نکات مهم در رایتینگ آکادمیک آیلتس

این مقاله که برگرفته شده است از کتاب Seventeen rules to get high score in Academic IELTS  است که به نکات قابل توجهی در رایتینگ آیلتس اشاره می کند. اگر واقعا می خواهید نمره بالا در آیلتس و مخصوصا رایتینگ کسب کنید بهترین گزینه کلاس خصوصی است . گاها در بعضی از زبان آموزان این تصور غلط شکل می گیرد که گرفتن نمره بالا در رایتینگ آیلتس کاریست نشدنی. اما ما به شما این نوید را می دهیم که این محال با اساتید خبره و با سابقه بهکلام شدنی است . در مقاله زیر میخواهیم در خصوصی نکات مهم در رایتینگ آکادمیک آیلتس برای شما عزیزان صحبت کنیم.

نکات مهم در رایتینگ آکادمیک آیلتس

  • در رایتینگ آیلتس آکادمیک به دلیل رسمی بودن فضای رایتینگ از کوتاه نویسی پرهیز کنید زیرا شما برای دوستان خود که نمی نویسید بلکه در حال نوشتن متنی تخصصی وآکادمیک هستید. به عنوان مثال can’t کوتاه شده can not می باشد و I’m not خلاصه کلمه I am not می باشد.

 

  • تا جایی که می توانید از نوشتن جملات مجهول خودداری کنید. بسیار مهم است که از حالت Active voice یا حالت معلوم استفاده نماییم.

 

  • جملات منفی ننویسید ُ همانطور که پیشتر گفتیم برای موفقیت در رایتینگ آیلتس آکادمیک باید از عبارات و جملات کوتاه تر استفاده نماییم. هر زمان که از جملات منفی ( NOT) استفاده می کنیم به مراتب جمله طولانی تر می شود.

 

  • برای کسب نمره بالا در رایتینگ آیلتس آکادمیک از قواعد نگارشی صحیح استفاده کنید، یعنی در جای درست از کاما(،) ،  سمی کالن(; ) ، نقطه(.)  و … استفاده کنید. گاها با استفاده غلط از این قواعد مانند اینکه ندانیم در کجای جمله کاما استفاده نماییم و غیره معنای جملات تغییر می کند.

 

  • برای موفقیت در آزمون رایتینگ آیلتس آکادمیک باید از کلمات رسمی تر و سنجیده تر استفاده کنیم. به طور مثال به جای a kind of و a lot of و a sort of می توانیم از عبارات زیر استفاده نماییم.
  • A considerable number
  • A considerable amount
  • A great number
  • A significant amount

 ۶ –    برای موفقیت در آزمون رایتینگ آکادامیک باید Intellectual reasoning داشته باشید یعنی باید دیدگاه منطقی قوی داشته باشید. در آزمون رایتینگ آکادمیک یا موضوعی را بیان نکنید یا اگر مطرح کردید به طور کامل آنرا موشکافانه توضیح داده و ثابت کنید، یعنی هر زمان که نظر شما را در مورد موضوعی جویا شدند یکباره و بدون هیچ استدلالی ایده های خود را بیان نکنید.

۷- انسجام متن یکی دیگر از ارکان اصلی در  رایتینگ آکادامیک است. متن شما بر اساس یکپارچگی و پیوستگی جملات و پاراگرافها ارزیابی و نمره داده می شود.

۸- برای کسب نمرات بالاتر در رایتینگ آکادمیک آیلتس باید از کلمات ساده در رایتینگ استفاده نکنیم و کلمات پیچیده تر و البته با کاربرد صحیح و درست استفاده نماییم .

۹- برای کسب نمره بالا در رایتینگ آیلتس آکادمیک باید از کلمات ساده و معمولی پرهیز کرد. نظیر کلماتی مانند very ,a lot of,really. استفاده از این دست کلمات نقش منفی در رایتینگ شما خواهد داشت. مثلا به جای استفاده از کلمه very که باعث تضعیف ساختار نوشتاری شما می شود می توانید از کلمه complicated استفاده کنید.

۱۰- داشتن دایره لغات یا منبع واژگان گسترده برای نوشتن رایتینگ خوب و با نمره بالا لازم است ، اما این بدان معنا نیست که شما باید تمام لغات عجیب و غریب و طولانی را بدانید در اینجا منظور از دایره لغات صرفا برای تنوع زبانی به کار می رود. زبان آموزان عزیز باید توجه داشته باشند که از نوشتن لغات تکراری خودداری کنند برای جلوگیری از این موضوع بعد از اتمام رایتینگ حتما متن خود را بخوانید و مرور کنید.

 

۴.۴/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *