مدرک تافل برای ادامه تحصیل در خارج از کشور

برای گرفتن پذیرش از کالج و دانشگاه های خارج از کشور، هر کدام از متقاضیان ورودی باید استانداردهای خاصی را داشته باشند. یکی از این موارد، داشتن مدرک آزمون تافل با نمره مورد قبول آن دانشگاه و کالج میباشد. هیچگاه به دنبال حداقل نمره مورد نیاز یک کشور خاص نباشید زیرا جوابی برای این جستجو وجود نخواهد داشت.برای قبولی در این آزمون با بهترین نمره پیشنهاد ما به شماشرکتدر دوره های تدریس خصوصی تافل و همچنین شرکت در آزمون آزمایشی تافل می باشد. در اینجا میخواهیم در مورد مزایای مدرک تافل برای ادامه تحصیل در خارج از کشور برایتان بگوییم.

حداقل نمره مورد نیاز برای پذیرش از هر کشور به دانشگاه منتخب شما بستگی دارد. دانشگاه های بسیار رقابتی و معتبر اغلب نیاز به امتیاز ۱۰۰ یا بالاتر در TOEFL دارند. در حالی که سایر کالج ها و دانشگاه ها نمرات مورد قبول TOEFL را از ۶۰ تا ۹۰ قرار داده اند و برخی از کالج ها و دانشگاه ها نیازی به مدرک  TOEFL ندارند. آزمون آیلتس فرصت های بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد و به صورت دقیق تری شما را می سنجد. این آزمون ۳۰ تا ۴۰ بار در سال انجام می شود و به طور کلی آزمون TOEFL دارای شهرت بسیار خوبی در سطوح بین المللی میباشد و توسط دانشگاه های برتر از نظر کیفیت و دقت علمی شناخته شده است. حدود ۹۰۰۰ دانشگاه و بیش از ۱۳۰ کشور در سراسر جهان مدرک آزمون تافل را معتبر میدانند.

 

آزمون تافل چیست؟

مدرک تافل برای ادامه تحصیل در خارج از کشور

 

آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (TOEFL) یک آزمون استاندارد شده برای شناسایی توانایی زبان انگلیسی افراد غیر انگلیسی زبانی است که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های ایالات متحده امریکا می باشند. این آزمون برای بسیاری از مؤسسات علمی و دانشگاه های سراسر دنیا قابل قبول می باشد. آزمون تافل در کنار آزمون آیلتس یکی از ۲ آزمون بزرگ زبان انگلیسی در جهان است. این آزمون یکی از آزمون های ثبت شده سازمان خصوصی خدمات آزمون های آموزشی (ETS)  می باشد که طراحی آزمون و مدیریت آن را بر عهده دارد. این سازمان علاوه بر برگزاری آزمون تافل و اعلام نتایج آن به شرکت کنندگان٬ نتیجه حاصل از آزمون را برای مؤسسات آموزشی و دانشگاه های مورد نظر شرکت کنندگان ارسال می دارد.

 

 بهتر است بخوانید : مزایای مدرک تافل چیست ؟

 

آزمون تافل دارای ۳ گونه امتحانی متفاوت شامل آزمون کتبی (PBT)٬ آزمون کامپیوتری (CBT) و آزمون اینترنتی (iBT) می باشد. آزمون کتبی تافل برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ برگزار شد و درحال حاضر و پس از پیدایش آزمون اینترنتی تنها در مراکز مشخصی برگزار می شود. آزمون کامپیوتری تافل در سال ۲۰۰۶ با آزمون اینترنتی جایگزین گردید و نمرات آن فاقد اعتبار می باشد. آزمون اینترنتی تافل با فراهم آوردن روشی جامع و دقیق٬ مهارت های چهار گانه زبان شامل مهارت های خوانش، شنیداری، گفتاری و نوشتاری را مورد ارزیابی قرار می دهد. در این روش توانایی زبانی شرکت کنندگان در مقیاسی از نمره ۱۲۰ سنجیده می شود. لازم به ذکر است که مدرک آزمون بین المللی تافل از تاریخ صدور آن به مدت ۲ سال معتبر خواهد بود.

 

مدرک تافل برای ادامه تحصیل در خارج از کشور

 

ما در این مقاله چهار کشور انگلیس، استرالیا، کانادا و آمریکا را برای آزمون تافل مورد ارزیابی قرار می دهیم.

 

  • آمریکا

مدرک تافل برای ادامه تحصیل در خارج از کشور

تافل آزمونی ضروری برای ورود به دانشگاه های ایالات متحده است. آزمون تافل معیاری برای سنجش توانایی افراد در صحبت کردن به زبان انگلیسی و درک زبان انگلیسی مردم امریکای شمالی و کالج ها و دانشگاه های آن است . حداقل نمره تافل iBT پذیرفته شده از آمریکا و دانشگاه های آن، متعلق به دانشگاه Colorado State University است که ۴۵ است اما به طور کلی نمی توان حداقل نمره ای برای کشور آمریکا در نظر گرفت زیرا این موضوع به دانشگاه آن کشور نیز وابسته است. نمرات بالاتر از حداقل، شانس پذیرش بیشتری به مراتب خواهند داشت. به عنوان مثال، حداقل نمره دانشگاه لس آنجلس، نمره ۸۱  و دانشگاه هاروارد ۱۰۵ است.

  • کانادا

مدرک تافل برای ادامه تحصیل در خارج از کشور

در کانادا بسیاری از دانشگاه های مشهور دنیا وجود دارند. در واقع، این کشور دارای ۴ تا از بهترین دانشگاه ها از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان است – دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل و دانشگاه مونترال، که حداقل نمره مورد نیاز مربوط به دانشگاه بریتیش کلمبیا با نمره ۸۰ است.

  • استرالیا

مدرک تافل برای ادامه تحصیل در خارج از کشور

اگر در حال حاضر به دنبال گزینه های تحصیلی استرالیا هستید، باید بدانید که برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های آن به مدارکی همچون مدرک آزمون تافل نیاز دارید. سطح مورد نیاز زبان انگلیسی شما بسته به نهادهای مورد نظر و سطح تحصیل شما، کشور شما و اینکه آیا شما قصد دارید یک دوره ELICOS را پس از ورود به استرالیا به پایان برسانید، متفاوت خواهد بود. اما حداقل نمره مورد نیاز با شرکت در دوره، ۳۲ است.

  • انگلستان

مدرک تافل برای ادامه تحصیل در خارج از کشور

انگلستان برای دانش آموزان بین المللی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند، مشکل است. بسیاری از کالج ها و دانشگاه های انگلستان ممکن است TOEFL را قبول نکنند و به جای آن شما نیاز به آزمون IELTS برای پذیرش خواهید داشت. تنها دانشگاه های زیر در انگلستان مدرک تافل را می پذیرند:

Cambridge, Oxford,Derby Stirling, East Anglia, Manchester Metropolitan, Leeds

حداقل نمره پذیرفته شده در این دانشگاه ها مربوط به دو دانشگاه Stirling و Derby بوده و نمره ۸۰ است.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *