تقویت مکالمه زبان انگلیسی

روش های تقویت مکالمه زبان انگلیسی

در مصاحبه‌ی آیلتس، از شما انتظار نمیرود به بهترین شکل و بی‌نقص صحبت کنید. معیار اصلی نمره‌دهی آزمون آیلتس میزان توانایی شما در یک مکالمه کارا و موثر است. به مرور زمان و آشنایی بیشتر با زبان تسلط داوطلبان بر این مهارت بیشتر میشود. در این مقاله میخواهیم روش های تقویت مکالمه زبان انگلیسی را معرفی کنیم تا پیشرفت شما سریع‌تر به عمل آید.

 

بسیار زیاد گوش دهید.

منظور ما از بسیار زیاد، هرروز است! به پادکست‌ها و فایل های صوتی زبان رجوع کنید و سعی کنید این فایل‌ها را همیشه همراه خود داشته باشید تا در زمان های خالی‌ که پیدا میکنید، به آن ها گوش دهید.

راهی جذاب‌تر نیز برای این تمرین وجود دارد، تماشای فیلم! میتوانید در ساعات استراحت خود فیلم‌ها و سریال های زبان انگلیسی را نگاه کنید. فراموش نکنید که تمرکزتان باید بر روی شنیدن مکالمات شخصیت‌ها باشد. خوشبختانه این تمرین خستگی‌ای برای شما بوجود نمی‌آورد و نسبت به را های دیگر یادگیری جالب تر. بهتر است انتخاب های خود را از سطح های ساده‌تر گزینش کنید و به مرور سطح خود را ارتقا دهید. پیشنهاد میکنم زیرنویس فایل های صوتی خود را نیز پیدا کنید تا بهتر متوجه چیز هایی که میشنوید باشید.

 

بخوانید.

خواندن مطالب مختلف بهترین راه یادگیری کلمات و عبارات است. برای بیان منظورتان به عبارات جدید نیاز دارید و اگر میخواهید متوجه منظور مخاطبتان باشید، باید با زبان آشنا باشید.

علاوه بر این موضوع، به کار بردن کلمات متنوع و عبارت های مختلف صحبت را طبیعی‌تر میکند و نمره‌ی مصاحبه ی آیلتس شما را بالا میبرد. ترکیب خواندن و صحبت کردن ذهن شما را با زبان انگلیسی درگیر کرده و توانایی شما در مصاحبه بسیار بهتر میشود.

 

تقلید کنید.

پس از مدتی گوش دادن و خواندن، کلمات جدید در ذهن شما نقش میبندند و میتوانید از آن‌ها استفاده کنید. توصیه میکنم هنگامی که با کلمه‌ی  جدید روبرو میشوید آن‌ها را بلند تکرار کنید. اگرکلمه را در متن میبینید علاوه بر معنی، تلفظ صحیح آن‌ را چک کنید. زمانی که  فایل های صوتی را گوش میدهید، چندین بار بخشی که کلمه بکار برده میشود را پخش کنید تا با بافت جمله، طرز بیان عبارت و لحن گوینده آشنا شوید. بعد از گوش دادن، از روی متن رونوشت فایل؛ کلمات و عبارات را بلند و تاحد ممکن شبیه به گوینده بخوانید. به آهنگ و وزن جملات هنگامی که بیان میشوند توجه کنید و سعی کنید همانند آن‌ها تلفظ کنید. چندین بار این تمرین را تکرار کنید.

لزومی ندارد از همان نوبت اولی که به فایل صوتی خود گوش میدهید (یا فیلم را تماشا میکنید) این تمرین را شروع کنید. میتوانید بار اول را فقط برای آشنایی با عبارات تمرین کنید.

صدای خود را ضبط کنید.

علاوه بر استفاده‌ی  مناسب از کلمات گوناگون، تلفظ آن‌ها نیز بر نمره‌ی مصاحبه‌ی آیلتس شما تاثیر میگذارد. هر چند وقت یک بار تمرین های خود را ضبط کنید و با فایل های خود مقایسه کنید. در این تمرین شما فرصتی مناسب پیدا میکنید تا با دقتی بسیار بالا کلمه‌ها و صدا های گوناگون را بررسی کنید و اشتباهات خود را پیدا کنید.

 

صحبت کنید.

سعی کنید در محل زندگی  یا میان همکاران برای خود هم‌صحبتی پیدا کنید تا مهارت های تمرین شده را استفاده کنید و خود را محک بزنید. اگر در مکالمه خود دچار اشتباه میشوید، نگرانی را کنار گذاشته و ادامه دهید. اگر نمیتوانید فردی برای مکالمه پیدا کنید، پیشنهاد میکنم درباره ی موضوع های مختلف را از cue card  های آیلتس با خود تمرین کنید. حتی میتوانید فیلم خود را ضبط کرده تا علاوه بر تلفظ، زبان بدن خود را هنگام مکالمه ارزیابی کنید.

 

بنویسید!

نوشتن یکی از بهترین راه های تولید زبان دیگر است.  از طریق نوشتن میتوانید کلمات و عبارات جدیدی که یاد گرفته‌اید بکار ببرید تا بهتر در ذهنتان بمانند. البته به خاطر داشته باشید که برای رایتینگ آیلتس نیاز به زبان رسمی انگلیسی دارید و نباید  زبان محاوره ای که در این تمرین استفاده میکنید به نوشتن شما آسیب برساند.

(برای مطالعه بیشتر درباره مصاحبه آزمون آیلتس میتوانید به مقاله تجربه آزمون اسپیکینگ آیلتس در پروشات مراجعه نمایید.)

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *