معرفی مهارت اسپیکینگ PTE

آزمون PTE یکی از آزمون های پیشرو زبان انگلیسی مانند IELTS و TOEFL است که از اعتبار بالای جهانی برخوردار بوده و مورد قبول اکثر کشورهای دنیا برای مهاجرت و ادامه تحصیل است و متقاضیان علاقمند به مهاجرت به کشور استرالیا و کشورهای اروپایی می توانند از این آزمون استفاده کنند.بهترین و مطمئن ترین روش برای قبولی در این آزمون شرکت در دوره های تدریس خصوصی PTE می باشد که در آموزشگاه های معتبر در حال برگزاری است. آزمون PTE توسط پیرسون (Pearson Language Test of English) کتابهای Longman اولین بار به صورت چند دوره آزمایشی سال ۱۹۸۲ در دانشگاه لندن برگزار شد و از آن زمان به یکی از رقبای آیلتس و تافل تبدیل شده است به ویژه این روزها شاهد افزایش اعتبار این آزمون و مراکزی که آن را به رسمیت میشناسند، هستیم. ما امروز در این مطلب قصد داریم به معرفی مهارت اسپیکینگ PTE و معرفی بخش های این قسمت از PTE بپردازیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی مهارت اسپیکینگ آزمون PTE

بخش speaking اولین بخش آزمون میباشد و شرکت کنندگان میبایست به صورت همزمان نسبت به شروع این قسمت اقدام کنند. بنابراین در مدت زمان اجرای این بخش صدای سایر شرکت کنندگان نیز شنیده میشود و شما باید مهارت های لازم جهت حفظ آرامش و تمرکز محیط شلوغ و نویز دار را کسب کرده باشید. به جدول زیر دقت کنید به ترتیب بخشهای مختلف آزمون نمایش داده شده است. در ادامه به توضیحات هر قسمت به طور جداگانه میپردازیم.

معرفی مهارت اسپیکینگ PTE

  • Introduction

در قسمت Introduction شما یک دقیقه فرصت دارید تا خودتان را معرفی کرده و اطلاعات شخصی خود را مانند نام، سن، تحصیلات و … را ارایه دهید. این قسمت در نمره امتحان شما تاثیری نداشه و اجباری در انجام آن نیز وجود ندارد. در صفحه این بخش نمونه سوالاتی برای پاسخ دادن پیشنهاد شده است که بهتر است جملات خود را از قبل حفظ کرده و ارایه دهید. همچنین نیازی به معرفی خود به مدت یک دقیقه نبوده و شما پس از ارایه جملات خود گزینه Next و سپس OK را کلیک کنید.

به مثال زیر توجه کنید:

My name is …..

I am … years old.

I am taking PTE exam to assess my English language.

تصویر زیر را با دقت مشاهده کنید صفحه سوال قسمت Introduction را نشان میدهد.

معرفی مهارت اسپیکینگ PTE

  • (Read Aloud (RA

پس از گذراندن بخش Introduction به سراغ بخش Read Aloud (RA) میروید در این قسمت متنی به شما نمایش داده میشود و متناسب با آن حداکثر به مدت ۴۰ ثانیه به شما فرصت خواندن متن یا preparation time داده میشود. پس از پایان این زمان، پس از شنیدن صدای beep در هدست وضعیت میکروفن به حالت recording رفته و لودینگ ضبط صدا شروع به حرکت میکند.

 

 حتما بخوانید : موفقیت در آزمون PTE

 

بلافاصله پس دیدن حالت لود شدن ضبط صدا شما میباست متن را با صدای بلند بخوانید. توجه داشته باشید که از فریاد زدن و یا نجوا کردن خودداری کرده و فقط با تن صدای طبیعی خودتان متن را بخوانید. در آزمون به تعداد ۶ یا ۷ عدد سوال read aloud خواهید داشت. در این قسمت مهارت ها طبق جدول زیر سنجیده میشود.

Communicative Skills

SPEAKING – READING

Enabling Skills

PRONUNCIATION – ORAL FLUENCY

 

تصویر زیر نشان دهنده قسمت Read Aloud (RA) میباشد.

معرفی مهارت اسپیکینگ PTE

 

  • (Repeat Sentences (RS

در این قسمت ابتدا جمله ای برای شما پخش میشود و شما میبایست بعد از تمام شدن جمله، آن را برای کامپیوتر بازگو کنید. این قسمت برای اکثر متقاضیان این آزمون بسیار چالش برانگیز بوده و نیازمند مهارت بسیار بالای listening و همچنین تمرین مداوم است. با توجه به نمره بسیار بالای این تسک، پیشنهاد میشود که از ابتدای شروع مطالعه آزمون PTE روش صحیح مطالعه و تمرین repeat sentences را فرا گرفته و تمرین آن را در اولویت قرار دهید. همچنین تمرینهای مربوط به تقویت listening و تقویت speaking را به طور منظم و جدی دنبال کنید. تعداد ۱۰ الی ۱۲ عدد سوال ریپیت سنتنسز مهارت شما را در بخش های زیر مورد ارزیابی قرار میدهد.

SPEAKING – LISTENING Communicative Skills
PRONUNCIATION – ORAL FLUENCY Enabling Skills

 

صفحه سوال بخش Repeat Sentence در زیر برایتان به نمایش گذاشته ایم.

معرفی مهارت اسپیکینگ PTE

  • Describe Image (DI)

در این قسمت یک تصویر به شما نمایش داده میشود و به شما ۲۵ ثانیه فرصت نگاه کردن و فکر کردن به آن داده خواهد شد. بعد از ۲۵ ثانیه شما باید در مدت زمان ۴۰ ثانیه عکس مورد نظر را توصیف کنید. این تسک به ظاهر ساده نیازمند یادگیری تکنیک و تمرین صحیح و مداوم است. ۶ یا ۷ سوال دسکرایب ایمیج مهارت شما را در بخشهای زیر مورد سنجش قرار میدهد.

Communicative Skills SPEAKING
Enabling Skills PRONUNCIATION – ORAL FLUENCY

 

تصویر زیر صفحه آزمون Describe Image را نشان میدهد.

معرفی مهارت اسپیکینگ PTE

  • (Re-tell Lecture (RL 
  • در قسمت Re-tell Lecture (RL) شما باید خلاصه ای از یک Lecture که برایتان پخش شده است را در مدت زمان ۴۰ ثانیه بازگو کنید. پس از گوش کردن به lecture ، شما ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا برای بازگو کردن آن آماده شوید. در این تسک مهارت note taking بسیار با اهمیت بوده و تشخیص key point های اصلی و یادداشت کردن آنها در نمره این بخش تاثیر گذار است. یادگیری تکنیک به همراه تمرین و تقویت listening تنها راه موفقیت در این قسمت میباشد. عملکرد شما در سه لکچر این قسمت مهارتهای شما را طبق جدول زیر مورد ارزیابی قرار میدهد.
SPEAKING – LISTENING Communicative Skills
PRONUNCIATION – ORAL FLUENCY Enabling Skills

 

تصویر زیر صفحه آزمون Re-tell Lecture را نشان میدهد.

معرفی مهارت اسپیکینگ PTE

  • (Answer Short Question (ASQ

آخرین قسمت بخش اسپیکینگ، Answer Short Question  میباشد. در این قسمت یک سوال از شما پرسیده میشود و شما باید در قالب یک یا چند کلمه به آن پاسخ دهید. داشتن مهارت Listening علاوه بر حضور ذهن و همچنین pronunciation صحیح کلمات کلید موفقیت در این بخش میباشد. توصیه میشود روش تقویت Pronunciation را به دقت مطالعه کرده و با کمک نرم افزار Anki جملات این قسمت را به خاطر بسپارید. بین ۱۰ الی ۱۲ سوال این قسمت مهارتهای شما را طبق جدول زیر مورد سنجش قرار میدهد.

Communicative Skills SPEAKING – LISTENING
Enabling Skills PRONUNCIATION – VOCAB

 

تصویر زیر صفحه آزمون Answer Short Question را نشان میدهد.

معرفی مهارت اسپیکینگ PTE

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به خوبی مهارت های اسپیکینگ PTE را به شما معرفی کرده باشیم.

۴/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *