آزمون PTE مانند IELTS و TOEFL یکی از آزمون های معتبر زبان در دنیا میباشد که برای ادامه تحصیل و مهاجرت در اکثر کشورها پذیرفته می شود. این آزمون را سازمان PEARSON برگزار می کند و مدرک آن برای متقاضیان تحصیل در کشورهای مختلف خصوصا کشور استرالیا بسیار کاربردی است،در چند سال اخیر این آزمون مورد توجه بعضی از افراد برای جایگزین آزمون آیلتس شده است.

آزمون PTE با استفاده از کامپیوتر و اینترنت انجام می شود و چهار مهارت اصلی زبان از جمله Speaking ،Reading، Listening و Writing ارزیابی شده و نمره آن از ۹۰ محاسبه می شود. نتایج آزمون PTE بسیار سریع تر از آزمون های دیگر مشخص می شود و همچنین در زمان کوتاه تری نیز به دانشگاه مقصد گزارش می شود. یکی دیگر از تفاوت های آزمون های تافل iBT و آیلتس با آزمون PTE این است که هزینه آزمون های تافل iBT و آیلتس در کشورهای مختلف کم و بیش نزدیک به یکدیگر است اما هزینه آزمون PTE در کشورهای مختلف تفاوت نسبتاً زیادی با یکدیگر دارد.

آزمون PTE چیست؟

پی تی ای جایگزین آیلتس

نمره ۶۵ در آزمون PTE معادل نمره ۷ در چهار مهارت آیلتس است که بنا بر تجربه افرادی که در این آزمون ها شرکت کرده اند، کسب نمره ۶۵ در آزمون PTE راحت تر از کسب نمره ۷ در آیلتس است. این آزمون مشابه IELTS در دو نوع General و Academic برگزار می شود و به طور مشابه نیز جهت پذیرش تحصیلی معمولاً تنها نوع Academic آن مورد قبول دانشگاه ها و موسسات علمی و مهاجرتی است.

پی تی ای یا جایگزین آن آیتلس

مدرک زبان PTE در بین زبان آموزان محبوبیت بالایی را برای جایگزین آیلتس بدست آورده است و دلایل آن، ساده تر بودن آزمون PTE نسبت به آزمون آیلتس و تافل و همچنین پذیرش مدرک این آزمون توسط اداره مهاجرت استرالیا به جای آیلتس میباشد. در این آزمون علاوه بر چهار مهارت اصلی به مهارت های دیگر نیز مانند grammar، oral fluency، pronunciation، spelling، vocabulary، written discourse نمره داده می شود. بعد از ۵ روز کاری، نمره آزمون PTE در وب سایت pearson قابل مشاهده میباشد و می توانید در صورت رد شدن در امتحان، بلافاصله بعد از اعلام نتیجه، مجددا ثبت نام کرده و در آزمون شرکت کنید.

یکی از معایب آزمون PTE این است که منابع گسترده ای برای مطالعه ندارد و برخلاف آزمون تافل و IELTS که انواع و اقسام منابع و مراجع برای آن وجود دارد، رفرنس های آزمون PTE محدود به نمونه های موجودی است که در خود وبسایت این آزمون در دسترس میباشد.

PTE Academic

PTE Academic

آزمون زبان PTE Academic سه ساعت زمان میبرد که شامل چهار قسمت Speaking Writing و Listening و Reading میباشد. این آزمون از ۲۰ نوع سوال تشکیل شده است: سوالات چند گزینه ای، مقاله نویسی، تحلیل اطلاعات و غیره. در آزمون زبان PTE لهجه های آمریکایی، انگلیسی و حتی غیر بومی مورد سنجش قرار می گیرند. از آنجا که این آزمون دیدی بین المللی دارد همانند آزمون آیلتس و یا تافل سعی دارد تا از تمامی لهجه های متفاوت زبان انگلیسی بهره ببرد.

PTE General

PTE General

آزمون زبان PTE General شامل دو قسمت کتبی و شفاهی میباشد. آزمون کتبی مهارت های listening ،reading writing را شامل شده و توسط یک ممتحن در انگلیس تصحیح می شود. اما آزمون شفاهی Speaking توسط یک ممتحن در کشوری که شخص امتحان داده مورد ارزیابی قرار می گیرد. این آزمون بر اساس CEF اروپا است و دارای شش سطح می باشد. آزمون زبان PTE دانشگاه پیرسونیز برای اهداف آکادمیک طراحی شده است و امروزه مدرک آن در بسیاری از دانشگاه های دنیا مورد قبول میباشد. محبوبیت این آزمون در دانشگاه های آمریکا، استرالیا و انگلیس به طور چشمگیری رو به افزایش میباشد. مدرک زبان PTE General بر خلاف مدارک آیلتس و یا تافل منقضی نمی شود و اعتباری همیشگی دارند.

هزینه آزمون PTE

آزمون PTE در بیش از ۵۰ کشور دنیا برگزار می شود و گزینه خوبی برای جایگزین آیلتس است اما از آنجایی که این آزمون در ایران برگزار نمی شود برای شرکت در آزمون باید به کشوری دیگر سفر کنید که معمولا برای صرفه جویی در هزینه ها، انتخاب کشورهای همسایه الویت افرادی که در ایران هستند میباشد. هزینه آزمون PTE در کشورهای مختلف، متفاوت و در مواردی به نوع ارز همان کشور و در مواردی دیگر به دلار آمریکا میباشد.

  • امارات متحده عربی: ۹۸۰ درهم امارات (۱۲۲۵ درهم امارات در صورت ثبت نام با تاخیر)
  • ترکیه: ۴۵۶ لیر ترکیه (۵۸۱.۲۵ لیر ترکیه در صورت ثبت نام با تاخیر)
  • آذربایجان: ۱۷۰ دلار آمریکا (۲۱۲.۵ دلار آمریکا در صورت ثبت نام با تاخیر)
  • عراق: ۲۱۰ دلار آمریکا (۲۶۲.۵ دلار آمریکا در صورت ثبت نام با تاخیر)

آیلتس بهتر است یا PTE؟

آیلتس بهتر است یا PTE؟

اگر می خواهید یک مدرک زبان برای پذیرش در هر کشوری داشته باشید اولین و بهترین پیشنهاد مدرک آیلتس است اما جهت اقدام برای ویزای مهاجرتی استرالیا، معمولا نمره آزمون PTE (نمره ۶۵ معدل ۷ آیلتس) برای جایگزین آیلتس بهتر است. بدلیل اینکه نمره ۷ در بخش رایتینگ در آیلتس بسیار مشکل است و کسب نمره ۶۵ در PTE  بسیار آسان تر است. اما برای گرفتن نمره ۶ در آیلتس و یا نمره ۵۰ در PTE ، آزمون آیلتس گزینه بهتری ست زیرا می توانید در ایران  و برای هر چند بار در آزمون شرکت کنید. بنابراین برای مهاجرت به استرالیا با توجه به نمره مورد نیاز ویزا، برای نمره ۷ آزمون PTE و برای نمره ۶ آزمون آیلتس را توصیه می کنیم.

شما میتوانید در کلاس های تدریس خصوصی PTE شرکت کنید.

جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات تماس بگیرید.

تلفن تماس: ۲۶۴۲۲۲۸۷ -۰۲۱ ،  ۰۹۳۵۲۱۲۰۰۳۱

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *