نکات مهم برای مصاحبه آیلتس

نکات مهم برای مصاحبه آیلتس

شما انگلیسی را در بیشتر جاها مثل کافه ها و هنگام ملاقات با همکلاسی جدید در دانشگاه و …. میشنوید، اما آیا در آزمون آیلتس به درستی از آن استفاده میکنید؟ در آزمون آیلتس نمره ی شما بر اساس چگونگی صحبت کردن به شما داده میشود.شرایط مصاحبه آیلتس برای داوطلبان آکادمیک و جنرال یکسان است و هیچ نمره ی بیشتری به رعایت نکته های دانشگاهی به شما تعلق نمیگیرد  این موضوع ممکن است حتی باعث پایین آمدن نمره ی شما میشود. برای گرفتن نمره ی بالا در مصاحبه آیلتس، با کمک  متدهای رایج  زبان انگلیسی صحبت کنید و آنها را تست کنید. در اینجا لیستی از نکات مهم برای مصاحبه آیلتس در اختیار شما قرار می گیرد.

 

  1. صحبت خود را با حال و احوال پرسی شروع کنید.

در آغاز یک مصاحبه آیلتس، حال و احوال کنید. محتوای واقعی سلام ما معمولا بی معنی است. هدف واقعی از حال و احوال پرسی این است که خلق و خوی ما با افراد در ارتباط قرار گیرد و اعلام کنیم که میخواهیم ارتباط برقرار کنیم. اگر پرسیدند که “چطور هستید؟” هرگز با “خسته شدم و فکر میکنم که سرما خوردم”، پاسخ نمیدهند، لبخند بزنید و سریع بگویید “عالی هستم، ممنونم” و اجازه دهید گفتگو شروع شود.

  1. ساده و روان صحبت کنید.

در صحبت کردن، ما از بسیاری از کلمات  کوتاه مانند “من”، “فکر میکنم”، “شما”، “هستند”، “عالی” و … استفاده میکنیم. ما نمیگوییم” اعتقاد شخصی من این است که شما بهترین کیفیت را دارید.”اشتباهی که داوطلبان آیلتس انجام میدهند این است که تلاش میکنند مصاحبه خود را با آموزشهای دانشگاهی اجرا کنند. فقط کارهایی را انجام دهید که شنونده شما را بیشتر درک کند؛ از زبان بسیار ساده و روان استفاده کنید.

  1. ۳.انگلیسی را طوری صحبت کنید که مورد توجه قرار گیرید.

ما اصلا دوست نداریم کسی صحبت ما را قطع کند. رایج ترین دلایل خسته شدن از کلام کسی سرعت و صدای کم اوست، لطفا صدای خود را در حین مکالمه ضبط کنید و بارها گوش دهید.هیچ کس دوست ندارد که این کار را انجام دهد اما به شما خیلی کمک میکند. صحبت شما مورد توجه قرار میگیرد؟ اگر نه، تمرین کنید و سرعت خود را تغییر دهید و از عبارات روانتر استفاده کنید تا شنونده (مصاحبه کننده در آزمون آیلتس) را بیشتر درگیر صحبت خود کنید.

  1. صحبت کردن انگلیسی کاملا فرهنگی است.

وقتی کتابهایی را که توسط نویسندگان انگلیسی، آمریکایی یا استرالیایی نوشته شده اند بخوانید. شما به جز چند عبارت جزیی تفاوت زیادی را پیدا نمیکنید. اما صحبت کردن خیلی بستگی به فرهنگ فردی که صحبت میکند دارد. گروه های مختلف از لهجه های مختلفی استفاده میکنند. اصطلاحات عامیانه برای برقراری ارتباط است و به عنوان داوطلب آیلتس، نیازی به نگرانی در مورد لهجه ندارید و باید از صحبت کردن عامیانه بپرهیزید، با این حال، با استفاده از چند اصطلاح رایج میتوانید  به مصاحبه کننده آیلتس نشان دهید که با مقررات مکالمه در زبان انگلیسی آشنا هستید.

  1. ۵.انگلیسی که صحبت میکنید شامل دو نفر باشد.

در هر مکالمه همیشه یک سخنران و یک شنونده وجود دارد،هنگامی که کتابی را میخوانیم زمانی که متوجه نمیشویم به عقب برمیگردیم و مطلب را دوباره میخوانیم و مسوولیت با خواننده است. اما در مکالمه همیشه باید سخنران به نکته های کوچک دقت کند و اگر اشتباهی انجام داد بلافاصله آن را اصلاح کند و مطلبی که، شنونده متوجه نشد را دوباره توضیح دهد.

 

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *