آزمون اسپیکینگ آیلتس

اگر که جزء آن دسته از زبان آموزانی هستید که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید لازم است که اطلاعات کاملی درباره جزییات بخش های مختلف این آزمون داشته باشید. بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس جزء یکی از چهار بخش این آزمون میباشد که مهارت گفتاری متقاضیان را مورد سنجش قرار میدهد. بخش اسپیکینگ در روز جداگانه و در فاصله ی یک هفته ای قبل از آزمون آیلتس سه بخش دیگر (لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ) برگزار می شود. این آزمون میتواند در یک بازه ی هفت روزه که توسط خود شما هنگام ثبت نام انتخاب میشود برگزار شود. البته ناگفته نماند که بعضی از مراکز برگزاری آزمون آیلتس IELTS به متقاضیان آیلتس IELTS اجازه می دهند تا روز و زمان آزمون گفتاری آیلتس خود را انتخاب کنند اما بعضی دیگر خودشان این برنامه را مشخص می کنند و سپس به متقاضیان اطلاع می دهند.شما میتوانید جهت تقویت مهارت speaking خود در کلاس های تدریس خصوصی مکالمه شرکت کنید.

ساختار آزمون اسپیکینگ آیلتس

سوالات آزمون اسپیکینگ آیلتس در سه بخش طراحی شده است. این سوالات به ترتیب از سوال هایی با رویکرد شخصی به سمت سوال هایی عمومی تر حرکت می کنند. البته در نظر داشته باشید که در تمام بخش این آزمون نظر شخصی شما میباشد که مورد پرسش قرار میگیرند.  در ادامه بخش های مختلف آزمون اسپیکینگ آیلتس توضیح داده میشود.

بیشتر بخوانید: تقویت مهارت Speaking

  • بخش اول از آزمون اسپیکینگ آیلتس

آزمون اسپیکینگ آیلتس چگونه است

زمان بخش معرفی و مصاحبه حدود ۴-۵ دقیقه میباشد. ممتحن خودش را معرفی کرده و از شما می خواهد خودتان را معرفی کنید و هویت خودتان را تایید کنید. در ادامه سوالاتی کلی درمورد موضوعات آشنا و روزمره از متقاضی پرسیده میشود. به نمونه سوالات زیر دقت بفرمایید:

Part 1

What sorts of food do you like eating most? (why?)

In general, do you prefer eating out or eating at home?(why?)

Do you watch cookery programs on TV?(why/why not?)

  • بخش دوم اسپیکینگ آیلتس

آزمون اسپیکینگ آیلتس چند بخش دارد

زمان بخش دوم ۳ تا ۴ دقیقه میباشد. در این بخش ممتحن یک کارت که موضوع سوال در آن آمده است را در اختیار شما قرار میدهد. سوالات این بخش از شما میخواهند تا  در مورد یک موضوع خاص صحبت کنید. دقت داشته باشید که نکاتی که هنگام صحبت باید به آن اشاره کنید بر روی کارت آمده است. در این قسمت به شما مداد داده میشود، در صورت نیاز میتوانید یادداشت بردارید. سپس ۱ تا ۲ دقیقه فرصت دارید تا به صورت انفرادی در مورد موضوع صحبت کنید. ممکن است ممتحن یک یا دو سوال درمورد همان موضوع در انتها از شما بپرسد. به نمونه سوالات زیر دقت کنید.

Part 2

Describe a house/apartment that someone you know lives in.

You should say:

Whose house/apartment this is

Where the house/apartment is

What it looks like inside

And explain what you like or dislike about this person’s house/apartment.

  • بخش سوم از آزمون اسپیکینگ آیلتس

بخش های آزمون اسپیکینگ آیلتس

زمان این بخش حدود ۴ الی ۵ دقیقه میباشد در این بخش از امتحان محاوره سوالاتی مرتبط با موضوع بخش دوم از شما پرسیده میشود. این سوالات به شما فرصت می دهد تا در مورد موضوعات و ایده های خود به صورت خلاصه تر صحبت کنید. به نمونه سوالات این بخش دقت کنید:

Part 3

What kinds of home are most popular in your country why is this?

Do you think that everyone would like to live in a larger home?

How easy is it to find a place to live in your country?

نبایدهای آزمون مصاحبه آیلتس

چکارهایی در آزمون اسپیکینگ آیلتس نباید کرد

  1. پاسخ های کوتاه بله یا خیر و عدم ارائه توضیحات کافی
  2. پاسخ های اشتباه به سوالات پرسیده شده و خارج از موضوع صحبت کردن
  3. عدم پاسخگویی به سوالات پرسیده شده توسط ممتحن
  4. نامفهوم صحبت کردن
  5. به کار بردن بیش از اندازه اصطلاحات در مصاحبه

لهجه ممتحن آیلتس در IELTS Speaking

احتمال اینکه ممتحن آزمون شما در آزمون مهارت اسپیکینگ IELTS یک ایرانی باشد بسیار زیاد است.  او می تواند با لهجه امریکایی صحبت کند، بریتیش باشد یا شاید اصلا هیچ لهجه ی خاصی نداشته باشد و به نظر فارسی بیاید.

محل برگزاری آزمون شفاهی IELTS

مکان برگزاری آیلتس Speaking با آزمون کتبی آن متفاوت است. معمولا یک اتاق کوچک است (که قالبا باید آکوستیک باشد) و در دو طرف یک میز، ممتحن Examiner و متقاضی Candidate نشسته و با یکدیگر صحبت می کنند.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *