نوشتن نامه به زبان انگلیسی

نامه یکی از قدیمی ترین و اولین  راههای ارتباطی است که انسانها از ابتدا برای ارتباط از آن استفاده میکرده اند. نوشتن نامه به زبان انگلیسی چندان کار راحتی نیست، اما نگران نباشید. با بهکلام همراه شوید تا طرز صحیح نوشتن نامه را از ابتدا تا انتها بیاموزید. یقیناً همه ی ما در طول زندگی خود حداقل یک بار نامه می نویسیم  و بهتر است که بتوانیم نامه خود را به اصولی ترین شکل ممکن بنویسیم. بنابراین یادگیری برخی از نکات در این مورد، میتواند به ما در نگارش یک نامه ی خوب کمک کند.

نامه ها به دو دسته تقسیم می شوند: نامه های رسمی- اداری یا (Formal) و نامه های غیر رسمی یا (Informal) . نامه های رسمی شامل : درخواست پذیرش از دانشگاه های خارج، درخواست تحصیل ، نامه های اداری و غیره . نامه های رسمی که برای مکاتبات تجاری و اداری در موضوعات کاری متفاوت نظیر سفارش کالا، استعلام، تشکر، شکایت، دعوت به همکاری و … نگارش می شوند، نیاز به قواعد و اصول خاصی دارند. نامه های غیر رسمی شامل: نامه برای دوستان و آشنایان، نامه تبریک و … نامه های غیر رسمی همانطور که از نام آن پیداست بیشتر برای مکاتبات دوستانه استفاده می شود و برای نگارش آن نیازی به اصول و قواعد لازم نیست و می توان آن را به هر نحو نوشت.

برای نوشتن نامه مهم است که دایره لغات گسترده ای داشته باشید باید بتوانید داخل نامه از لغات ملموس استفاده کنید همچنین نکات دستور زبانی و نگارشی رو کامل رعایت کنید و برای این امر لازم است که شما دایره لغات زبان انگلیسی خوبی داشته باشید البته لازم نیست همه لغات رو بلد باشید , در این مقاله ما لغات پرکاربرد در نامه نگاری انگلیسی را به شما آموزش می دهیم.  همچنین گرامر و دستور زبان صحیح از ملزمات برای نوشتن نامه انگلیسی هست . شما باید حداقل دانش گرامری رو برای نوشتن یک نامه داشته باشید .

نامه خود را با کلمه Dear شروع کنید سپس نام کسی را که برایش نامه می نویسید را بیاورید، در صورتی که دریافت کننده نامه را کاملا میشناسید باید علاوه بر نام، عنوان او را هم ذکر کنید. اگر شما نام فردی که برایش نامه مینویسید را میدانید، نامه خود را با Dear Mr برای آقا و Dear Miss,Mrs,Ms برای خانم آغاز کنید.

در صورتی که نام گیرنده را می دانید اما عنوانش را نمیدانید نام او را ذکر کنید. در صورت دانستن هردو نام و عنوان را ذکر کنید. اگر نام گیرنده را نمیدانید؛ با یکی از عبارات زیر شروع کنید  : Dear Sir و Dear Ms  و  My dear . دقت کنید در نوشتن نامه رسمی یا اداری از به کار بردن اسم کوچک به تنهایی، Dear Mr/Mrs بدون نام و نام خانوادگی و My dear  ، کلمات خودمانی و اصطلاحات خیابانی خودداری کنید.

 

 

در زیر جملاتی کاربردی که در نوشتن نامه الزامیست را آورده ایم:

  • In replay to your letter در پاسخ نامه شما
  • To meet a demand برای برآوردن تقاضا
  • We must apologies for ما باید پوزش بخواهیم برای
  • We wish to inform you that ما مایل هستیم به استحضار شما برسانیم که
  • We would appreciate it if you could ما سپاسگذار خواهیم بود اگر شما میتوانستید
  • I find it necessary to من لازم دانستم به
  • We would appreciate your reply ما از پاسخ شما سپاسگذار خواهیم بود
  • With reference to با اشاره به، عطف به
  • Would you please let us آیا لطف شما اجازه میدهد به ما
  • I am sorry to have to say that من بسیار متاسفم از اینکه بگویم
  • In accordance with your request طبق خواسته شما، برحسب درخواست شما
  • Please accept my thanks for لطفاً سپاس مرا بپذیرید برای
  • I regret to inform you that من متاسفم به اطلاع شما برسانم که
  • I am anxious to hear from you about من مشتاق شنیدن از شما هستم درباره
  • We wish to remind you that ما مایل هستیم به شما یادآوری کنیم که

 

در زیر جملاتی کاربردی که در نامه های رسمی استفاده می شود آورده ایم:

To agree with               در موافقت با

As per your requst     طبق درخواست شما

In compliance wit       در موافقت با ، بر طبق

On behaif of            به نمایندگی از طرف

Please allow me        لطفا به من اجازه دهید که

 

هنگامی که می خواهیم نامه را به پایان برسانیم استفاده از عبارات تعارفی و احترام آمیز جلوه بسیار خوبی به نامه میدهد. برای یک پایان مودبانه و احترام آمیز از عبارت Best regards استفاده می کنیم . نامه با نام و نام خانوادگی یا نام خانوادگی پایان می یابد .

 

عبارات پایانی نامه نگاری

Yours faithfully

Yours truly

Yours very truly

Yours sincerely

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *