Parts of Speech در زبان انگلیسی

شاید توانایی صحبت و یا منتقل کردن حس و حالتان در مورد یک موضوع مسئله ساده و ابتدایی بنظر بیاید اما باید بدانید پشت این اتفاقات ساده، سال‌ها و قرن‌ها پیشرفت زبان بوده که شما با گفتن یک جمله یا کلمه تمام احساستان را منتقل می‌کنید. حال همین زبان که در طول قرن‌ها ساخته‌ شده را محققان زیادی مورد بررسی قرار داده‌اند تا ضمن شناخت روش‌های انتقال مفاهیم، بتوانند به افراد غریبه به آن زبان نیز با سرعت بالاتری زبان را آموزش و انتقال دهند. معمولا یادگیری Parts of Speech در زبان انگلیسی  برای زبان آموزان کار بسیار سختی میباشد. ما در این مطلب قصد داریم اجزای کلام را به شما عزیزان آموزش دهیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تعریف اجزای کلام در انگلیسی

اجزا Parts of Speech در زبان انگلیسی

اجزا کلام یکی از پایه‌ای ‌ترین بخش‌های دستور هر زبانی در دنیا میباشد یک فرد که تازه شروع به یادگیری زبان مورد نظر خود کرده، باید به صورت کامل این بخش را بیاموزد تا بتواند شروع به صحبت و برقراری ارتباط کند. اجزای کلام در انگلیسی یا جزء کلام، یک اصطلاح و دسته بندی در زبان انگلیسی میباشد که در آن کلمات انگلیسی در هفت دسته مختلف با توجه به کاربردشان در جمله قرار می‌گیرند. اجزای کلام در انگلیسی بلوکه های گرامر انگلیسی را تشکیل می دهند. اجزاء کلام در زبان انگلیسی در حقیقت کلماتی هستند که کاربردهای مختلفی در یک جمله دارند.

لیست اجزای کلام در انگلیسی

parts of speech در زبان انگلیسی دارای هفت (اجزاء کلام) است که ما در این مطلب به طور خلاصه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • اسامی (Nouns)

اسامی کلماتی هستند که به اشخاص، مکان‌ها یا اشیائی اشاره می‌کنند که می‌تواند خاص یا عام باشد. همچنین می‌توانند در یک جمله کاربردهای مختلفی داشته باشند و به صورت فاعل، مفعول یا مفعول حروف اضافه در یک جمله یا جمله ‌واره مورد استفاده قرار بگیرند. به مثال های زیر دقت کنید.

Tom is a good teacher. (تام استاد خوبی است)

It is my birthday. (امروز تولدم است)

That UFO’s weapons have blades.  (سلاح‌های آن موجودات ناشناخته، تیغ دارد)

  • ضمایر (pronouns)

در زبان انگلیسی ضمایر کلماتی هستند که به جای اسامی (اشخاص، مکان‌ها یا اشیاء) در جمله قرار می‌گیرند. در گرامر زبان انگلیسی، ضمایر نقش اسامی در جمله را دارند، آن‌ها هم می‌توانند فاعل باشند هم به شکل مفعول در جمله ظاهر شوند. به جدول زیر دقت کنید، انواع ضمایر انگلیسی آورده شده است.

بیشتر بخوانید: ضمایر اشاره در زبان انگلیسی

Subjective I You He/she/It We You They
Objective, Subject Complement Me You Him/Her/It Us You Them
Possessive Mine Yours His/Hers/Its Ours Yours Theirs
  • افعال (Verbs)

افعال (Verbs) در زبان انگلیسی

افعال کلماتی هستند که یک عمل مشخص را توضیح می‌دهند. البته برخی از افعال «بودن» اشخاص، حیوانات، مکان‌ها یا اشیاء را بیان می‌کنند و معمولا هم افعال to be‌ میباشند.  شاید بتوان گفت بدون فعل، جمله نمی تواند از نظر دستوری و معنایی ساخته شود. به این ترتیب هر جمله حتما باید یک فعل داشته باشد. مگر اینکه در کل جمله نباشد و گروه اسمی، وصفی یا قیدی باشد. به مثال زیر توجه کنید.

This dog is so cute. (این سگ بسیار بامزست)

They lose their keys. (آن‌ها کلیدشان را گم کرده‌اند)

I am going to buy a car.  (من قصد دارم یک ماشین بخرم)

  • صفات (Adjectives)

صفات adjectives در زبان انگلیسی

صفات کلماتی هستند که اسامی و (گاهی) ضمایر را تغییر می‌دهند و مفهوم آن‌ها را کامل می‌‌کنند. صفات رایج در زبان انگلیسی شامل رنگ‌ها و کلماتی چون fast، slow، big، tall و wide‌و … می‌شوند. صفت ها می توانند قبل اسم آمده یا بعد از اسم و ضمیر بیایند. به مثال ها دقت کنید:

It is such a happy hamster.

Their baby is quiet.

It is cold.

  • قید‌ها  (Adverbs)

قید‌ها  (Adverbs)

قید‌ها کلماتی هستند که افعال، صفات، سایر قید‌ها یا حتی کل یک جمله‌ واره را تغییر می‌دهند. قید می‌تواند در بخش‌های مختلفی از جمله قرار بگیرد. یعنی جایگاه قید در جمله دقیقا به روش و موضوع مورد نظر شما بستگی دارد. معمولا با افزودن یک ly به صفات می‌توانید قید درست کنید. قید ها دارای انواع میختلفی میباشند:

بیشتر بخوانید: کاربرد قید در زبان انگلیسی

  1. قید زمان – Adverb of Time

قید زمان از اسمش مشخص است که چه عملی را انجام میدهد.

In the morning, tomorrow, at 5 o’clock, etc.

  1. قید مکان – Adverb of Place

قید مکان هم مانند قید زمان موقعیت یک مکان  و یک اتفاق، رخداد یا حالت را بیان می کند و به سوال کجا پاسخ می دهد.

Outside, on the balcony, everywhere

  1. قید حالت – Adverb of Manner

حالت انجام فعل، کیفیت و کمیت آن با قید حالت گفته می شود.

Speak loudly, run fast, dance gracefully

  1. قید تکرار – Adverb of Frequency

قید تکرار، تکرار شوندگی یک اتفاق را با یک برنامه مشخص شرح می دهد. مثلا، اتفاقی هر روز، هر ساعت اتفاق می افتد.

  1. قید نظر – Adverb of Comment

با استفاده از این قید، گوینده یا نویسنده نظر خود را راجع به مساله ای مطرح می کند که می تواند مثبت، منفی یا خنثی باشد و احتمالا نظری جهت دار است.

Fortunately, nobody was injured.

  • حروف اضافه (prepositions)

حروف اضافه (prepositions) در آموزش Part of speech

حروف اضافه کلماتی هستند که روابط بین یک کلمه یا ضمیر را با بخش دیگری از جمله مشخص می‌کنند. به این ترتیب، زمانی یک کلمه در کنار حرف اضافه قرار می‌گیرد یک عبارت حرف اضافه‌ای (prepositional phrases) تشکیل می‌دهد که در زبان فارسی به آن گروه متممی می‌گوییم. این گروه متممی می‌تواند به عنوان قید یا صفت در جمله قرار بگیرد.

against, by, for, into, close to, out of, apart from.

  • حروف عطف (Conjunctions)

حروف عطف (Conjunctions)

حروف عطف کلماتی هستند که کلمات، عبارات یا جمله‌واره‌ها را به یکدیگر وصل می‌کنند و رابطه‌ای خاص را بین دو یا چند مولفه نشان می‌دهند. از جمله رایج‌ترین حروف عطف، « and, but, or, nor, for, so و yet » است.

سخن آخر

خیلی از کلمات میتوانند چندین نقش مختلف را داشته باشند، به عنوان مثال در یک جمله نقش صفت و در جمله دیگر نقش قید رو ایفا کنند. بنابراین توصیه میکنیم که هر زمان کلمه جدیدی را آموختید، حتماً تمام نقش هایی که میتواند در جمله داشته باشد را در دیکشنری بررسی کنید.

شما عزیزان میتوانید جهت تقویت مکامله زبان خود در کلاس های تدریس خصوصی مکالمه موسسه آیلتسر شرکت کنید.جهت جلسه مشاوره و تعیین سطح رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن تماس: ۰۹۳۵۲۱۲۰۰۳۱-۲۶۴۲۲۲۸۷

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *