تغذیه آزمون آیلتس

از مهم ترین نکاتی که شرکت کنندگان در روز آزمون باید به آن توجه کنند تغذیه مناسب روز آزمون می باشد. اگر که می خواید بدانید که بهترین تغذیه روز آزمون آیلتس چیست و از خوردن چه چیز هایی باید جلوگیری کنید؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

  • آب بنوشید.

آب مناسب برای تغذیه آزمون آیلتس

آب واکنش های شیمیایی را در بدن شما زیاد کرده و به خاطر همین نقش مهمی در ساز و کار ذهن و بدن شما دارد. کم آبی در بدن باعث شده عملکردتان در مجموع ضعیف شود و فرصت مناسب یادگیری و آمادگی برای آزمون آیلتس را از دست خواهید داد.

همچنین خواندن مقاله قوانین آزمون آیلتس را به شما پیشنهاد می کنیم.

  • نان تست به همراه کره بادام زمینی

کره بادام زمینی در روز آزمون پروتئین مورد نیاز بدن شما را فراهم می کند و زمانی که با نان تست همراه شود غلات کافی هم علاوه بر پرتئین به بدنتان رسیده می شود. بنابراین نان تست به همراه کره بادام زمینی را در روز آزمون خود فراموش نکنید.

  • تخم مرغ پخته شده

تخم مرغ برای تغذیه آزمون آیلتس

بهترین میان وعده برای روز آزمون تخم مرغ پخته شده می باشد زیرا هم حاوی پروتیئن بوده و هم احساس گرسنگی شما را در روز آزمون برطرف خواهد کرد.

  • سیب را فراموش نکنید.

سیب یکی از بهترین میان وعده ها می باشد زیرا در عین خوشمزه بودن، مغذی نیز می باشد. این میوه حاوی کربوهیدرات، فیبر و کمی قند طبیعی است. فراموش نکنید که پوست سیب حاوی مواد مغذی بوده پس بدون اینکه آن را پوست کنید، برش داده و برای جلوگیری از قهوه ای شدن آن ، مقداری آب لیمو بر روی آن بپاشید و میل کنید.

  • خوردن صبحانه

صبحانه مناسب برای روز آزمون

از مهم ترین وعده های غذایی صبحانه می باشد. زیرا مصرف صبحانه كامل باعث شده ۲۰ تا ۲۵ درصد انرژی مورد نیاز بدن را در روز تامین كند و از آنجا كه بیشتر امتحانات صبح‌ برگزار می‌شوند، اهمیت این وعده غذایی نیز بیشتر می‌شود.

فراموش نکنید که میزان كربوهیدرات در وعده صبحانه باید كم شود، اما نباید كامل آن را حذف کنید چرا که باعث افت قند خون می شوید. همانطور که در بالا گفته شد تخم‌‌مرغ آب ‌پز و پنیر كم‌‌چرب ازجمله مواد غذایی حاوی پروتئین است كه در وعده صبحانه هم میتوان از آنها استفاده كرد. همچنین مصرف عسل بویژه همراه كنجد در وعده صبحانه به تقویت حافظه و به خاطر آوردن مطالب درسی كمك بسیار زیادی می‌كند.

مرتبط بخوانید: بایدها و نبایدهای روز امتحان آیلتس

  • از مکمل ها استفاده نکنید.

از مصرف هر گونه غذاها، نوشیدنی ها و یا مکمل هایی که قبلا استفاده نکردید، قبل از امتحان خودداری کنید، حتی اگر توسط دوستان یا خانواده تان به شدت توصیه شود. شما نمی دانید که بدن شما چگونه به آن ها پاسخ می دهد. غذا و نوشیدنی که بدن تان به آن عادت دارد را مصرف نمایید.

  • شکلات تلخ مناسب برای تغذیه روز آزمون آیلتس

شکلات تلخ

تحقیقات نشان داده که انواع شکلات تلخ باعث افزایش جریان خون به مغز، کاهش فشار خون، هشیارتر شدن قوای ذهنی، کاهش خطر سکته و افزایش میزان آنتی‌ اکسیدان در بدن می‌شود. شکلات تلخ با کمک به ترشح هورمون‌هایی که موجب شادی می‌شوند و با مزه‌ی خوشایندی که دارد شما را سر حال و شاداب تر میکند.

  • نوشیدن کافئین و نوشابه ها را فراموش کنید.

مصرف زیاد کافئین و نوشابه قبل از امتحان آیلتس باعث شده شما را دچار استرس کند و حتی گاهی باعث عصبانیت شما می شود . حال اگر، به نوشیدن مرتب قهوه عادت دارید، یک یا دو فنجان کوچک فقط بنوشید. سعی کنید یک چیز سالم همراه با قهوه خود بخورید. اگر شما قهوه را ناگهان و به طور کامل حذف کنید، ممکن است که سردرد بگیرید.

  • سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید.

سیستم ایمنی بدن

قبل از آزمون آیلتس با  بی‌خوابی هایی که تجربه می‌کنید، فشار زیاد و نگرانی و از دست دادن وعده های غذایی ممکن است سیستم بدن شما را به خطر بیاندازد. در شرایطی که تلاش دارید اطلاعات زیادی را در ذهن خود نگه دارید، سرماخوردگی ممکن است کار شما را دشوارتر سازد. برای جلوگیری از آن، حتما از میوه های مختلف، کلم و دیگر سبزیجات و انواع ویتامین‌ها غافل نشوید.

 

امتیاز دهی از راست به چپ است

One thought on “تغذیه مناسب برای روز آزمون آیلتس”

  1. وای من روز آزمون از استرس هیچییی نتونسم بخورم
    کل آزمون سرگیجه داشتم
    حتما یچی همراتون داشته باشید که ضعف کردید بخورید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *