اعتراض به نمره تافل

ETS  سازمان برگزار کننده آزمون تافل به دلیل احترام زیادی که برای داوطلبین این آزمون قائل است، به آنها این حق را می دهد که درخواست تصحیح مجدد را داشته باشند. اگر شما هم قصد اعتراض به نمره تافل را دارید با ما همراه باشید در ادامه شما را با چگونگی اعتراض به نمره تافل آشنا میکنیم.

پس از اعلام نمره آزمون تافل  iBT، اگر که نسبت به نمره خود معترض باشید، تا ۳۰ روز فرصت خواهید داشت اعتراض خود را نسبت به نمره اعلام کنید ( دقت کنید زمان آزمون نه زمانی که کارنامه بدست شما رسیده باشد ).  در ETS اسم کار شما را اعتراض نمی گذراند بلکه به آن مرور دوباره نمره یا score review می گویند.

اعتراض به نمره آزمون تافل تنها در دو مهارت Writing و Speaking مورد قبول است و برای اعتراض به هر کدام، هزینه ‌ای برابر با ۸۰ دلار می‌بایست پرداخت شود. بنابراین چنانچه بخواهید در هر دو مهارت نوشتن و مکالمه اعتراض بدهید، می‌بایست مبلغ ۱۶۰ دلار بپردازید.

اگر که بعد از بررسی مجدد نمره آزمون شما تغییر کند، خواه بیشتر شود یا کمتر، هزینه دریافت شده بابت اعتراض به نمره تافل به شما بازگردانده (Refund) خواهد شد و ایمیلی نیز مبنی بر بازگشت پول، دریافت خواهید کرد.

چگونگی اعتراض به نمره تافل iBT

برای اعتراض به نمره آزمون تافل ابتدا لازم است تا فرم مربوط به آن را پر کرده، آن را چاپ و به شماره‌ای که در این فرم نوشته شده است فکس نمایید. توجه داشته باشید که پرداخت مربوط به اعتراض نمره تافل به صورت آفلاین است و شما باید اطلاعات کارت اعتباری (مستر‌کارت/ ویزا‌کارت) خود را در این فرم بنویسید.

فرم اعتراض به نمره تافل

 

نکات  درخواست تجدید نظر (اعتراض) نمره آزمون تافل iBT

  1. شما تنها یکبار حق اعتراض دارید و اگر تنها به یک مهارت اعتراض کنید و فرم را ارسال کنید، اعتراض برای مهارت دیگر امکان پذیر نخواهد بود. یعنی در زمان پر کردن فرم یا یکی از مهارت‌ها یا هر دوی آن‌ها را باید علامت بزنید و پس از ارسال فرم، دیگر این امکان برای شما وجود نخواهد داشت.
  2. افرادی که درخواست ریپورت رایگان برای ۴ دانشگاه را داده باشند، حق اعتراض به نمره را ندارند.
  3. پاسخ به درخواست تجدید نظر نمره آزمون به طور معمول سه هفته زمان می‌برد.
  4. در صورت تغییر نمره، نمره جدید در بخش View Order در اکانت شما، قابل مشاهده خواهد بود.
  5. از آنجایی که ETS هیچ پیامی مبنی بر دریافت فرم اعتراض شما نمی‌فرستد، چنانچه از رسیدن فرم خود مطمئن نیستید و می‌خواهید آن را دوباره فکس کنید، حتما عبارت “DUPLICATE” را با حروف بزرگ بر روی فرم خود قید نمائید.
  6. اگر قبلا از ETS خواسته باشید که نمره شما را به سازمان یا دانشگاهی ارائه دهد نمره شما قابل بازبینی نخواهد بود.

تجدید نظر آزمون تافل

اعتراض به شرایط مرکز تافل و برگزاری آزمون

بسیاری از افراد که در ایران امتحان می دهند با مشکلات فنی یا محیطی روبرو می شوند. اگر با این مشکلات مواجه شدید و این مسئله باعث شد نمره شما کاهش یابد می توانید به این شرایط اعتراض کنید. باید موارد زیر را در نامه خود ذکر کنید:

  • تاریخ آزمون
  • نام مرکز تافل
  • شهر مرکز آزمون
  • کشور

در صورتی که اعتراض شما مورد قبول قرار بگیرد ETS به شما این شانس را می دهد که بار دیگر در آزمون شرکت کنید.

در خواست تجدید نظر

پرداخت هزینه اعتراض به نمره آزمون تافل

برای پر کردن فرم پرداخت از پنج طریق قادر به پرداخت هزینه خواهید شد.

  1. کارت اعتباری: اگر که از کارت اعتباری برای پرداخت هزینه خود استفاده می کنید، می توانید از هر واحد پولی مبلغ خود را پرداخت کنید.
  2. چک الکترونیکی: در بانک های آمریکا یا قلمرو آن تنها می توانید از این روش برای پرداخت هزینه به صورت آنلاین یا با استفاده از تلفن استفاده کنید.
  3. پی پال: شما می‌توانید برای پرداخت هزینه از پی پال استفاده کنید.
  4. چک کاغذی: در روش شما باید دقت داشته باشید که به دلار آمریکا و ETS-TOEFL قابل پرداخت باشد.
  5. وسترن یونیون: این روش تنها برای سفارشات پستی استفاده می ‌شود.

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *