نحوه شمارش کلمات در آزمون آیلتس

ما در اینجا میخواهیم به نحوه شمارش کلمات در آزمون آیلتس بپردازیم.  این مقاله آموزشی نحوه شمارش کلمات و لغات را در آزمون آیلتس به شما آموزش می دهیم. شما باید به خوبی بدانید که چطور کلمات در بخش ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ شمارش می شوند تا بتوانید به خوبی برنامه ریزی کنید. اگر شما اصول شمارش در این زمینه را بلد نباشید ممکن است در محاسبات خود اشتباه کنید و در نتیجه نمره مورد نظر خود را دریافت نکنید. با ما همراه باشید تا شما را با اصول شمارش کلمات در آزمون آیلتس آشنا کنیم.

چگونگی شمرده شدن لغات و کلمات در رایتینگ آیلتس

نحوه شمارش کلمات در آزمون آیلتس

۱.     اعداد، تاریخ ها و زمان ها در رایتینگ آیلتس به عنوان یک کلمه محسوب می شوند.

مثلا ۷۰۰۰۰ یک کلمه میباشد. ۵۵ یک کلمه است . am ۱۲:۲۰یک کلمه است. ۱۵٫۱۱٫۲۰۲۰ یک کلمه است. در بخش شنیداری آیلتس ۷۰۰۰۰ یک عدد به حساب می آید و am۱۲:۲۰  هم یک عدد می باشد.

۲.     تاریخ هایی که به صورت عددی و نوشتاری باشند به صورت مقابل محاسبه می شوند: مثلا th July ۱۴یک عدد و یک کلمه به حساب می آید.

۳.     نمادهایی که با اعداد همراه می شوند در شمارش لحاظ نمی شوند. مثلا %۵۵ فقط یک عدد میباشد (نماد % به عنوان یک کلمه شمرده نمی شود). اما اگر شما این عبارت را به صورت “۵۵  percent بنویسید یک عدد و یک کلمه به حساب می آید.

۴.     کلمات کوچکی مانند “a” یا “an” نیز یک کلمه میباشد. به همین شکل تمام prepositions مانند “in” یا “at” نیز به عنوان کلمه شمرده می شوند. به عبارتی تمام کلمات نوشته شده شمارش می شوند.

۵.     کلمات Hyphenated مانند عبارت up-to-date به عنوان یک کلمه به حساب می آیند.

۶.     تمام کلمات حتی آنهایی که داخل پرانتز یا براکت هم باشند شمارش می شوند. به عنوان مثال جمله

۷.       “The majority of energy  was generated by electricity 55%” به عنوان ۹ کلمه شمارش می شود. عدد داخل پرانتز نیز به عنوان یک کلمه شمرده می شود.

نحوه شمارش کلمات در آزمون آیلتس

۸.     اسم های ترکیبی که به صورت کلمات جداگانه نوشته می شوند، به عنوان دو کلمه شمارش می شوند. مثلا university bookshop به عنوان دو کلمه به حساب می آید.

۹.     اسم های ترکیبی که به صورت یک اسم نوشته می شوند نیز به عنوان یک کلمه شمارش می شوند. مثلا کلمه blackboard به عنوان یک کلمه به حساب می آید.

۱۰.  هر چيزى كه داخل پرانتز و گيومه هم قرار دهيد شمرده مى شود.

۱۱.  كلمات تركيبى كه با خط تيره به هم وصل شده اند نيز يك كلمه محسوب مى شوند. مانند: ‏State-of-the-art = يك كلمه می باشد.

نحوه شمارش کلمات در آزمون آیلتس

تنها پیشنهادی که شما باید به آن گوش کنید این است که اگر قصد دارید به یک سوال به طور کامل پاسخ دهید، شما باید حداقل ۲۵۰ کلمه برای رایتینگ تسک ۲ و حداقل ۱۵۰ کلمه برای رایتینگ تسک ۱ بنویسید. اگر شما کمتر از این مقدار برای هر یک از تسک ها بنویسید، شما به سوال به طور کامل پاسخ نداده اید و در زمینه پاسخ به سوال یا Task achievement از شما نمره کسر خواهد شد. ممتحنین آیلتس به همین دلیل باید بنشینند و تمامی کلمات نوشته شما را بشمارند. این واقعا ناراحت کننده است که یک زبان آموز، یک جواب بسیار خوب برای رایتینگ تسک ۲ آماده می کند و فقط ۲۴۹ کلمه می نویسد. متاسفانه، ممتحن می بایست از او نمره کسر کند.

دوباره تاکید می گردد که تکرار کردن جملات باعث می شود که ممتحن آن ها را نادیده بگیرد. بعضی زبان آموزان تلاش می کنند که جملات خود را تکرار کنند زمانی که هیچ تایمی در سر جلسه امتحان ندارند. همیشه بهتر است که چیزی جدید بنویسید تا اینکه دقیقا کلمات را تکرار کنید.

امیدوریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. شما برای آمادگی بیشتر در آزمون آیلتس میتواند در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس شرکت کنید. .

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *