اشتباهات در زبان انگلیسی

اشتباهات در زبان انگلیسی را چگونه تصحیح کنیم ؟

در این مقاله می خواهیم اشتباهات رایج زبان آموزان و نحوه تصحیح آنرا به اختصار شرح دهیم .

  • عدم استفاده از زمان‌های درست افعال

در استفاده از افعال در زبان انگلیسی، ممکن است زبان‌آموز به جای اینکه زمان درست فعل را استفاده کند، از زمان های اشتباه استفاده کند ویا شکل ساده فعل را به کار ببرد، چراکه با این نوع زمان‌ مأنوس‌تر است. معمولاً این اشتباه، به دلیل استفاده از زمان‌های حال ساده یا زمان حال اخباری است. به‌عنوان مثال زبان‌آموز ممکن است بگوید: I am sick! من مریض هستم! اگرچه او می‌خواهد بگوید من مدتی است که مریض هستم I have been sick  ولی به زمان حال ساده فعل متوسل می‌شود. به دلیل اینکه اطلاعات مهم، نظیر زمان رخدادها و شرایط از طریق زمان افعال انتقال داده می‌شوند، بسیار مهم است که زمان درست برای انتقال معنای موردنظرتان بکار ببرید.توجه داشته باشید فعل و فاعل باید با هم تطابق داشته باشند. اطمینان از تطابق فعل و فاعل، در شفاف‌سازی مفهومی که قصد گفتن یا نوشتن آن را دارید کمک می‌کند.انجام تمرین‌هایی روی افعال و همچنین استفاده از طیف گسترده‌ای از افعال در تمرینات نوشتاری و گفتاری می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

  • آموزش نادرست یا ناقص

آموزش نادرست و غیر صحیح، چه اشتباه از طرف استاد باشد یا عدم  فراگیری کافی، می‌تواند منجر به خطاهای زیادی در فراگیری زبان شود. برای اجتناب از این امر، زبان‌آموز باید از موثق بودن منابع موردنظر اطمینان حاصل کند و یا اساتیدی مطمئن بیابد. برای اطمینان از آموزش کافی در زبان‌آموزی، می‌توانید دوره‌های بیشتری بگذرانید، یا از منابع آموزشی مختلف به شکل‌های گوناگون استفاده کنید تا به سطح مهارت دلخواهتان برسید. در ضمن می‌توانید از اساتید و دوره‌های آموزشی آنلاین استفاده کنید.

  • تصحیح و دقت بیش از حد روی گرامر

زبان‌آموزی که پیاپی حواسش به ایرادهایش است و دایم در حال تصحیح خود است، دستپاچه و عصبی می‌گردد. این موضوع باعث می‌شود که فکر زبان‌آموز درگیر اشتباه و ترس از آن شود. بنابراین زبان‌آموز بجای اینکه تمرکزش روی برقراری ارتباط به بهترین شکل ممکن باشد، تمرکزش روی پرهیز کردن از اشتباه است. یعنی بیشتر روی جملاتش درنگ می‌کند. سخن گفتنش آهسته و غیر طبیعی و همراه با دلهره‌ی بسیار زیاد می‌گردد. و در هنگام سخن گفتن سراسر فکرش روی دستورات گرامری است. این موضوع تنها باعث می‌شود که ذهن زبان‌آموز کاملاً قفل کند به‌طوری‌که نتواند هیچ سخنی به زبان براند. سعی کنید گرامر را در متن یاد بگیرید. مثالهای متعدد بنویسید با این کار شکل صحیح گرامری آن جمله جزئی از ناخودآگاهتان می شود و دیگر هنگام صحبت کردن نیازی به فکر کردن در مورد آن نخواهید داشت.

  • یادگیری لغات به صورت پراکنده

برخی زبان آموزان لغات را به صورت موضوعی حفظ می کنند. مثلا لغات مربوط به حیوانات، لباس، خانواده و غیره. این افراد لغات بسیار زیادی را می دانند اما هنگام مکالمه با دیگران  قادر به مکالمه سلیس و روان نیستند. لغات را بر اساس میزان نیاز خود در مکالمات کاربردی انتخاب کنید. ببینید پر کاربردترین کلمات در زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگری که تمایل به یادگیری آن دارید کدام است.

  • تمرکز بیش از حد روی یکی از مهارتها

تمرکز بیش از اندازه روی یکی از مهارتها (مثلا فقط به پادکستها گوش کردن) و یا گرامر می تواند بسیار خسته کننده باشد و یادگیری را یکنواخت کرده و قطعا پس از مدتی زبان آموز یادگیری را کنار خواهد گذاشت. بعلاوه از این طریق نمی توان مهارت های مختلفی را که برای رسیدن به سطح حرفه ای زبان نیاز  است را کسب کرد. در این شرایط زبان آموز تنها قادر خواهد بود در زمینه گرامر و یا لیسنینگ به یکسری مهارتها دست یابد. شما باید یادگیری زبان را برای خود شیرین و لذت بخش کنید و به آن تنوع ببخشید.  خلاق باشید و سعی کنید در جهت یادگیری مهارتها هر دفعه یک کار متفاوت انجام دهید.

  • کلیت بخشیدن

کلیت بخشی زمانی رخ می‌دهد که زبان‌آموز به‌طور غیر صحیح، یک قانون و دستور را برای شرایطی استفاده می‌کند که اصلاً برای آن وضعیت کاربرد ندارد. طبق یک مطالعه، این نوع خطا بیشتر در میان زبان آموزان مبتدی رواج دارد. برای جلوگیری از کلیت بخشیدن به یک قانون و دستور زبانی، باید استثناها به عنوان مثال، افعال بی‌قاعده، دقت داشت.

 

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *