آزمون آزمایشی تافل

یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی آزمون تافل ibt است. که در این مقاله به آزمون آزمایشی تافل که برای آمادگی بیشتر در این آزمون در نظر گرفته شده است می پردازیم.

این محبوبیت آزمون تافل عمدتا به خاطر دو عامل مهم میباشد :

عامل اول : اعتبار این آزمون نزد دانشگاه‌های معتبر دنیا به ویژه در کشورهای آمریکای شمالی نظیر آمریکا و کانادا است که باعث شده نمرات بالا در این آزمون جزو ملزومات گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های معتبر این کشورها باشد.

عامل دوم : برگزاری آزمون TOEFL ibt به صورت اینترنتی است که به خصوص در کشور ما به دلیل محدودیت‌هایی نظیر تحریم و نبود نمایندگی برگزاری این آزمون، فرمت اینترنتی آزمون تافل بیشتر مورد توجه متقاضیان این آزمون است. هرساله تعداد زیادی از دانشجویان و متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر دنیا در آزمون تافل ibt شرکت کرده تا مهارت زبان انگلیسی خود را در چهار حوزه مهم که شامل مهارت گفتاری (speaking)، مهارت نوشتاری (writing)، مهارت شنیداری (listening) و مهارت خواندن (reading) است، مورد سنجش قرار دهند. البته دانشجویان برای کسب امتیاز و مهارت لازم در این چهار حوزه باید به لغات و گرامر زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند.

 

تعداد سوالات آزمون تافل ibt به صورت زیر میباشد:

  1. مهارت خواندن شامل ۳ یا ۴ متن است که از این متن‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ سوال پرسیده می‌شود تا داوطلبان را در این مهارت به چالش بکشند. مدت زمان پاسخ‌گویی به این بخش به طور متوسط بین ۵۴ تا ۷۲دقیقه است.
  2. مهارت شنیداری که شامل چند مکالمه و سخنرانی است و از این مکالمه‌ها و سخنرانی‌ها ۵ یا ۷ سوال مطرح می‌شود.
  3. مهارت گفتاری شامل ۴ سوال شفاهی است که از داوطلبان پرسیده می‌شود و داوطلبان باید در مدت زمان مشخص شده به این پرسش‌ها پاسخ دهند. زمان تقریبی این بخش حدود ۱۷ دقیقه است.
  4. برای سنجش مهارت نوشتار داوطلبان باید ۲ متن را به صورت انشا بنویسند که برای این بخش حدودا ۵۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده‌است.

برای موفقیت در این آزمون و آشنایی با شرایط و سوالات آزمون تافل به شما پیشنهاد میشود قبل از شرکت در آزمون اصلی تافل ابتدا در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید.

آزمون آزمایشی تافل شباهت زیادی به آزمون تافل اینترنتی دارد. این آزمون در مراکز مختلف آمادگی آزمون تافل برگزار میشود. تمامی پاسخ ها به صورت اینترنتی در سیستم ثبت می گردد. با وجود بالا رفتن هزینه شرکت در آزمون ها پیش از آنکه بخواهید د آزمون تافل شرکت کنید به شما توصیه می کنیم که در آزمون ماک تافل شرکت کنید.

 

توضیحاتی در مورد آزمون آزمایشی ETS

تقریبا تمام افرادی که آزمون تافل میدهند با TPO آشنا هستند. TPO مخفف TOEFL Practice Online است که مجموعه‌ای از سوالات آزمون‌های قبلی تافل است که به صورت رسمی توسط ETS به فروش می‌رسه. به علت بالا بودن هزینه این آزمون‌ها، در سال‌های اخیر دو سایت ژیائو و ژان اقدام به ارائه محتوای آزمون‌های آزمایشی ETS (یا همون TPO ها) در محیط نرم‌افزاری شبیه ‌سازی شده و این نرم‌افزارها رو به طور رایگان در اختیار دیگران قرار داده اند. اهمیت TPO ها برای افرادی که قصد شرکت در آزمون تافل دارند بسیار زیاد است.

آزمون‌های آزمایشی ETS یا همون TPO که توسط سایت ETS ارائه میشود یک مزیت مهم دارد و آن مزیت این است که مشابه آزمون اصلی، رایتینگ آزمون آزمایشی‌ توسط E-rater و اسپیکینگ آن توسط SpeechRater تصحیح میشود. با توجه به اینکه این دو نرم‌افزار وزن سنگینی در نمره این دو مهارت دارند، کامنت‌هایی که پس از این آزمون آزمایشی به شما داده میشود تا حد زیادی میتواند راهگشا باشد و درک درستی از آزمون را به شما بدهد.

 

ویژگی های شرکت درآزمون T.P.O اصلی

  • سوالات را خود کمپانی ETS طراحی کرده است.
  • با ساخت ACCOUNT در سایت ETS و وارد کردن ووچرتان آزمون خواهید داد.
  • خود ETSآزمون شما را با همان نرم افزارهایی که آزمون اصلی را تصحیح می کند تصحیح کرده و یک کارنامه تجزیه تحلیل شده کامل به شما ایمیل خواهد کرد؛ نتیجه آزمون حداکثر ۲۴ ساعت بعد از آزمون به شما اعلام می شود.
  • نمره اخذ شده با فلورانس ۵ به نمره آزمون اصلی شما نزدیک است و شما فرصت کافی دارید که تا آزمون اصلی نقاط ضعف تان را بپوشانید.
  • داشتن اینترنت و HEADSET برای برگزاری آزمون غیرحضوری کافیست.

 

بهتر است بخوانید : تغییرات آزمون تافل در سال جدید چگونه است ؟

 

ویژگی های آزمون آزمایشی اصلی

  • طراحی، تصحیح و آنالیز توسط کمپانی ETS
  • دریافت نزدیکترین نمره به نتیجه نهایی درآزمون اصلی
  • امکان شرکت در آزمون به صورت حضوری و غیرحضوری

 

مزیت های آزمون آزمایشی تافل

  • آگاهی از وضعیت فعلی خود
  • آشنایی با شرایط کلی آزمون
  • شناسایی نقاط ضعف و قوت خود
  • آگاهی از نمره خود با هزینه بسیار کم در آزمون تافل.
  • دریافت نزدیکترین نمره به نتیجه نهایی درآزمون اصلی
  • امکان شرکت در آزمون به صورت حضوری و غیرحضوری
  • برگزاری آزمون ها با آخرین تغییرات امتحان تافل در سال ۲۰۲۰
  • ارائه سریع کارنامه امتحان
  • کاهش استرس داوطلبان در آزمون اصلی

آزمون آزمایشی تافل

 

کسانی که باید در آزمون آزمایشی تافل شرکت کنند شامل افراد زیر میباشند:

  • کسانی که به تازگی قصد شرکت در آزمون تافل را پیدا کرده اند  و می خواهند با ساختار آزمون TOEFL آشنا شوند توصیه می شوند در این آزمون آزمایشی شرکت کنند.
  • کسانی که در حال آماده شدن برای آزمون TOEFL هستند و می خواهند سطح مهارت خود را در هر کدام از قسمت های reading، listening، speaking و writing را ارزیابی کنند، این آزمون آزمایشی را از دست ندهند. با شرکت دراین آزمون با نقاط ضعف و قوت خود آشنا میشوند و میتوانند برای تقویت مهارت های خود تلاش کنند.

 

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *