تغیرات آزمون تافل

سوالی که این روزها در ذهن تمام زبان آموزان داوطلب برای شرکت در آزمون تافل وجود دارد مرتبط می شود به تغییرات آزمون تافل ۲۰۱۹ که موسسه ETS اخیرا از آن خبر داده است. برخی از تغییرات، آزمون را بسیار آسان‌تر کرده است، در حالی که برخی دیگر فضای بیشتری را برای خطا باز کرده اند. ما در این مقاله، شما را از تغییرات ۲۰۱۹ تافل با اطلاع میکنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تغییرات ۲۰۱۹ تافل از اول آگوست باعث آسان‌تر شدن آزمون شده است

خبرهای هیجان انگیزی را برای شما داریم! تافل آسان‌تر شده‌است و این روند در اول آگوست ۲۰۱۹ آغاز شده است. طی چند سال گذشته، آزمون تافل شاهد کاهش تعداد متقاضیان خود در هر سال بوده‌است و نتیجه گرفته شد که تافل بیش از حد دشوار میباشد.

ets چگونه آزمون را ساده تر کرده است

تغییرات آزمون تافل در سال جدید

به راحتی توانسته آزمون را ساده تر کند! کوتاه کردن تست و دادن زمان بیشتر به شرکت کنندگان برای پاسخگویی به سوالات! در ادامه گزیده‌ای از ets TOEFL  آورده شده‌است که نشان می‌دهد آن‌ها از اول آگوست ۲۰۱۹ در حال ایجاد تغییر هستند.

زمان آزمون تافل ۳۰ دقیقه کاهش یافته و فقط به مدت ۳ ساعت شده است؛ بدون هیچ تغییری در قالب کلی تست یا انواع سوالات. به عبارت دیگر، این آزمون همچنان عادلانه، قابل‌ اعتماد و ارجح میباشد، تنها با سوالات کمتری در بخش خواندن، گوش دادن و صحبت کردن ارائه می شود.

خلاصه ای از تغییرات آزمون تافل ۲۰۱۹ قبل و بعد از به روز رسانی آگوست

تغییرات بخش ریدینگ تافل

تغییرات بخش ریدینگ آزمون تافل 2019

در آزمون تافل جدید (بعد از آگوست ۲۰۱۹)، در بخش READING سه یا چهار متن خواهیم داشت که هر کدام ۱۰ سوال دارند. البته در شرایط عادی بخش ریدینگ سه متن دارد که برای آن ۵۴ دقیقه زمان در نظر گرفته خواهد شد. در صورتی که بخش ریدینگ شما لانگ فرمت باشد، شما چهار متن (یعنی ۴۰ سوال) خواهید داشت که برای پاسخگویی به سوال های این چهار متن به شما ۷۲ دقیقه زمان داده می شود. در آزمون های تافل قبل از این تاریخ، هر متن بخش ریدینگ بین ۱۲ تا ۱۴ سوال دارد که در حالت نرمال سه متن و ۶۰ دقیقه زمان دارید و در حالتی که ریدینگ لانگ فرمت باشد چهار متن و ۸۰ دقیقه زمان خواهید داشت.

تغییرات بخش لیسنینگ تافل

تغییرات بخش لیسنینگ آزمون تافل 2019

در آزمون تافل بعد از اول آگوست سال ۲۰۱۹، بخش لیسنینگ هم کوتاه تر شده است. در فرمت نرمال این بخش، همچنان دو conversation  خواهید داشت که از هر کدام پنج سوال مطرح می شود. اما تعداد lecture های آزمون کاهش پیدا کرده است و حالا بجای چهار Lecture، شما فقط سه lecture خواهید داشت که از هر کدام از آنها مثل قبل شش سوال مطرح می شود.

در حالتی که بخش Listening شما لانگ فرمت باشد، یک conversation و یک lecture دیگر هم اضافه خواهد شد که این یعنی در لانگ فرمت لیسنینگ تافل بعد از آکوست ۲۰۱۹، یک lecture کمتر خواهیم دید. پس در مجموع در حالت Long Format  لیسنینگ تافل، شما سه Conversation و چهار Lecture خواهید داشت.

تغییرات بخش اسپیکینگ تافل

تغییرات بخش اسپیکینگ آزمون تافل 2019

در بخش اسپیکینگ آزمون تافل جدید بعد از August سال ۲۰۱۹، دو سوال کمتر خواهیم دید. در این بخش در حال حاضر دو سوال Independent و چهار سوال Integrated وجود دارد. اما در تافل جدید، یکی از سوال های independent و یکی از سوال های Integrated حذف می شوند و شما فقط یک سوال از نوع Independent و سه سوال از نوع Integrated خواهید داشت.

همانطور که بالا توضیح داده شد هیچ تغییر عمده‌ای در بخش نوشتن وجود ندارد. شما هنوز دو تسک نوشتاری را در ۵۰ دقیقه کامل انجام خواهید داد: یک تسک یکپارچه و دیگری مستقل. تغییرات فوق به کاهش استرس و سردرگمی کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند در بیشتر بخش‌ها به نمرات بالاتر دست یابید.

گزارش نمره جدید تافل به قبولی شما کمک می کند!

تغییرات آزمون تافل 2019

برای کمک به شما در دستیابی به نمره هدف خود و فراموش کردن یک بخش بد که مانع ورود شما به برنامه انتخابی می‌شود، سرویس آزمون‌گیری آموزشی تافل گزارش نمره خود را تغییر داده و در فرمت جدید یک نمره تحت عنوان IBT MyBest در نظر گرفته است، به این ترتیب که بهترین نمره ها را در هر بخش آزمون تافل در طی دو سال گذشته انتخاب شده و از ترکیب آنها بهترین نمره برای شما تولید می گردد.

در نتیجه

  • کاهش تعداد سوال های بخش Reading
  • کاهش تعداد Lecture های بخش Listening
  • کاهش یکی از سوال های Integrated بخش Speaking
  • اضافه شدن بهترین نمره های اخذ شده در هر مهارت در دو سال اخیر در کارنامه

این موارد از تغیرات جدید آزمون تافل میباشد.

اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید میتوانید در کلاس های تدریس خصوصی تافل ما شرکت کنید که شما را در کسب نمره دلخواهتان یاری میکنیم.

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۶۴۲۲۲۸۷ و ۰۹۳۵۲۱۲۰۰۳۱

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *