عدم موفقیت در آیلتس

تمامی کسانی که قصد دارند مدرک آیلتس را دریافت کنند پس از چندبار شرکت در آزمون این سوال برایشان ایجاد میشود که چرا در آیلتس موفق نمی شویم؟! جالب است که بدانید توماس ادیسون میگوید: اغلب شکست های زندگی برای افرادی رخ داده است که هنگام تسلیم شدن نمیدانستند چقدر به موفقیت نزدیک هستند! بنابراین نا امید نشوید و دوباره تلاش کنید. در ادامه دلایل مختلف و راهکار های عدم موفقیت در آیلتس را برای شما توضیح میدهیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

همچنین اگر شما در بخش های مختلف این آزمون دچار مشکل هستید پیشنهاد ما این است که جهت آمادگی بیشتر در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس شرکت نمایید.

  • نا امیدی و بی انگیزگی در آزمون آیلتس

همانطور که میدانید به طور معمول هوش شما، با هوش دیگری متفاوت می باشد. به این معنا که که شما در مهارت Speaking سریع تر رشد خواهید کرد و در مهارت Reading نا امید و بی انگیزه می شوید. بعد از آنکه راه اشتباهی را رفتید، و چندین بار در آزمون آیلتس شرکت کرده اید اما موفق نشده اید، بی انگیزه و نا امید می شوید و کلمه آیلتس برایتان بسیار عذاب آور می شود. فراموش نکنید که قطعا مشکلی وجود دارد که شما موفق نمی شوید. پس بهتر است که به دنبال آن مشکل گشته و برای حل کردن آن قدمی را بردارید. همانطور که می دانید بی انگیزگی و نا امیدی مشکل شما را حل نخواهد کرد.

عدم موفقیت در آیلتس

  • گوش نکردن به توصیه ها در آیلتس

از دیگر دلایل عدم موفقیت در آیلتس این است که شما به کلاس می روید و به هیچ کدام از توصیه های استاد خود گوش نمیدهید. به عنوان مثال استاد شما می گوید که  حفظ کردن vocab، یک کار کاملا فرسایشی می باشد و بر موفقیت شما در مهارت Reading آیلتس تاثیر چندانی ندارد. اما نسخه ای که خودتان برای خودتان تجویز می کنید این است که حتما باید کل کتاب سمی ۵۰۴ را بخوانید تا بتوانید در آیلتس ۶ بگیرید! و به حرف استاد خود هم گوش نخواهید کرد. سپس در آیلتس شرکت کرده و موفق نمی شوید و فکر میکنید چندین با شرکت کردن در آزمون آیلتس مشکل شما را حل خواهد کرد اما به این شکل نیست.

بیشتر بخوانید: خرید مدرک آیلتس!

چگونه در آزمون آیلتس موفق شویم؟

نکته مهمی که برای موفقیت در آزمون آیلتس باید در نظر گرفته شود این است که نباید این تصور رو داشته باشیم که حتما باید در اولین آزمون نمره بالایی را کسب کنیم بلکه باید نسبت به توانایی های که داریم از خودمان انتظار داشته باشیم. همچنین باید مشخص کنید که نمره مورد نیاز شما چه نمره ای می باشد. در زیر چند نکته مهم برای موفقیت در آزمون آیلتس در اختیارتان قرار می دهیم.

موفقیت در آیلتس

  • سطح زبانی خود را مشخص کنید.

برای شروع به آمادگی برای آزمون آیلتس باید سطح کنونی زبان خود را مشخص نمایید. بعد از آن توانسته جدول زمانی مناسب و اهداف واقع بینانه ای را برای خود ایجاد کنید. فراموش نکنید که قبل از مشخص شدن سطح زبان، تاریخ آزمونتان را نباید تنظیم کنید. برای مشخص شدن سطح زبانی تان میتوانید با متخصصین ما تماس گرفته و در جلسات اینترویو ما شرکت کنید تا از سطح زبانی خود مطلع شوید.

  • برنامه مطالعه تان را به طور دقیق و منظم دنبال کنید.

در هر روز وقت زیادی را برای تمرین و یادگیری هر چهار قسمت آزمون در نظر بگیرید و تا آنجا که می توانید حداکثر زمان ممکن را به این کار اختصاص دهید. فقط بر روی نقاط ضعفتان تمرکز نکنید سعی کنید همه ی قسمت ها را پوشش دهید و بین هر مهارت به خودتان استراحت کوتاهی دهید. حداقل یک روز در هفته را کامل به خودتان استراحت دهید و به طور کامل آزمون را فراموش کنید. رمز موفقیت برای رسیدن به هدف این است که آهسته، پیوسته و منظم می بایست گام برداشت.

عدم موفقیت در آیلتس

  • حافظه تان را قوی کنید.

حافظه قوی در آزمون ریدینگ کمک بزرگی به شما خواهد کرد، چرا که بخاطر آوردن مطالبی که چند لحظه پیش به سرعت خوانده اید و رد شده اید فقط در گرو داشتن حافظه ای خوب می باشد. اگر مطلبی را فراموش کردید می توانید برای مرور فقط به کلمات نگاه کنید. اگر چه در تست لیسنینگ، نوار کاست فقط یکبار پخش خواهد شد و نمی توان به عقب بازگشت. بنابراین در بخش شنیداری هم، داشتن حافظه خیلی قوی جز ملزومات می باشد.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را با دلایل عدم موفقیت در آیلتس آشنا نماییم.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *