یادگیری زبان انگلیسی با بازی

روش های مختلفی برای خودآموزی زبان وجود دارد امروزه بواسطه ی حضور و تاثیر بی حد و مرز تکنولوژی در زندگی ما، روش های متنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی بوجود آمده است که در نتیجه یادگیری را آسان تر و سرگرم کننده تر کرده است. روش های متنوعی از جمله استفاده از نرم افزار ها و اپلیکیشن های مختلف، فیلم و سریال ها ی زبان انگلیسی و بازی های قابل نصب در رایانه و گوشی های هوشمند برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد که هر شخصی متناسب با شیوه ی یادگیری و زمان بندی دلخواه خود می تواند در هر مکان و شرایطی به یادگیری و تقویت زبان انگلیسی خود بپردازد. در این مطلب تصمیم داریم تا همراه هم بازی‌هایی با هدف یادگیری زبان انگلیسی که مناسب است را برسی کنیم. همراه ما باشید.

انواع بازی ها برای یادگیری زبان انگلیسی

انواع بازی برای یادگیری زبان

بازی های سرگرم کننده بسیاری وجود دارد که می توانند به شما در بهبود یادگیری زبان کمک کنند. بعضی از بازی ها به صورت انفرادی و برخی با گروهی از دوستان قابل استفاده هستند. بازی ها فقط سرگرم کننده نیستند بلکه به بهبود طیف وسیعی از مهارت های زبان انگلیسی، از واژگان Vocabulary ، گرامر Grammar ، اسپیکینگ Speaking، لیسنینگ Listening ، ریدینگ Reading و رایتینگ Writing بسیار کمک می کنند. حتی برخی بازی ها برای اهداف مهم تری مانند شرکت در آزمون های معتبر مثل آیلتس یا تافل مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر  تعدادی را به شما معرفی میکنیم.

مرتبط بخوانید: معرفی و دانلود رایگان پنج کتاب داستان برتر انگلیسی برای تقویت زبان

  • Disasters یا بازی بلایای طبیعی

بازی Disasters یا بازی بلایای طبیعی

در این بازی شما باید کلمات و عبارات مربوط به انواع حوادث طبیعی که زندگی آدم ها را در هر جای کره زمین می توانند به مخاطره بیندازند در نقاط خالی که در نظر گرفته شده است مورد استفاده قرار دهید. البته بدین منظور باید از بین حروفی که برای شما تعیین شده است واژه مورد نظر را بسازید و در جای صحیح قرار دهید.

  • یادگیری زبان انگلیسی با بازی Supiki

بازی Supiki برای یادگیری زبان

منطق این بازی انگلیسی حرف زدن با اعتماد به نفس هست!!! اگه خجالت میکشید که حرف بزنید، این بازی میاد کمکتون تا مکالمه انگلیسی رو تقویت کنید. اما چطوری؟ شما باید حرف بزنید، در مقابل شما از برنامه جواب میگیرید. حال اگر از انگلیسی حرف زدن میترسید یا فکر میکنید ممکنه اشتباه کنید به سراغ این برنامه بروید راحت باشید و تمرین کنید.

  • Crosswords  جدول کلمات متقاطع

بازی Crosswords یا جدول کلمات متقاطع

جدول حل کردن یکی از بهترین گزینه ها برای پر کردن اوقات فراغت است و تقویت عملکرد ذهن است. در هر روزنامه و مجله ی انگلیسی زبانی می توانید جدول کلمات متقاطع پیدا کنید. حتی اگر به روزنامه ها و مجلات دسترسی ندارید می توانید از کتاب های پازل کلمات متقاطع، جدول های متقاطع آنلاین، نرم افزار ها و بازی های گوشی موبایل در این مورد استفاده کنید. در جدول کلمات متقاطع شما بایستی کلمات را به صورت عمودی و افقی با توجه به راهنمایی های موجود اعم از تعداد حروف آن ها پیدا کنید و بنویسید. جدول کلمات متقاطع روشی شگفت انگیز برای تقویت واژگان انگلیسی شما است.

  • Hot seat صندلی داغ

بازی صندلی داغ

این بازی را می توان به شیوه های مختلفی انجام داد. یکی از آن ها به این صورت است که یک زبان آموز را انتخاب کرده و روبه روی سایرین و پشت به تخته بنشانید. سپس کلمه یا عبارتی را روی تخته بنویسید و از بقیه بچه ها بخواهید تا با توصیف کردن و آوردن مثال او را راهنمایی کنند تا کلمه یا عبارت را حدس بزند. روش دیگر برای انجام این بازی دقیقا مانند برنامه های تلوزیونی به همین نام است. به این صورت که زبان آموزی را طبق قرعه انتخاب کنید و از او بخواهید روی صندلی داغ روبه روی سایر بچه ها بشیند. بقیه ی بچه ها باید از شخصی که روی صندلی است سوال بپرسند و او باید به تمام آن ها پاسخ بدهد. برای جلوگیری از همهمه و پرسش سوال ها نادرست، می توانید از قبل سوال هایی را آماده کرده و روی کاغذ های کوچکی بنویسید و از بچه ها بخواهید تا یکی از برگه ها را انتخاب کرده و از دوست خود که روی صندلی داغ نشسته است، بپرسد. این بازی یک تمرین فوق العاده برای تقویت گرامر، واژگان ، نحوه ی جمله سازی و شیوه ی سوال پرسیدن برای زبان آموزان است.

مرتبط بخوانید: دانلود رایگان آهنگ انگلیسی برای یادگیری(معرفی بهترین ها)

  • Countries and Capitals

بازی Countries and Capitals

در این بازی یک زبان آموز زبان انگلیسی یاد می گیرد تا ضمن آشنایی با اسامی و عناوین انگلیسی کشورها و پایتخت های مختلف جهان همچنین از یک بازی سرگرم کننده و بسیار مفرح نیز لذت ببرد. برای این کار کافیست تا به بسته هایی که در مراحل مختلف به شما داده می شود که به شکل مکعب هایی در نظر گرفته شده است جواب صحیح بدهید. بازی Countries and Capitals  می تواند هم هوش تاریخی و جغرافیایی شما را افزایش دهد و هم به درک مطلب و آشنایی با نوع نگارش این کلمات نیز شما را آشنا سازد.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد؛ همچنین شما عزیزان میتوانید جهت تقویت مکالمه زبان خود در کلاس های تدریس خصوصی مکالمه موسسه آیلتسر شرکت نمایید.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *