روز برگزاری آزمون آیلتس

ساعات قبل آزمون آیلتس، طبق معمول پیش بروید!

روز برگزاری آزمون آیلتس که فرا رسید، مانند هر روزه دیگر کارهای عادی را انجام دهید و در کنار تغییراتی که در ساعت بیدار شدن‌تان ایجاد می‌کنید، به برنامه روزانه خود آسیب زیادی نزنید. اگر برای کارهای دیگرتان زمان کافی کنار نگذارید ممکن است  در ساعات قبل از آزمون آیلتس دچار اضطراب شوید. فهرستی از کارهایی که باید قبل از آزمون انجام دهید، تهیه کنید. همچنین وسایلی را که برای آزمون آیلتس نیاز دارید  در فهرست خود یادداشت کنید. حتی می‌توانید از قبل در کیفی همه ی وسایلی را که با خود می‌برید، آماده کنید تا چیزی جا نماند. به این ترتیب، اضطراب کمتری قبل از امتحان خواهید داشت.

غذای کافی و مقوی بخورید.

برای تامین انرژی خود به وعده‌ی غذایی مفصلی نیاز دارید. روز آزمون آیلتس سخت و طولانی خواهد بود و گرسنگی هنگام امتحان به شما کمکی نمی‌کند. پس از تغذیه مناسب غافل نشوید.

یادداشت های خود را مرور کنید.

باری دیگر یادداشت های خود را بخوانید تا مطالبی که مطالعه کردید، یادآورری شوند و اعتماد به نفستان برای چیز هایی که می‌دانید بالا برود.

در روز آزمون آیلتس به دنبال یادگیری اطلاعات جدید  نباشید، این کار فقط باعث سردرگمی شما می‌شود. حتی ممکن است مطالبی که به یاد دارید نیز از ذهن شما خارج شود.

به موقع سر جلسه حاضر شوید.

حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از امتحان در محل برقراری آزمون آیلتس حاضر شوید تا اگر خواستید کاری انجام بدهید، فرصت کافی داشته باشید. این را نیز در نظر بگیرید که خیلی زود رسیدن و صحبت کردن با  داوطلبان دیگر نیز ممکن است باعث افزایش نگرانی شما شود. به خصوص اگر یادداشت‌های شما و نحوه ی آمادگی تان برای آزمون با دیگران تفاوت داشته باشد.البته،  دیر رسیدن هم راه حل مناسبی برای این مشکل نیست. چراکه ممکن است از جلسه آزمون آیلتس  جا بمانید و فرصت خود را از دست بدهید.

 

هنگام برگزاری آزمون

 

به خود یادآوری کنید که آزمون آیلتس تنها یک امتحان است.

با اینکه آزمون آیلتس از حساسیت بالایی برخورداراست، باید مدام به خود یادآوری کنید که بعد از این آزمون شانس های متعددی دارید تا دوباره در امتحان شرکت کنید. اگر این دفعه به نمره دلخواه خود نرسیدید، بازهم فرصت هست و جای نگرانی نیست.

حتی اگردوباره شرکت کردن در آزمون آیلتس  آن‌قدر ساده نباشد،به خاطر بسپارید که نگرانی و اضطراب به شما کمکی نمی‌کنند، پس افکار منفی را از خود دور کنید.  

 

سوالات آیلتس را با دقت بخوانید.

درست است که زمان نقش مهمی در آزمون آیلتس ایفا میکند اما هرگز اجازه ندهید خواندن سریع سوالات به عملکرد شما لطمه بزند.  اگر سوالی را به دقت خواندید و باز هم به جوابش نرسیدید، آن را رد کنید. در پایان آزمون شاید زمان اضافی داشته باشید تا به این سوالات پاسخ دهید. علاوه بر این، سوال به سوال پیش بروید و تنها روی همان سوالی که به آن پاسخ میدهید، تمرکز کنید.

 

تصور کنید تنها شما هستید که در جلسه نشسته اید.

نگاه کردن به بقیه داوطلبان و صندلی هایی که خالی شده‌اند ممکن است تمرکز شما را برهم بزند.عملکرد دیگران تاثیری در آزمون شما نخواهد داشت پس تنها به آزمون خود فکر کنید. اگر به همه ی سوالات جواب نداده‌اید تا جایی که آزمون به شما مهلت میدهد، سر جلسه بمانید تا به سوالات بیش‌تری پاسخ دهید.

 

اندکی مکث کرده و آرامش خود را دوباره بدست آورید.

اگر هنگام آزمون آیلتس با چندین سوال آشنا نبودید یا بخشی قابل فهم نبود و شما را دستپاچه کرد، مکث کرده و دست از سرزنش خود بردارید. افکار مثبت را در ذهن خود تکرار کنید تا به آرامش برسید. همچنین اگر سوالی برای‌تان بسیار دشوار بود، میتوانید مدتی را صرف خواندن و فکر کردن خود سوال کنید تا آن را بهتر متوجه شوید.

 

از نفس عمیق کشیدن، غافل نشوید.

اگر به استراحتی کوتاه نیاز دارید، چشمان خود را ببندید و چندیدن نفس عمیق بکشید. در این صورت چند لحظه به امتحان آیلتس فکر نمیکنید و اکسیژن لازم را برای مغزتان فراهم میشود.

بعد از آزمون آیلتس و در هنگام ارزیابی سوالات نیزهمچنان مثبت اندیش باشید. نگرانی برای چیزی که نمی‌توانید تغییر دهید بیهوده است. با در نظر گرفتن نقاط مثبت آزمون خود با روحیه ای بالا منتظر نتیجه آزمون باشید. 

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *