قوانين نوشتن writing

اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید یا در شغلی مشغول به کار هستید که ممکن است روابط بین‌المللی داشته باشید، پس لازم است مهارت نوشتن یک متن انگلیسی را به دست آورید. ما این تجربه را به دست آورده ایم که نوشتن رایتینگ یکی از سخت ترین مهارت های زبان انگلیسی می باشد. حال اگر تازه شروع به آموختن زبان کرده باشید سخت تر هم می شود. کسب مهارت در رایتینگ نیاز به تمرین های بسیار و کوشش فراوان دارد. اگر که زبان آموزان قوانين نوشتن writing را به درستی بیاموزند، میتوانند writing  بسیار درخشانی را داشته باشند.

ما امروز میخواهیم قوانين نوشتن writing را به شما آموزش دهیم تا با رعایت این قوانین رایتینگ خوبی را در آزمون و یا کار خود ارائه دهید.

قوانين نوشتن writing

  • اصول نگارشی

اگر می‌خواهید یک مهارت را در حد پیشرفته یاد بگیرید، باید به تمام نکات آن، توجه کنید. زبان‌آموزانی که درصدد کسب مهارت نوشتن هستند، اغلب از توجه به علائم نگارشی، غافل می‌مانند. همان‌ طور که می‌ دانید علائم نگارشی، بر مکث‌ها، فواصل بین کلمات و آهنگ بیان جمله‌های خبری و پرسشی مؤثر است. علائم نگارشی موجب زیبایی و درک بهتر جملات می‌شود؛ بنابراین از یادگرفتن علائم نگارشی و جایگاه آن‌ها غفلت نکنید و به درستی کاربرد آنها را بیاموزید تا بتوانید رایتینگ خوبی را ارائه دهید.

قوانين نوشتن writing

  • خلاصه ‌نویسی

یکی از روش‌های بسیار کاربردی که معمولاً از زبان ‌آموزان خواسته می‌ شود، خلاصه‌ نویسی متن اصلی درس میباشد. شما می‌ توانید از این تمرین در مورد موضوعات و متون مختلف دیگر استفاده کنید. بامطالعهٔ یک متن انگلیسی از هر منبع و کتابی، تلاش کنید که یک خلاصه از آن را تهیه کنید و کلمات تخصصی و مهم متن را در خلاصه، به کار ببرید. از تکرار جملات متن مبدأ بپرهیزید و سعی کنید خودتان جملات جدید بسازید.

  • رعایت حروف بزرگ

در متن انگلیسی، حرف اول برخی کلمات در جایگاه‌های مختلف جمله، باید به‌ صورت حروف بزرگ نوشته شوند. حرف اول اسامی خاص، اسم افراد، شهرها و کشورها و بسیاری موارد دیگر حتماً باید بزرگ نوشته شوند. نکات مربوط به اسامی خاص را یاد بگیرید و در نوشتن متن انگلیسی رعایت کنید.

قوانين نوشتن writing

  • رعایت جایگاه آپاستروف

علامت آپاستروف (`) در ترکیب‌های ملکی و در مخفف شدن‌ها مورداستفاده قرارمی‌گیرد؛ اما گاهی اوقات دیده می‌شود که برخی از زبان‌آموزان در موقعیت‌های مختلفی به ‌اشتباه از آپاستروف استفاده می‌کنند. بدیهی است که استفاده از آپاستروف در جایگاه نادرست، علاوه بر کاهش ارزش و صحت متن، موجب تغییر معنی و مفهوم جمله نیز شود.

  • نقل ‌قول

همانطورکه می‌دانید دو نوع نقل ‌قول در زبان انگلیسی وجود دارد: نقل‌ قول مستقیم و نقل‌ قول غیرمستقیم. علامت گیومه (“…”) را، فقط در نقل‌ قول‌های مستقیم استفاده کنید. استفاده از گیومه در نقل‌ قول‌های غیرمستقیم، ازلحاظ اصول نگارشی اشتباه میباشد.

قوانين نوشتن writing

  • الگوی نوشتن متن

متون مختلف، الگوهای مختلفی دارند. الگوی متن یک انشاء با الگوی متن یک مقالهٔ علمی یا یک نامهٔ اداری متفاوت است. الگوهای متن‌های مختلف را یاد بگیرید؛ هر بند از یک متن انگلیسی، باید با توجه به ساختار و الگوی مقتضی نوشته شود. به ‌طور مثال یک مقالهٔ علمی از بخش‌های مقدمه، تعریف مسئله، روش تحقیق، نتایج و نتیجه‌گیری تشکیل ‌شده است.

بیشتر بخوانید : اشتباهات متداول رایتینگ

  • انسجام پاراگراف

زبان آموزان باید موضوع اصلی را در هر پاراگراف حفظ کنید. جملات کوتاه بنویسید و از موضوع اصلی به حاشیه نروید. به این گمان نباشید که استفاده از کلمات سنگین و جملات پیچیده، موجب افزایش ارزش متن شما می‌شود؛ بلکه هرچه یک متن انگلیسی، ساده و قابل‌ فهم‌ تر باشد و بتواند با جملات کوتاه و به ‌سادگی، منظور نویسنده را منتقل کند، از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار است.

  • رسمیت متن

همان‌طور که می‌دانید، اکثر کلمات زبان انگلیسی دارای چند معنی با کاربردها و زمینه‌های مختلف هستند. لازم است هنگام نوشتن متن انگلیسی دقت کنید و کلمات درست را انتخاب کنید. یکی از معیارهای انتخاب کلمات صحیح، مقدار رسمیت هر متن است. به‌عنوان مثال ، کلمات hello و hi دو نوع از رسمیت را در سلام گفتن می ‌رساند. دقت نکردن به این موارد، موجب کاهش اعتبار متن میشود و در موارد مهم ‌تر، موجب القای مفهوم غلط به خواننده می‌شود.

قوانين نوشتن writing

  • رعایت نکات گرامری در متن انگلیسی

اهمیت رعایت نکات گرامری در نوشتن یک متن انگلیسی، غیرقابل‌انکار میباشد. نکات مربوط به زمان‌های جمله، ترکیبات وصفی و اضافی، به کار بردن قیود و موصول و بسیاری نکات دیگر، در نوشتن جملات درست و انتقال مفهوم درست، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

نیازی نیست برای نوشتن یک متن انگلیسی ساده یا یک نامهٔ اداری، گرامر را در سطح پیشرفته یاد بگیرید؛ اما برای نوشتن متون تخصصی همچون مقاله‌های علمی، نیاز دارید نکات گرامری بیشتری را رعایت کنید.

  • پرهیز از انجام یک اشتباه

و نکته آخر پرهیز کنید از اینکه متن موردنظر خود را به فارسی بنویسید و بعد آن را به انگلیسی برگردانید. این چیزی نیست جز ترجمه از فارسی به انگلیسی. به خاطر داشته باشید که مهارت نوشتن یک متن انگلیسی، یعنی اینکه شما بتوانید منظور خود را به زبان انگلیسی بیان کنید، نه اینکه یک متن فارسی را به انگلیسی ترجمه کنید.

در زبان انگلیسی همچون دیگر زبان های زنده دنیا, شیوه نگارش رسمی از اصول و شیوه هایی خاص پیروی می‌ کند. تسلط به دستور زبان انگلیسی برای استفاده از ساختار های گرامری صحیح در Writing از اهمیت شایانی بر خوردار است. در کلاس های تخصصی Writing علاوه بر آموزش نکات گرامری لازم, اصول و فرمت نگارش زبان انگلیسی به زبان آموزان آموزش داده خواهد شد و زبان آموز بعد از گذراندن این دوره قادر خواهد بود نامه های رسمی و کاملا اصولی را به تنهایی بنویسد.

قوانين نوشتن writing

ویژگی های شرکت در دوره آموزش رایتینگ

  1. نحوه صحیح نوشتن جملات
  2. نحوه صحیح نوشتن یک پارارگراف
  3. نحوه نوشتن مقاله یا Essay چند پاراگرافی
  4. آموزش ساختارهای متنوع و مختلف نگارشی از جمله گزارش نویسی (Report)، پروپوزال (Proposal)، نامه و ایمیل (Emails & Letters)، مقاله (Article & Essay)، نقد فیلم و کتاب و نمایش (Review)، مقاله های چندمهارتی (Integrated Essay)، روایت و داستان نویسی (Narration & Short Stories) و …
  5. آموزش اصولی و دقیق Punctuation
  6. نحوه صحیح نوشتن Introduction
  7. نحوه صحیح نوشتن Conclusion
  8. نحوه صحیح نوشتن Main Body
  9. بررسی و نحوه صحیح نوشتن Thesis statement
  10. بررسی و آموزش نحوه نوشتن Topic sentence
  11. بررسی و تمرین نمونه های متون مختلف
  12. بررسی Cohesion & Coherence در یک متن
  13. بررسی Unity در یک متن
  14. تکنیک ها و نکات تخصصی در جهت ارتقای سطح رایتینگ زبان آموز

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و شما قوانين نوشتن writing را به خوبی یاد گرفته باشید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص کلاس های آموزشی با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۶۴۲۲۲۸۷

۰۹۳۵۲۱۲۰۰۳۱

۲.۵/۵ - (۱۵ امتیاز)

2 thoughts on “قوانين نوشتن writing که حتما باید بدانید.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *