بایدها و نبایدهای روز امتحان آیلتس

در روز امتحان آیلتس ممکن است آنقدر استرس و نگرانی داشته باشید که چیزهای کوچک هم بتوانند حواستان را پرت کنند و تمرکز شما را از آزمون بگیرند. برای همین نکاتی ساده برای شما جمع آوری کرده ایم تا حداقل اتفاقات کوچک هم نتوانند شما را منحرف کنند. برای اینکه در روز آزمون به بهترین نحو از معلومات خود استفاده کنید و بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید، مهم است که بدانید دقیقاً با چه محیطی مواجه خواهید شد چه کارهایی در روز آزمون به شما کمک خواهد کرد. همچنین کارهایی هستند که نمی توانید انجام دهید. ما دراین مقاله به شما کمک می کنیم تا با آمادگی لازم آزمون آیلتس خود را پشت سر بگذارید. با ما همراه باشید تا شما را با بایدها و نبایدهای روز آزمون آیلتس آشنا کنیم.

  • خوب غذا بخورید و خوب بخوابید.

آزمون آیلتس آزمونی طولانی میباشد. در مجموع دو ساعت و ۴۰ دقیقه نشستن سر امتحان های Reading، Writing، و Listening طول می کشد. هیچ استراحتی هم بین امتحان ها وجود ندارد. پس حتماً روز قبل از آزمون خوب استراحت کنید و به اندازه کافی غذا بخورید تا تمرکزتان باقی بماند. شما نمیتوانید غذایی با خودتان داخل جلسه ببرید و طبق مقررات هم ما نمیتوانیم خوراکی به شما بدهیم پس حتماً پیش از امتحان غذا بخورید تا در طی این مدت گرسنگی حواستان را پرت نکند.

همچنین خواندن مقاله تغذیه مناسب برای روز آزمون آیلتس را به شما پیشنهاد می کنیم.

  • نحوه لباس پوشیدن

لباس راحت بپوشید. هیچ کس به خاطر ظاهرتان به شما نمره ای نخواهد داد. پس چیزی بپوشید که در آن احساس راحتی میکنید و به شما اعتماد به نفس میدهد. در ضمن ممکن است سالن آزمون به خاطر روشن بودن کولر سرد باشد. یک لایه اضافه لباس حتماً با خود ببرید.

  • نوشیدن آب

بایدها و نبایدهای روز امتحان آیلتس

در صورتی که نوشیدنی را در بطری شفاف ریخته باشید اجازه بردن آن سر جلسه را دارید. در جلسه امتحان هم یک بطری آب معدنی کوچک به شما داده می شود.

  • یادگیری آدرس از روز آزمون

آدرس محل آزمون را از قبل مرور کنید و تخمین بزنید که چقدر برای رسیدن به آنجا در راه خواهید بود. علاوه بر این حتماً زودتر در محل حاضر شوید. چون زمانی را باید برای طی کردن مراحل ورود به جلسه در نظر بگیرید و اگر دیر به محل آزمون برسید از ورود شما ممانعت خواهد شود.

  • خودکار، مداد و پاک کن

شما می‌توانید خودکار، مداد و پاک کن همراه خود به جلسه آزمون ببرید. اما اجازه نخواهید داشت دیکشنری یا کاغذ اضافه همراه داشته باشید. در روز مصاحبه Speaking، تنها چیزی را که می توانید به همراه داشته باشید، مدارک شناسایی میباشد.

  • تلفن همراه

در جلسه آزمون حق داشتن تلفن همراه را نخواهید داشت پس قبل از آزمون تلفن خود را خاموش کنید.

  • گذرنامه و کارت شناسایی

در روز آزمون، چه آزمون مهارت صحبت کردن و چه روز امتحان کتبی حتما به خاطر داشته باشید که گذرنامه و کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشید. برای اعلام حضور خود در جلسه امتحان از شما درخواست گذرنامه خواهد شد. به همراه داشتن کارت شناسایی اهمیت گذرنامه را نداشته و تنها برای موارد اضطراری بهتر است همراه داشته باشید.

مرتبط بخوانید : مصاحبه آزمون آیلتس چگونه است ؟

  • در نظر گرفتن یک روز کامل

روز برگزاری آزمون آیلتس بدون شک اهمیت بسیار زیادی برای متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس دارد. در روز برگزاری آزمون آیلتس باید سر وقت به محل برگزاری آزمون آیلتس برسید، در صورت تاخیر این احتمال وجود دارد که به شما اجازه حضور در مرکز آزمون آیلتس داده نشود. گوشی موبایل خود را خاموش کنید و به همراه دیگر وسایل شخصی خود آنها را خارج از مرکز برگزاری آزمون قرار دهید. برای این مورد آنها را تحویل مراقبین و مسئولین آزمون دهید.

  • همه چیز به زبان انگلیسی

از آنجایی که آیلتس تماماٌ مهارت های شمارا در بخش های مختلف زبان می سنجد، صحبت کردن، فکر کردن، نوشتن به زبان انگلیسی در هفته های پیش از امتحان مغز شما را بیشترو بیشتر برای این آزمون آماده می کند. البته فراموش نکنید که حضور شما در این امتحان باید حضوری پرانرژی باشد و از خسته کردن خودتان در روزهای قبل از آزمون خودداری کنید.شب قبل خواب کافی داشته باشید و در روز موعود صبحانه ای سبک و مقوی میل کنید.

  • احراز هویت و عکس

احراز هویت

پرسنل مرکز آزمون آیلتس به محض ورود مدارک هویتی شما را کنترل می‌کنند. همان مدرکی که زمان ثبت نام مشخص کرده‌اید را در روز آزمون آیلتس بهمراه داشته باشید و ارائه دهید، در صورت ارائه مدارک هویتی دیگر (هرچند معتبر) از ورود شما به مرکز آزمون آیلتس جلوگیری خواهد شد. امکان دارد از شما خواسته شود که دو عکس پرسنلی جدید و یکسان نیز بهمراه داشته باشید.

  • تقلب را کاملاٌ فراموش کنید.

به هیچ عنوان خطر تقلب در این امتحان را به جان نخرید؛ چه برای خودتان چه برای داوطلب دیگر. هرگونه شکلی از تقلب در این امتحان تبعات سنگینی به دنبال دارد و ممکن است برای مدت زمانی طولانی از آزمون دهی محروم شوید و حتی درخواست ویزای شما نیز از سوی موسساتی که جهت آنها اقدام کرده اید لغو گردد.

  • دیکشنری نبرید.

اجازه بردن هیچ وسیه کمک آموزشی ای مثل دیکشنری را به داخل آزمون ندارید و بردن آن ها شما را از آزمون محروم میکند.

  • برگه های آزمون را با خود نبرید.

به هیچ عنوان اجازه بردن برگه سوال ها خارج از جلسه امتحان را ندارید و باید حتما تحویل مراقبهای سر جلسه بدهید.

  • بعد از تمام شدن زمان چیزی ننویسید.

سر جلسه به حرف های ممتحن خوب گوش دهید و وقتی از طریق بلندگو اعلام شد که زمان شما تمام شده نوشتن را متوقف کنید و برگه را تحویل دهید. اگر بعد از زمان اعلامی حتی یک جمله یا کلمه بنویسید ممکن است کل امتحان شما مردود اعلام شود. پس به توصیه های ما دقت کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین منابع آیلتس برای کسب نمره بالا

  • ماشین نیاورید.

اکثراً در محل های جلسه به خاطر شلوغی مفرط جای پارک به راحتی پیدا نمی شود. به جای اینکه وقت زیادی را برای گشتن به دنبال جایی برای پارک کردن ماشینتان سپری کنید با تاکسی یا وسایل نقلیه عمومی به محل آزمون بیایید تا بدون استرس وارد محل آزمون و مرحله بررسی مدارک شوید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با بایدها و نبایدهای روز امتحان آیلتس آشنا نماییم.

امتیاز دهی از راست به چپ است

2 thoughts on “بایدها و نبایدهای روز امتحان آیلتس”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *