پادکست های آموزشی زبان انگلیسی

برای یادگیری زبان انگلیسی راه های زیادی وجود دارد. از روش های دیگر یادگیری زبان انگلیسی  گوش دادن به پادکست انگلیسی می باشد. پادکست‌ها در سال‌های اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده‌اند. اهمیت پادکست ها سبب شده که اکثر اساتید به زبان آموزان توصیه کنند که گوش دادن به پادکست را در برنامه روزانه خود قرار دهند. در این مطلب ما بهترین پادکست های آموزشی زبان انگلیسی را به شما معرفی می کنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ویژگی های پادکست آموزشی زبان انگلیسی

پاکدست ها دارای ویژگی هایی هستند که اهمیت استفاده از آن ها را افزایش می دهند. این ویژگی ها جزء موارد زیر می باشند:

پادکست آموزشی زبان انگلیسی

  • در همه جا و در همه وقت در دسترس ما می باشند همچنین محدودیت مکانی و زمانی در استفاده از آنها تقریبا وجود ندارد؛ در اتوبوس، در مسیر مدرسه، هنگام پیاده روی و…
  • مهارت listening را توسعه داده و باعث شده تلفظ صحیح کلمات را بیاموزید.
  • دایره واژگان شما را با کلمات، عبارات و اصطلاحات جدید گسترش می دهد.
  • متن بیشتر پادکست ها قابل دسترس می باشد. (خصوصا در سطوح پایین تر)
  • دارای لهجه ها و زبان های عامیانه محلی می باشد.

بیشتر بخوانید: دانلود رایگان آهنگ انگلیسی برای یادگیری(آپدیت شده)

معرفی چند نمونه از بهترین پادکست های آموزشی

مجموعه پادکست‌های BBC

شبکه BBC که از جمله معروف ترین شبکه های خبری می باشد پاکدست های بسیار متنوع ای را تولید می کند که میتوان به Global News، ۶-Minute English و The English We Speak اشاره نمود. پادکست‌های Global News موضوعاتی از اخبار سرار جهان می باشد که در روز دو بار پخش می شود. در این پاکدست افراد به صورت کاملاً واضح و قابل فهم صحبت می‌کنند. مجموعه پادکست‌های The English We Speak روی اصطلاحات و عبارات روزمره تمرکز کرده و  مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از پاکدست های این مجموعه بین دو تا سه دقیقه بوده و هر هفته یک قسمت منتشر می‌شود.

پادکست‌های انگلیسی Podcasts in English

پادکست‌های مجموعه podcastsinenglish.com برای یادگیری زبان مجموعه‌ای کامل می باشند که برای دوره‌های مبتدی‌‌، متوسطه و بالای متوسط برنامه های متفاوتی دارند. برخی از موضاعاتی که ممکن است در این پادکست‌ها بشنوید، المپیک‌های زمستانی، تجربه‌های اسب‌سواری و فیس بوک می باشند. پادکست‌ها کوتاه و چالشی بوده و دارای زیرنویس و صفحه‌ها و واژگانی برای تمرین هستند.

پادکست آموزشی زبان انگلیسی

مجموعه پادکست British Council

پادکست British Council توسط انجمن فرهنگی بریتانیا تهیه‌ شده است. British Council بین تمامی پادکست‌های خوش‌ساخت و باکیفیت، یک پله بالاتر از بقیه می باشد. در هر قسمت از این پادکست‌ها که تقریبا ۲۵ دقیقه است، پیرامون موقعیت‌های روزمره زندگی بحث و گفت‌وگو می‌شود. سرعت صحبت کردن گویندگان این پادکست نرمال است. گویندگان مکالمه‌ها را بسیار شاد و با حرارت اجرا می‌کنند. همین کار موجب شهرت و محبوبیت این پادکست در بین علاقه‌مندان به انگلیسی شده است.

Better at English

نکته ای که این پاکدست رو جالب و جذاب کرده است این است که حداقل یکی از بازیگران Native نیست و گفتگوها به صورت واقعی و مستند صورت می گیرد. در این پاکدست سرعت گفتگوها عادی بوده همچنین سطوح متوسط به بالا به راحتی محتوای پادکست ها را متوجه می شوند. تنوع موضوعات بسیار خوب است و برای همه سنین و سطوح جذاب می باشد؛ چرا که هم موضوع های جدی را شامل شده و هم به موضوعاتی می پردازد که بیشتر جنبه سرگرمی دارند. از آنجایی که مکالمات واقعی و مستند هستند مخاطب می تواند با لهجه های مختلف آشنا شود و سرعت های متنوعی را در بهترین پادکست های انگلیسی تجربه کند.

ESL Pod

این پادکست دارای برنامه‌های خیلی زیادی می باشد (تا کنون ۹۰۰ برنامه ضبط کرده و همچنان به تعداد قسمت‌های آن اضافه می‌شود). مجری این برنامه دکتر جف مک‌کوئیلن می باشد و صدای دیگری که گاهی در برنامه می‌شنوید متعلق به دکتر لوسی تسه است؛ هر دوی آنها دکترای زبان شناسی کاربردی را دارند. سرعت مکالمات انگلیسی نصف حالت طبیعی بوده و به همین دلیل دنبال کردن آن بسیار راحت می باشد. هر پادکست دارای یک راهنمای یادگیری می باشد.

Comedy Bang Bang

این مجموعه شامل اجراهای خنده‌دار و مفرحی می باشد که در قسمت‌های مختلف آن با افراد مشهور صحبت شده است. موضوعات این مجموعه شامل بداهه‌گویی، بازی‌ها و شخصیت‌های جالبی است که می‌تواند برای شما سرگرم باشد. در این پاکدست شخصیت های زیادی هستند به همین دلیل است که می‌توانید لهجه‌ها و گویش‌های مختلفی را بشنوید. این پاکدست برای سطح پیشرفته بوده زیرا افراد در آن کمی سریع صحبت می‌کنند.

Luke’s ENGLISH Podcast

لوک یک معلم زبان و خنداننده‌ی توانمند می باشد او یک فرد با تجربه بوده و اهل لندن می باشد. او ترکیبی غنی‌ از عناصر موضوعی را ارائه می‌دهد و قصدش خنداندن شما در زمان یادگیری می باشد. یادگیری زبان اگر با شوخی و خنده همراه شود نتیجه اش می تواند در حد یک معجزه باشد. این معلم توانمند، توانسته با چاشنی خنده و اتکا به تجربه ۲۰ ساله خود در تدریس سطوح مختلف زبان، پادکست های بسیار جذاب و مفیدی را برای داوطلبان یادگیری زبان انگلیسی تهیه کند.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و تواسنته باشیم شما را به خوبی پادکست آموزشی زبان انگلیسی آشنا نماییم.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *