salt, which receives the action of the verb pass.)

“I sent the company an application for the job.” (The noun phrase the company is receiving the direct object an application, which receives the action of the verb sent.)

فقط افعالی که می‌توانند عملی وابسته به شخص یا شیئی دیگر را بیان کنند، می‌توانند با مفعول غیر مستقیم در جمله ظاهر شوند. آن‌ها معمولا به افعال ditransitive شناخته می‌شوند. افعالی که صرفا با مفعول مستقیم در جمله ظاهر شوند را monotransitive  می‌گویند.

مفعول غیر مستقیم به عنوان عبارت حرف اضافه‌ای

عبارات حروف اضافه در انگلیسی

مفعول غیر مستقیم دقیقا بعد از مفعول مستقیم در یک جمله قرار می‌گیرد. هرچند، ما حتی می‌توانیم مفعول غیر مستقیم را در یک عبارت حرف اضافه‌ای و به کمک to یا for، بعد از مفعول مستقیم قرار دهیم. ما می‌توانیم هر مفعول غیر مستقیمی که می‌خواهیم را به این شکل در جمله به کار ببریم. اما این معمولا زمانی رخ می‌دهد که مفعول غیر مستقیم زیادی طولانی باشد.

مفعول انعكاسي (Reflexive Object)

مفعول انعکاسی در انگلیسی

چنانچه فاعل و مفعول جمله به شخص واحدي دلالت كنند در اين صورت مفعول مفعول انعكاسي نامند كه خود نوعي ضمير است و ضمير انعكاسي (reflexive pronom) نيز خوانده ميشود، مانند:

He blamed himself.

او خودش را سرزنش كرد.

The actors dressed themselves.

آنها لباس پوشيدند.

This argument defeats itself.

اين بحث خود به خود شكست مي­خورد.

اگر شما قصد شرکت در آزمون های آیلتس و یا تافل را دارید میتوانید در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس و تدریس خصوصی تافل ما نیز شرکت کنید.جهت مشاوره و تعیین سطح رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.

۰۹۳۵۲۱۲۰۰۳۱ و ۰۲۱-۲۶۴۲۲۲۸۷

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *