خرید مدرک آیلتس

اگر که به دنبال مهاجرت یا ادامه تحصیل در خارج از کشور بوده باشید احتمالا در مورد خرید مدرک آیلتس در ایران مطالبی دیده یا شنیده اید. خرید آیلتس و رهایی از سختی رسیدن به نمره بالا در آزمون آیلتس بسیاری از متقاضیان را وسوسه می‌کند که حاضر باشند پولهای کلانی را بپردازند تا بلکه بتوانند از دردسر شرکت در آزمون آیلتس خلاص شوند. حال سوال می شود آیا می توان بدون شرکت در جلسه آزمون آیلتس این مدرک را بدست آورد؟

مجموعه آیلتسر در این مطلب قصد دارد به بررسی روش های خرید مدرک آیلتس پولی که مطرح می شوند را برایتان توضیح دهند و میزان اعتبار هر کدام از این مدارک را بیان کند. بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مرجع رسمی صدور مدرک آیلتس

دریافت مدرک آیلتس بدون شرکت در آزمون غیر ممکن می باشد. مصحح و  و صادرکننده مدرک رسمی آیلتس آزمون دهندگانی که در سراسر جهان در آزمون آیلتس شرکت می کنند مؤسسه استرالیایی IDP و مؤسسه انگلیسی British Council می باشد. مدرک آیلتس فقط به خود آزمون دهنده تحویل داده می‌شود و استعلام مدرک نیز توسط هر شخصی قابل انجام نیست. در این مورد کاملا امنیت و حریم خصوصی آزمون دهنده حفظ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین آزمون پیشنهادی بعنوان جایگزین آیلتس

روش کلاهبرداران برای فروش مدرک آیلتس چیست؟

ادعا کلاهبرداران بر این است که مدرکی که پس از خرید آیلتس ارائه ‌می‌کنند قابل استعلام از سایت رسمی آیلتس می باشد. البته قبل از استعلام مدرک آیلتس از شما می‌خواهند حداقل نیمی از مبلغ میلیونی توافق شده را به کردیت کارت یا شماره حساب ایرانی آنها واریز کنید. ترفند ارائه شماره کارت و حساب ایرانی از سوی کلاهبردار برای آن انجام می‌شود که داوطلب گمان کند که اگر طرفش کلاهبردار بود شماره حساب ایرانی که قابلیت پیگیری در مراجع قضایی را دارد، ارائه نمی‌داد. به طور معمول شماره حساب‌ها به نام فرد کلاهبردار نبوده و در اکثر مواقع این کارت‌ها توسط فرد کلاهبردار از معتادین به قیمت کمی خریداری شده است و بسیاری از موارد دیگر این دسته از کلاهبرداران اصلاً در ایران حضور ندارند و از طریق کشورهای همسایه اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. بنابراین ترسی از ارائه شماره کارت خود نیز نخواهند داشت.

فرستادن شخص دیگر به جای خود در جلسه آزمون آیلتس

روش دیگری که برای بدست آوردن مدرک آیلتس بدون شرکت در آزمون مطرح می شود، فرستادن شخص دیگری به جای خود، سر جلسه آزمون می باشد. معمولا کلاهبردارانی که این پیشنهاد را به شما میدهند می گویند که در مراکز آیلتس عواملی را دارند که می توانند شخص دیگری را جای شما بفرستند اما به هیچ عنوان این کار امکان پذیر نمی باشد زیرا:

  • مدارک شناسایی برای حضور در جلسه آزمون آیلتس

در مرکز آیلتس اولین چیزی که از شما خواسته می شود نشان دادن کارت شناسایی می باشد. به طور معمول این کارت، پاسپورت شما می باشد. تنها در صورتی ممکن است شخص شناسایی نشود که شباهت بسیار زیادی به شما داشته باشد. بنابراین شما در مرحله اول امنیتی آیلتس گیر خواهید کرد و لو می روید. حال فرض می کنیم که شما مرحله اول را گذراندید اما کار های امنیتی دیگر این امکان را از بین خواهد برد.

بیشتر بخوانید: قوانین آزمون آیلتس

  • عکس شما در روز آزمون آیلتس گرفته شده و بر روی مدرک شما چاپ خواهد شد.

هنگامی که وارد مرکز آیلتس می شوید باید در جلوی دوربین مرکز بایستید و عکس شما گرفته شود و عکس گرفته شده بر روی کارنامه شما چاپ می شود. در نهاین اگر شخص آزمون دهنده شباهت به شما نداشته باشد مطمئنا در مراحل مهاجرت یا اپلای تحصیلی افسر مهاجرتی متوجه این عدم شباهت خواهد شد.

  • ممتحن آزمون Speaking آیلتس دوباره مدارک شما را چک خواهد کرد.

اگر مراحل بالا را با موفقیت بگذارنید در جلسه آزمون حضوری و اسپیکینگ آیلتس ممتحن عکس شما را با مدرک شناسایی شما چک خواهد کرد. این ادعا که سازمان و یا شرکتی بتواند کل این موارد امنیتی را دور بزند و به شما مدرک اصلی آیلتس ارائه دهد کاملا دروغ است.

بلک لیست سازمان های مهاجرتی و دانشگاه ها

یک مورد بسیار مهم قرار گرفتن شخص در بلک لیست سازمان های مهاجرتی و دانشگاه ها می باشد، زیرا اگر که دانشگاه مقصد و یا سفارت کشور مورد نظر متوجه تخلف شما در اخذ مدرک آیلتس خود شود شما را در بلک لیست قرار خواهد داد و امکان دارد که چندین سال از دادن امتحان آیلتس محروم شوید و همین موارد باعث می شود تا قربانی این مسئله نتواند از کلاهبردار شکایت نماید.

۳.۶/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *