رایتینگ آیلتس جنرال

یکی از تفاوت های اصلی آزمون آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک بخش اول رایتینگ است. در آزمون آکادمیک از شما میخواهند اطلاعات مربوط به نقشه یا جدولی را دسته بندی کرده و درباره شان توضیح دهید اما در آزمون آیلتس جنرال نوشتن نامه مد نظر است و باید چند موضوع خواسته شده را در نامه پوشش دهید.(برای مطالعه بیشتر میتوانید به مقاله آیلتس آکادمیک یا آیلتس جنرال مراجعه نمایید.) در ادامه نکاتی را به اشتراک میگذاریم که شما را در پشت سر گذاشتن این بخش و با اشتباهات متداول رایتینگ آیلتس جنرال آشنا میکند.

اشتباهات متداول رایتینگ آیلتس جنرال

لحن

رسمی یا غیر رسمی. باید لحن مناسب را با توجه به نامه ای که مینویسید بکار ببرید و در طول تمام نامه این لحن را حفظ کنید. اگر متنی برای دوستتان مینویسید، لحن صمیمانه را باید تا آخر نامه حفظ کنید، در غیر این صورت نمره از دست میدهید.

پاراگراف بندی

هر بند یا پاراگراف باید  محتوای آن روشن بوده و هدفش متمایز از بقیه بندها باشد. برخی از داوطلبان بند های مختلف را در هم می آمیزند، طوری که مشخص نیست کجا  هر بند تمام شده است یا حتی مطالب مربوط به بند اول را در بند بعدی مینویسند.

گسترش دادن

هر بند باید به طور مناسب بسط داده شود. در متن تعدادی مبحث برایتان مشخص میشود و شما باید درباره ی آن ها بنویسید. ممکن است داوطلبان برای یکی از این موضوع ها ۲۰ تا ۳۰ کلمه فقط بنویسند. این به این معناست که ایده ی اصلی که در ذهن داشتند را نتوانستند به درستی گسترش بدهند و متنشان ناقص مانده است.

مرتبط بودن

این نکته در ادامه ی موضوع قبلی مطرح میشود. هنگام گسترش دادن یک مبحث باید از اطلاعات مرتبط استفاده کنید و به انسجام محتوایی توجه داشته باشید. برخی ممکن است ابتدا ۲۰ کلمه مرتبط با موضوع بنویسند و بعد برای طولانی تر شدن متن مطالبی متفرقه  بیان میکنند. این عدم ارتباط نیز مانند کم نوشتن از نمره ی شما میکاهد.

دستور زبان و کلمات

در نوشتن مقاله آیلتس باید هم قواعد درست را بکار ببرید و هم از واژه های مرتبط و صحیح استفاده کنید و در عین حال مهارت زبانی خود را نشان دهید. یعنی،  باید کلمات و ساختارها  کمی فراتر از عادی باشند و  علاوه بر آن، به جا، مناسب و بدون غلط نوشته شده باشند.

اعتماد به نفس بیش از حد

درست است که نوشتن مقاله ی اول در آیلتس جنرال آسان تر از مقاله ی آیلتس آکادمیک است اما این موضوع نباید باعث شود، تمرین و آمادگی را کنار بگذارید. در واقع از آن جایی که این بخش تا حدودی راحت تر است، باید زمانی را  به آن اختصاص داد تا در مجموع به نمره ی آخر آزمون آیلتس کمک کند.

(برای مطالعه بیشتر میتوانید به مقاله نکات مهم رایتینگ آیلتس مراجعه نمایید.)

 

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *